Gå til innhold

Dere som snakker "babyspråk" som kosespråk med kjæresten, er dere traumatisert eller noe sånt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det rareste jeg hører er godt voksne mennesker som snakker babyspråk med hverandre. Som duller og baby-snakker til hverandre. Jeg har observert dette flere ganger, voksne mennesker både i 20-åra og 50-åra. Joda, det gjøres ikke offentlig, men privat eller skjult, men dessverre har jeg overværet dette med uhell flere ganger. 

Dere som holder på slik er dere mentalt syke, eller kanskje har noen traumer som utgangspunkt for dette? Hva får dere til å holde på sånn? Er dere ikke redd noen skal høre dere? 

Anonymkode: de019...df1

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det rareste jeg hører er godt voksne mennesker som snakker babyspråk med hverandre. Som duller og baby-snakker til hverandre. Jeg har observert dette flere ganger, voksne mennesker både i 20-åra og 50-åra. Joda, det gjøres ikke offentlig, men privat eller skjult, men dessverre har jeg overværet dette med uhell flere ganger. 

Dere som holder på slik er dere mentalt syke, eller kanskje har noen traumer som utgangspunkt for dette? Hva får dere til å holde på sånn? Er dere ikke redd noen skal høre dere? 

Hvorfor legger du deg opp i hvordan folk/kjærestepar snakker til hverandre? Får du hverdagen din ødelagt av å høre det? Eller har du generelt for mye fritid?

🙄

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de gir f i hva andre sier og mener om dem. Bryr du deg veldig mye om hva andre sier om deg? 

Anonymkode: b9af6...fc1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha! Nei man er trygg på hverandre og da blir man ofte småpussig rundt hverandre. Helt normalt og ingen diagnoser. Du må ikke ta livet så seriøst og glemme å være barnslig. 

Anonymkode: a5985...a77

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (10 minutter siden):

Hvorfor legger du deg opp i hvordan folk/kjærestepar snakker til hverandre? Får du hverdagen din ødelagt av å høre det? Eller har du generelt for mye fritid?

🙄

Jeg legger meg ikke opp i det, jeg skygger banen. Nå var jeg nysgjerrig på det siden jeg erfarte det på ny og da skrev jeg her, fordi jeg ikke har så mye hobbyer på mandager. Har passelig med fritid, og når jeg lurer på noe pleier jeg å bruke litt av fritiden på å lære om ting som er annerledes enn meg. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje de gir f i hva andre sier og mener om dem. Bryr du deg veldig mye om hva andre sier om deg? 

Ja, tror jeg bryr meg ganske mye om hva andre sier om meg. Det jeg lurer på er ikke om de gir faen, men hvorfor en gjør det? 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Haha! Nei man er trygg på hverandre og da blir man ofte småpussig rundt hverandre. Helt normalt og ingen diagnoser. Du må ikke ta livet så seriøst og glemme å være barnslig. 

Anonymkode: a5985...a77

Hm, interessant. Så det er tryggheten som får dette frem i dem? Jeg har aldri vært trygg på et annet voksent menneske, så jeg har vel tenkt at dette var fordi de var utrygg egentlig, en slags variant av det. Gjør de fleste dette altså???

TS

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker du heller å være brautende og passiv aggressiv, ts?

Anonymkode: b8ffc...daf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv med litt feminine tilnærming til din partner, ts og se hvordan han reagerer. Maskuline kjerringer er ikke øverst på menns sin ønskeliste, i tilfelle du ikke har fått det med deg. 

Skrevet

Vi gjør det kun når du er i nærheten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Prøv med litt feminine tilnærming til din partner, ts og se hvordan han reagerer. Maskuline kjerringer er ikke øverst på menns sin ønskeliste, i tilfelle du ikke har fått det med deg. 

Må man snakke babyspråk til kjæresten for å være feminin?

Anonymkode: f55c0...da0

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har aldri pratet sånn med kjæreste eller noen. Men men søster gjorde med mannen, ikke nå lengere, etter giftemål og barn. ;)  

Høres helt dust ut, er nå min mening. Man kan snakke mykt og kjærlig, uten å bruke babystemme. 

men do whatever floats your boat. ;) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid en "søt" tone med min mann. Kanskje dette er "babysnakk", men jeg absolutt hater å høre andre snakke til sin partner som om de er bekjente, eller kollegaer. Den "korte" måten å snakke på hvor man egentlig bare gir hverandre beskjeder. Jeg vil at hvordan jeg snakker til min mann sier noe om vårt forhold, og at han aldri trenger å lure på om noe er galt ved at jeg er passiv-aggresiv, eller at jeg lager dårlig stemning. 

Anonymkode: 74088...da0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som holder på slik er dere mentalt syke, eller kanskje har noen traumer som utgangspunkt for dette? 

Du er en sånn som setter diagnose på alt og alle?

Anonymkode: e72f5...46e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Foretrekker du heller å være brautende og passiv aggressiv, ts?

:ler: Har verken sansen for brauting eller passiv-aggressjon, det har da i alle fall rot i traumer, eller hva? 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er en mann og jeg har ikke kjæreste. Men jeg tror at selv jeg, med min naivitet og litt provoserende spørsmål er høyere opp på ønskelista enn folk som skriver slik som du gjør. :P 

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Meowmere skrev (10 minutter siden):

Vi gjør det kun når du er i nærheten.

:ler: Hvordan lukter dere det på meg? 

BlendaSensitive skrev (7 minutter siden):

Jeg har aldri pratet sånn med kjæreste eller noen. Men men søster gjorde med mannen, ikke nå lengere, etter giftemål og barn. ;)  

Høres helt dust ut, er nå min mening. Man kan snakke mykt og kjærlig, uten å bruke babystemme. 

men do whatever floats your boat. ;) 

Ja, du har nok rett, jeg vil nok bare forstå det, kanskje fordi jeg selv aldri har vært i et forhold. Jeg vet hverken med det med mykt å kjærlig eller babystemme. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har alltid en "søt" tone med min mann. Kanskje dette er "babysnakk", men jeg absolutt hater å høre andre snakke til sin partner som om de er bekjente, eller kollegaer. Den "korte" måten å snakke på hvor man egentlig bare gir hverandre beskjeder. Jeg vil at hvordan jeg snakker til min mann sier noe om vårt forhold, og at han aldri trenger å lure på om noe er galt ved at jeg er passiv-aggresiv, eller at jeg lager dårlig stemning. 

Anonymkode: 74088...da0

Hmm, interessant. Jeg mener egentlig ikke søt tone, det kan jeg jo forstå selv om jeg blir ubekvem. Det er sånn "dulling" som man gjør med barn jeg mener. Jeg skjønner jo at de kanskje gjør det med et glimt i øyet. Kanskje jeg bare er misunnelig. Veldig godt poeng du kommer med! 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er en sånn som setter diagnose på alt og alle?

Anonymkode: e72f5...46e

Er du sånn som tar absolutt alt folk sier alvorlig? Jeg skrev litt provoserende for å få noen gode svar. ;) 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart at folk vil prate sukker-søtt til hverandre, men det er da ikke min sak. Litt rart om de prater altfor høyt om det offentlig. Det gjelder vel mye internt språk?

Vi prater stort sett kinky til hverandre, det er ikke spesielt søtt, og ville sikkert vært rart eller tom ekkelt for en del å høre på det vi sier til hverandre... Hvis folk ser oss offentlig , vil de kanskje tro vi alltid prater veldig kompis til hverandre. Vi vil spare folk for de ordene som bryr mest for oss. 

Anonymkode: bcf1f...6ac

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er rart at folk vil prate sukker-søtt til hverandre, men det er da ikke min sak. Litt rart om de prater altfor høyt om det offentlig. Det gjelder vel mye internt språk?

Vi prater stort sett kinky til hverandre, det er ikke spesielt søtt, og ville sikkert vært rart eller tom ekkelt for en del å høre på det vi sier til hverandre... Hvis folk ser oss offentlig , vil de kanskje tro vi alltid prater veldig kompis til hverandre. Vi vil spare folk for de ordene som bryr mest for oss. 

Anonymkode: bcf1f...6ac

Jeg har aldri hatt noe internt språk med noen, så jeg vet ikke jeg. Er det liksom en måte å være intim på? At det en har sammen er så spesielt at en lager et eget språk liksom? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg legger meg ikke opp i det, jeg skygger banen. Nå var jeg nysgjerrig på det siden jeg erfarte det på ny og da skrev jeg her, fordi jeg ikke har så mye hobbyer på mandager. Har passelig med fritid, og når jeg lurer på noe pleier jeg å bruke litt av fritiden på å lære om ting som er annerledes enn meg. 

Ja, tror jeg bryr meg ganske mye om hva andre sier om meg. Det jeg lurer på er ikke om de gir faen, men hvorfor en gjør det? 

Hm, interessant. Så det er tryggheten som får dette frem i dem? Jeg har aldri vært trygg på et annet voksent menneske, så jeg har vel tenkt at dette var fordi de var utrygg egentlig, en slags variant av det. Gjør de fleste dette altså???

TS

Virker som det er du som er traumatisert her..... 

Anonymkode: 27d31...043

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt av en ting å henge seg opp i 😅 Hvorfor gidder du sløse energi på dette? 

Anonymkode: 229b3...125

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man er trygg på hverandre slipper man seg løs, ja bli litt 'rar' sammen og utvikler gjerne et humoristisk, kjærlig internspråk med sin partner. Dette er et sunnhetstegn. Internspråket gjør at man bonder dypere med hverandre. 

Anonymkode: e7095...c8a

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja, tror jeg bryr meg ganske mye om hva andre sier om meg.

TS

Min erfaring er at de som er livredde for «å bli snakket om» også er de som er veldig kritiske til andre. Jeg bryr meg ikke om folk synes jeg er litt rar eller sier eller gjør ting som de legger merke til. Vil ikke at folk skal mislike meg! Men å være den som synger på gata eller reiser seg og tar ordet eller gjør ting annerledes enn folk flest, det bryr meg ikke. Klarer ikke helt å forestille meg at noen snakker om meg heller, selv om jeg intellektuelt sett forstår at det sikkert kan skje .

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...