Gå til innhold

Er jeg eller han urimelig? Kjæresten m/alkoholproblem

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at du er urimelig fordi du prøver å kontrollere kjæresten din. Dere er unge, har ikke barn og forholdet har bare vart i 6 måneder. Han har (dessverre) rett til å velge sin feste-livsstil, og du har rett til å velge noe annet, men hvis dere ønsker dere altfor forskjellige liv, så passer dere kanskje ikke sammen.

Kanskje har han alkoholproblemer, kanskje ikke. Jeg kjenner mange som festet masse i tyveårene og som ble vanlige, ansvarlige voksne i trettiårene når de stiftet familie.

Men ja, det nytter ikke å bestemme over et annet menneske. Han må ville det selv.

Anonymkode: c3e75...bc9

Ts. Prøver ikke å kontrollere eller forandre han. Nå var det han som hylgrein i fanget mitt og fortalte om alkoholproblemet. Alkoholproblem er IKKE noe jeg har stemplet på han. Jeg har ønsket å møtes på halvveien. Finne en løsning sammen, men de siste ukene har det gått over styr . Alkoholfritt var også hans forslag. 

Anonymkode: 5553f...749

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg og kjæresten har vært sammen i et halvt års tid nå. Vi er veldig glad i hverandre, men de siste månedene har det dessverre vært flere nedturer enn oppturer. Det begynte med at han løy om ikke å ha vært utro tidligere. Vi kom oss greit gjennom den, men jobber fortsatt med tillit. Han har ved flere ganger sagt "mindre løgner", ofte for å gjøre stemningen bedre sier han. 

Så kom det frem hvor ofte han er på bar og hvor seint det blir på nach (vi snakker byen/bar 4 ganger i uken, hvor det ofte ble nach til kl 5- 6 neste dag). Jeg konfronterte han på dette og sa at jeg ikke var komfortabel med så mye  barbesøk og så seint, så ofte. Han innrømmet et alkoholproblem. Vi ble enige om at han skulle kutte alkoholen midtertidlig, og stoppe med barbesøkene så lenge. Tiden gikk. For alt jeg vet, gikk den perioden bra. Så ville han plutselig stikke på bar med kompiser, men drikke alkoholfritt. Jeg sa det var greit, men at vær så snill og ikke la det bli så seint og ikke så ofte. Det pleide å gå utover forholdet. Han var trøtt dagen etter, typisk da vi hadde planer. Han sa seg enige. Det har holdt seg sånn en stund. Men de siste ukene har barbesøkene med kompiser blitt flere, og senere. Ofte helt til 6-7 tiden på morgen. Når jeg tar det opp, unnskylder han seg med at han drikker alkoholfritt. Jeg synes det er rart at han gidder å sitte på bar/nach med kompiser over så mange timer (typisk fra kl 19-6-7 på morgen) og drikke alkoholfritt.

Jeg mistenker at han lyver igjen, og skyver sannheten under stolen. Han blir sint hvis jeg tar det opp, fordi han mener jeg må stole på han, at dette er hans ansvar, og at jeg er urimelig som ikke lar han være med kompiser. Jeg har sagt flere ganger at jeg ønsker at han skal være med kompiser og kose seg, men at jeg tenker så mye, så seint og så ofte barbesøk ikke er ideelt - hvertfall ikke når han i tillegg påstår å ha et alkoholproblem. Hver gang vi snakker om dette, er jeg den som ender opp med å unnskylde meg og han blir "stakkaren". Det føles ikke helt riktig?  Er jeg urimelig som tenker slik? Er jeg urimelig som vil sette ned foten og legge nye "grenser"? Eller er jeg urimelig, og han i sin fulle rett? 

Moaahahaha. For en taper han er. Så glad jeg kuttet ut min alkis av en ex. Hva skal du med søppel? Søpla skal ut. Du skal ikke ta den inn igjen....

Anonymkode: fae15...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg og kjæresten har vært sammen i et halvt års tid nå. Vi er veldig glad i hverandre, men de siste månedene har det dessverre vært flere nedturer enn oppturer. Det begynte med at han løy om ikke å ha vært utro tidligere. Vi kom oss greit gjennom den, men jobber fortsatt med tillit. Han har ved flere ganger sagt "mindre løgner", ofte for å gjøre stemningen bedre sier han. 

Så kom det frem hvor ofte han er på bar og hvor seint det blir på nach (vi snakker byen/bar 4 ganger i uken, hvor det ofte ble nach til kl 5- 6 neste dag). Jeg konfronterte han på dette og sa at jeg ikke var komfortabel med så mye  barbesøk og så seint, så ofte. Han innrømmet et alkoholproblem. Vi ble enige om at han skulle kutte alkoholen midtertidlig, og stoppe med barbesøkene så lenge. Tiden gikk. For alt jeg vet, gikk den perioden bra. Så ville han plutselig stikke på bar med kompiser, men drikke alkoholfritt. Jeg sa det var greit, men at vær så snill og ikke la det bli så seint og ikke så ofte. Det pleide å gå utover forholdet. Han var trøtt dagen etter, typisk da vi hadde planer. Han sa seg enige. Det har holdt seg sånn en stund. Men de siste ukene har barbesøkene med kompiser blitt flere, og senere. Ofte helt til 6-7 tiden på morgen. Når jeg tar det opp, unnskylder han seg med at han drikker alkoholfritt. Jeg synes det er rart at han gidder å sitte på bar/nach med kompiser over så mange timer (typisk fra kl 19-6-7 på morgen) og drikke alkoholfritt.

Jeg mistenker at han lyver igjen, og skyver sannheten under stolen. Han blir sint hvis jeg tar det opp, fordi han mener jeg må stole på han, at dette er hans ansvar, og at jeg er urimelig som ikke lar han være med kompiser. Jeg har sagt flere ganger at jeg ønsker at han skal være med kompiser og kose seg, men at jeg tenker så mye, så seint og så ofte barbesøk ikke er ideelt - hvertfall ikke når han i tillegg påstår å ha et alkoholproblem. Hver gang vi snakker om dette, er jeg den som ender opp med å unnskylde meg og han blir "stakkaren". Det føles ikke helt riktig?  Er jeg urimelig som tenker slik? Er jeg urimelig som vil sette ned foten og legge nye "grenser"? Eller er jeg urimelig, og han i sin fulle rett? 

Jobber han ikke?

Anonymkode: 465c8...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Moaahahaha. For en taper han er. Så glad jeg kuttet ut min alkis av en ex. Hva skal du med søppel? Søpla skal ut. Du skal ikke ta den inn igjen....

Ts. Hahah, liker måten du ser det på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jobber han ikke?

Anonymkode: 465c8...996

Åjo han jobber. De samme dagene han drar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At han har vært utro mot noen andre har ikke du noe med. 

At han er alkoholiker vil ødelegge deg hvis du blir i forholdet. Du kan ikke fikse/hjelpe han med det. 

Anonymkode: d9ec9...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts. Hahah, liker måten du ser det på. 

Jepp! De sier det i USA....leave the trash outside ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvem er det som sitter og drikker alkoholfritt til 6-7 om morningen?  
Dette er jo bare bløff, og du biter på? 
Har han ikke jobb eller andre forpliktelser om dagene? 
Jeg tror du vil få det mye bedre uten han , og uten å måtte være barnevakt for en voksen mann

Anonymkode: 31ca0...b83

Jeg tipper det er kokain i bildet.... Og garantert flørting om ikke utroskap. Løgner på løgner dessverre.

Anonymkode: e2bed...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Agatha skrev (5 timer siden):

Altså, jeg tror nesten at du enten må akseptere at han er inne i en periode av livet der festing er viktig for han. Jeg tror ikke egentlig at noen på 25år som fester mye en periode trenger hjelp fra Blå kors...men det du må ta stilling til er jo om du orker å være i et forhold med noen som ønsker å feste såpass mye. Felles kalender og kontroll vil bare gjøre begge misfornøyde, man kan ikke eie den man er sammen med. 

Når en 25 år gammel mann selv innrømmer å ha et alkohol-/rusproblem, da bør du tro ham.

Veldig merkelig av deg å da forsøke å bagatellisere hans alkoholproblem.

En mann som jobber i bar og så fortsetter å feste halve døgnet mange ganger i uka, det er en mann som trenger både Blåkors og psykolog om han vil komme seg ut av rusavhengigheten.

Denne mannen er tydelig ikke motivert for å endre sin rusavhengighet, ikke motivert for å endre livet sitt. For det sier seg selv, en med et så stort alkoholproblem kan ikke fortsette å både jobbe i bar og ha en utsvevende festelivsstil. Da faller han utpå igjen, noe alt tyder på at han allerede har gjort.

At han påstår at han ikke drikker alkohol, det betyr ikke at han ikke ruser seg. Adferden hans og det at han har begynt å feste halve døgnet igjen - alt tyder på at han ruser seg igjen.

Anonymkode: 155ac...8f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Når en 25 år gammel mann selv innrømmer å ha et alkohol-/rusproblem, da bør du tro ham.

Veldig merkelig av deg å da forsøke å bagatellisere hans alkoholproblem.

En mann som jobber i bar og så fortsetter å feste halve døgnet mange ganger i uka, det er en mann som trenger både Blåkors og psykolog om han vil komme seg ut av rusavhengigheten.

Denne mannen er tydelig ikke motivert for å endre sin rusavhengighet, ikke motivert for å endre livet sitt. For det sier seg selv, en med et så stort alkoholproblem kan ikke fortsette å både jobbe i bar og ha en utsvevende festelivsstil. Da faller han utpå igjen, noe alt tyder på at han allerede har gjort.

At han påstår at han ikke drikker alkohol, det betyr ikke at han ikke ruser seg. Adferden hans og det at han har begynt å feste halve døgnet igjen - alt tyder på at han ruser seg igjen.

Anonymkode: 155ac...8f1

Veldig lett å si at man et rusavhengig for å få sympati hos en kjæreste man merker at er på tur å forlate en.Det er en kjent manipulasjonsteknikk. Kan selvfølgelig hende at han har et alkoholproblem, men det vil egentlig bare tiden vise. Jeg selv og flere av mine venner festa fryktelig mye og hardt i den der alderen uten at noen av oss har et alkoholproblem nå 15 år senere, det var bare gøy en periode mens man var ung og uten bekymringer og ansvar. Kan jo fort bli presset opp i løgner og slikt også når noen skal blande seg veldig inn i hvordan man lever livet sitt. Det betyr ikke at jeg ikke synes synd på TS for det hun får jo ingenting tilbake, og burde heller vurdere om dette er noe hun gidder å forholde seg til mye lenger. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne fyren vil aldri kunne gi deg tilbake den tida som du bruker på å bekymre, irritere deg og bli såra over ham. I deres alder er det så mange andre der ute, denne typen er ikke noe å satse på. Uansett alder bør man ikke holde på noen som er så annerledes og velger så annerledes enn en selv. Choose you, og du finner en som velger deg. Her vil du løpe etter en fyr og forsøke å fikse hans problemer og demoner, når du egentlig bare kan fokusere på deg selv og finne noen som ønsker å være der med deg, ikke på bar til 7, rusa eller ikke. (Og hallo, ingen er så ofte på bar nachspiel så sent uten at de tar et eller annet!)

Anonymkode: d3781...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...