Gå til innhold

Har REMA gjort en endring igjen som kunden taper på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Før de begynte med bonuskonto var det tilfredsstillende å se totalsum krympe når jeg dro kortet. Valgte jeg «Æ» varer kunne summen hoppe fra 250 til 198 når min Æ ble registrert.

Selv om jeg bruker samme kort nå så endrer ikke beløpet seg ned som før. Sluttsum er uendret etter jeg drar kortet. Ingen 10% på grønnsaker osv.

Først tenkte jeg at kanskje priskuttet kommer på bonus konto nå i stede.

Men etter en rekke store handleturer så har jeg bare 20 kroner på bonuskonto.

Kan de annulert mitt kort så det må legges inn på nytt?

Jeg får ingen avslag på handel lenger og summen på bonuskonto er en vits!

Anonymkode: 76d14...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg får varer som er på mine personlige tilbud trukket direkte fra kjøpesummen, så får jeg frukt og grønt på bonuskonto. Har hittil siden de innførte dette systemet fått 108 kr på min bonuskonto og spart 409 kr i kassa i følge appen, men det er åpenbart inkludert feks 2 for 40,- på wokblanding som de har og andre slike tilbud. De personlige tilbudene mine har ikke blitt bedre etter endringene de nylig gjorde. Savner 10 på 10, da var det mye mer relevante tilbud. 

Anonymkode: fd117...1c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ukehandler på Rema og nylig hadde jeg 300 kr i bonus som jeg kunne trekke av ukehandelen.

Passer på å handle av mine aktiverte personlige tilbud og frukt/grønt som det er 25% bonus på den uken. 

Jeg savnet det automatiske kuttet til å begynne med, men nå syns jeg det er bedre med bonusen hvor jeg selv kan velge hvor mye jeg vil trekke fra. Jeg syns jeg kommer bedre ut nå enn med det gamle systemet. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: c1a02...652

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Før de begynte med bonuskonto var det tilfredsstillende å se totalsum krympe når jeg dro kortet. Valgte jeg «Æ» varer kunne summen hoppe fra 250 til 198 når min Æ ble registrert.

Selv om jeg bruker samme kort nå så endrer ikke beløpet seg ned som før. Sluttsum er uendret etter jeg drar kortet. Ingen 10% på grønnsaker osv.

Når du har Æ app så kan du enkelt gå inn på kvitteringene dine og se der hva og hvor du har fått rabatt. Umulig for oss å vite hva som står på dine kvitteringer. 

Anonymkode: c832b...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema og de andre kjedene har kun et formål, og det er å tjene mest mulig penger for eierne sine. Og det er de veldig gode på.

De gjør derfor kun det som tjener dem selv, og aldri noe annet. De gangene det ser ut til å være til fordel for kundene, er det egentlig noe de gjør fordi de selv regner med å tjene på det. Det lønner seg jo ofte med lojale kunder.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har motsatt erfaring!

Her er det Kiwi, Meny, Spar, Rema, obs og coop prix i gåavstand, og velger Rema nå.. 
Har ikke tenkt så mye på det, vet bare at jeg har en del bonus allerede..

Kan ikke si noe om hvorfor altså, det har jeg ikke tenkt noe på.. Men så langt i 2025, er vi godt innenfor budsjettet! 

Jeg er ganske pris bevisst, og har storhandel ca hver tiende dag.. Og følger med på tilbud.. Er det gode tilbud på enkelte ting, så kan jeg hamstre litt, om det er varer som går her i huset uansett…

Anonymkode: 6e79e...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De har gjort det enda mer komplisert, det er lenge siden det enkle var det beste. Bare de personlige tilbudene som trekkes fra på direkten nå, og der kan det gå måneder mellom hver gang det kommer noe relevant. 

Anonymkode: aef21...408

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har frem til det siste handlet nesten bare på Rema, og har hele 14 kroner på Bonuskonto.

Ser at de personlige priskuttene har tapt seg og er 10% og 15% på noe jeg kjøper innimellom og 30% på noe jeg aldri kjøper. Hopper over til Coop fra denne uken, Rema har nå gått all in på å kvitte seg med kundene.

Anonymkode: 6964f...a5b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må passe på å scanne strek kode ellers så får jeg ikke bleier på 50% selv om jenta i kassen sa at kortet mitt var aktivert i appen, her og står det evig 34 kr i bonus uansett om jeg har handlet 2 uker og masse grønnsaker

og jeg vet forskjell på priskutt og bonus

Anonymkode: 2c72f...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REMA 1000 sin app eller kundefordelsprogram står til stryk. Jeg har selv slettet appen, da du som kunde egentlig ikke tjene noe som helst. Istedet selger vi gratis våre egne data til Rema 1000.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Båtsjåfør skrev (8 minutter siden):

REMA 1000 sin app eller kundefordelsprogram står til stryk. Jeg har selv slettet appen, da du som kunde egentlig ikke tjene noe som helst. Istedet selger vi gratis våre egne data til Rema 1000.

Det er i det minste en trøst at den "dataen" de nå får fra meg, er at Æ og R har fått meg til å handle stadig sjeldnere hos Rema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er i det minste en trøst at den "dataen" de nå får fra meg, er at Æ og R har fått meg til å handle stadig sjeldnere hos Rema.

Handlemønster er meget stor verdi for Rema 1000. Spørsmålet er om Æ-appen også samler inn annen informasjon, men det vet ikke jeg. Har ikke sett noe nærmere på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke handlet på rema siden 27.januar. Samtidig så misliker jeg sterkt norgesgruppen sin store markesandel :( Trumf har også gjort endringer, viatrumf. Den registrerer ikke lenger kjøp lenger som før. Må etterregistrere alt selv, og nå avviser de over en lav sko! Nei, jeg tenker det blir mindre og mindre handling. Til tross for myndighetenes advarsel om at vi må ha så mye i beredskap. 

Vet ikke hvor jeg skal handle lenger. Misliker sterkt å gå i butikker nå! Handle kun for 202 kr i dag. Holder for hele uka. 

Anonymkode: 69bab...db0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du skal jo fortsatt se beløpet minske dersom du handler varer som du har rabatt på den uka (og har aktivert - som man gjør bare ved å gå inn og se hva man har rabatt på). Jeg skanner konsekvent strekkoden i appen når jeg begynner handelen, selv om betalingskortet mitt er  registrert. Da ser jeg at rabatten er registrert så snart varen det gjelder skannes. Jeg vil heller ikke risikere at kortet "avregistreres" ved en glipp og jeg går glipp av rabatter uten å merke det.

Anonymkode: 4a90c...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at Rema har gått fra å gi priskutt i kassa til "bonuskonto" er den samme som at de andre kjedene har dette - Trumf etc - nemlig at folk ikke "gidder" å ta ut pengene, eller de "liker å ha litt i bakhånd" og så lar de pengene stå på bonuskontoen, uten å tjene et øre i renter på det.

Men med flere millioner nordmenn som kanskje har en hundrelapp på bonuskontoen sin i snitt, så sitter Rema og tjener renter på flere hundre millioner kroner til enhver tid, fordi folk er for LATE til å ta ut pengene sine.

Det tar 5 sekunder å overføre bonusbeløpet ditt til "bruk på neste handletur". Du trenger ikke spare opp til det blir store summer av det. Jeg overfører 2 ganger i uka, og da får jeg ca 20 kr i rabatt per handletur.

Jeg skal nå iallefall ikke BELØNNE Rema for dette elendige nye systemet ved å la dem tjene litt ekstra penger på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Beloved skrev (19 minutter siden):

Grunnen til at Rema har gått fra å gi priskutt i kassa til "bonuskonto" er den samme som at de andre kjedene har dette - Trumf etc - nemlig at folk ikke "gidder" å ta ut pengene, eller de "liker å ha litt i bakhånd" og så lar de pengene stå på bonuskontoen, uten å tjene et øre i renter på det.

Men med flere millioner nordmenn som kanskje har en hundrelapp på bonuskontoen sin i snitt, så sitter Rema og tjener renter på flere hundre millioner kroner til enhver tid, fordi folk er for LATE til å ta ut pengene sine.

Helt klart derfor kjedene gjør det, ja. Det er jo gratis penger for dem. Jeg synes kjedene burde vært pålagt å sende påminnelse, evt betale ut automatisk en gang i året. Mye forsvinner i dødsbo også, jeg undersøkte rundt i et bo jeg hadde ansvar for, og det lå en del hundrelapper på ulike bonuskort. Mange tenker nok ikke på dette i forbindelse med dødsfall. 

Men så lenge kjedene ikke trenger foreta seg noe, kommer de heller ikke til å gjøre det. Da må folk ta ansvar selv. Rema har i det minste (så langt) gjort det godt synlig i appen at man har bonus stående. Bare et par tastetrykk så er det gjort. Man må ikke la seg lure av at det umiddelbart kan se ut som man må ha minst 75 kr spart opp for å bruke det, det er bare å skrive inn det man har.

Men synd man må på en ny handletur for å få ut bonusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det er ganske okay jeg da. Over 300kr på kontoen. Handler mye frukt og grønt, og får fryste grønnsaker, bær, og frukt på rotasjon hver andre til fjerde uke. Får litt ting som ikke er relevant, men får annet også som vaskemidler og frø, som av og til kan være greit. Kjøpt én pose chips og det var alt som skulle til for å få det på appen, samme med at de hadde rebus og en fikk Fanta zero om en fant ordet i rebusen, og vipps så fikk jeg Fanta uten sukker i appen. 

Jeg har ikke kjøpt noe av det på «bonusoppdrag», og kjøper normalt ikke bind og bleier på REMA, så jeg føler det likevel blir litt ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ingenting av det nye opplegget. Jeg hadde bare et kort før, må jeg ha en "app" nå? Hater apper....

Anonymkode: 321d2...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...