Gå til innhold

Visning i utleid hybel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi leier ut en hybel i egen bolig, og nåværende leietaker har sagt opp. Vi skal annonsere hybelen for utleie, men regner med at potensielle nye leietakere ønsker å komme på visning før de takker ja.

Dere som leier ut en utleid bolig - hvordan gjør dere det med visninger for nye leietakere?

Anonymkode: f3461...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Avtaler med leieboer og finner tidspunkter som passer, leieboer holder seg unna mens visning. 

Anonymkode: 0b1fb...1a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi leier ut en hybel i egen bolig, og nåværende leietaker har sagt opp. Vi skal annonsere hybelen for utleie, men regner med at potensielle nye leietakere ønsker å komme på visning før de takker ja.

Dere som leier ut en utleid bolig - hvordan gjør dere det med visninger for nye leietakere?

Skal du drive utleie, så er det minste du må kunne; lover og regler i tilknytning til utleie. 
Kan du lover og regler, så trenger du ikke spørre slike spørsmål, svaret ligger i lovverket. 

Anonymkode: 18602...768

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Skal du drive utleie, så er det minste du må kunne; lover og regler i tilknytning til utleie. 
Kan du lover og regler, så trenger du ikke spørre slike spørsmål, svaret ligger i lovverket. 

Og du svarte fordi???

Anonymkode: 7fc1d...ee0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Og du svarte fordi???

Anonymkode: 7fc1d...ee0

Må jeg svare på dette og? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud så lei jeg blir av folk som svarer på ting her inne med «det står i lovverket», «det er bare å google!» o.l 🙄 Jeg har selvsagt forsøkt å finne svar på dette uten å lykkes, og spør derfor her. Beklager at du har så fattig liv at du gidder å bruke energi på å svare noe surt og frekt (og helt uten bidrag i tråden) - glad jeg har bedre ting å drive med i livet mitt enn deg 😅

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man avtaler med nåværende leieboer om når det passer. Mer komplisert trenger det ikke være 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Avtaler med leieboer og finner tidspunkter som passer, leieboer holder seg unna mens visning. 

Anonymkode: 0b1fb...1a8

Samme gjør vi. Aldri vært noe problem. Passer på å samle opp visningene i et par bolker, så leieboer slipper for mye forstyrrelser. 

Anonymkode: 9a5e0...8f5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Herregud så lei jeg blir av folk som svarer på ting her inne med «det står i lovverket», «det er bare å google!» o.l 🙄 Jeg har selvsagt forsøkt å finne svar på dette uten å lykkes, og spør derfor her. Beklager at du har så fattig liv at du gidder å bruke energi på å svare noe surt og frekt (og helt uten bidrag i tråden) - glad jeg har bedre ting å drive med i livet mitt enn deg 😅

ts

Har du virkelig forsøkt? For hvis du tar en titt i husleielovens paragraf 10-1, og samtidig googler etter lovproposisjonen, så vil du finne svaret på hva lovgiver mente angående slike tilfeller. 

Anonymkode: c3dd1...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...