Gå til innhold

Tips til bruktbil

vanskapning

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ønsker tips til kjøp av bruktbil. Ønsker å bruke litt tid på å finne en bra og driftsikker bil. Absolutt maxgrense prismessig tror jeg blir 150k. Men ønsker gjerne mye rimeligere. Ellers er de viktigste kravene at det er plass til å ha med ski inne i bilen (helst ikke takboks), plass til hundebur til medium hund i bagasjerommet, og ellers at det er lite kjente feil og at den kan holde i mange år og forhåpentligvis ikke er dyr å reparere dersom det blir noe feil med den. Ønsker helst framhjulstrekk eller firehjulstrekk.

Ønsker tips til hvilke merker jeg bør se på, eller eventuelt om noen har tips til noen gode alternativer som ligger på finn eller lignende i relativt nærheten av Oslo (+/- 4 timer er ok om bilen virker bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skoda Oktavia, og Superb utgaven er romslige biler. Skoda er en bedre bil enn VW som er dens nåværende opprinnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri satset på et VW produkt, rett og slett for dårlig kvalitet. Har selv brent meg på det. Firehjulstrekkere drar ofte på seg dyre vedlikeholdsutgifter, mer komplisert drivverk. 

Tryggest er vel japanske og koreanske biler i den prisklassa. Gjør søk på Mazda, Kia, Hyundai på Finn. 

Anonymkode: 68bb6...43b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville gått for en Volvo 740. Driftssikker og sikker.

Anonymkode: f3812...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Prius+ er et godt valg, men de holder seg urimelig godt i pris.

Hvor langt skal du kjøre? Nissan Leaf er veldig pålitelig og har overraskende stort bagasjerom.

Anonymkode: 4250d...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil du ha driftssikkerhet og fornuftige verkstedkostnader bør du styre unna alle europeiske biler(unntatt Porsche som er veldig bra) og heller se etter japanske biler. Toyota, Lexus og Subaru er solide greier som det sjelden er tull med selv om de har gått 2-300 000km. Nissan og Honda er også OK.

Anonymkode: 5de27...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...