Perfume Skrevet 3. april Forfatter #102 Skrevet 3. april K.B. skrev (2 minutter siden): Det enkleste svaret er at ting som burde bli bestemt lokalt nå blir bestemt i Brussel, men det er selvfølgelig mye, mye mer komplisert. Hvorfor forventer du enkle svar på kompliserte problemstillinger? Har jeg bedt om enkle svar..? Hvor i HI gjør jeg det? Så klart det er kompliserte problemstillinger, hvorfor tror du jeg spør? 1
Sportydame Skrevet 3. april #103 Skrevet 3. april (endret) Er det ikke morsomt at Norge "kun" fikk 16% toll mens EU fikk 20%?😅 Og på toppen av det hele truer Høyre med at vi får 16+20% toll- om vi ikke melder oss inn i EU😂😂😂 Ser ut til at de har "glemt" EØS avtalen.....🫣🤫🤔 Endret 3. april av Sportydame 1 2
Snok1 Skrevet 3. april #104 Skrevet 3. april (endret) Perfume skrev (31 minutter siden): Spiller det noen rolle hva som står der?? ( Se link og sitat) Dersom de støtter norsk EU medlemskap, så spiller det IKKE noen rolle om det ikke er en kampsak akkurat NÅ. De kan ha møte i kveld og bli enige om å gå for det i morgen. Uforutsigbart og motsetning til hva jeg selv mener og stemmer. Nei til EU, etter LANG og inngående research om det. Mange positive ting sikkert ved det også, men mer negative. https://www.vg.no/nyheter/i/kwznbQ/stoere-til-aps-landsmoete-naa-lyser-varsellampene Henter et sitat: " Selv om Støre selv støtter norsk EU-medlemskap, vil han ikke gå til kamp for dette nå, sier han." Selvsagt betyr programmet noe. Det er programmet som setter både mål og rammer for det politiske arbeidet. Dette bekrefter jo Støre i sitatet du bruker. Tilsvarende betyr det noe at Rødt vil ha et kommunistisk samfunn og at FrP vil legge ned fylkeskommunen. Venstre har gått fra Nei til EU til Ja til EU. Det bør være åpenbart for alle at dette er viktig. Endret 3. april av Snok1
Perfume Skrevet 3. april Forfatter #105 Skrevet 3. april (endret) Snok1 skrev (7 minutter siden): Selvsagt betyr programmet noe. Det er programmet som setter både mål og rammer for det politiske arbeidet. Dette bekrefter jo Støre i sitatet du bruker. Tilsvarende betyr det noe at Rødt vil ha et kommunistisk samfunn og at FrP vil legge ned fylkeskommunen. Venstre har gått fra Nei til EU til Ja til EU. Det bør være åpenbart for alle at dette er viktig. For meg er det viktige hva de faktisk GJØR , som sier litt om hva som KAN skje, eller hva de ønsker skal skje. De sier ofte en ting og gjør en annen. De lover ofte ting, " det er vanlige folks tur" etc, som alltid før valg.. Det betyr ikke at det er det de går for. Derfor sier jeg at det ikke spiller noen rolle at de sier " Vi går ikke for EU nå". Jeg tar ikke det som at de egentlig er MOT eu. Jeg tar det akkurat slik det står, at de ikke går for det akkurat nå. Det kan fort snu. Og gjør ofte det. Dog helt enig i hva du mener om både Rødt og FrP og Venstre, at det er viktig. Endret 3. april av Perfume 1
Snok1 Skrevet 3. april #106 Skrevet 3. april Perfume skrev (2 minutter siden): For meg er det viktige hva de faktisk GJØR , som sier litt om hva som KAN skje, eller hva de ønsker skal skje. …..og partiprogrammet som er vedtatt av landsmøtet er rammen for hva Støre kan foreta seg som programleder. Selv om han personlig er tilhenger av norsk EU-medlemskap er han bundet av partiprogrammet og han bekrefter her at han ikke vil gå ut over denne rammen. Dersom lamdsmøtet endrer programmet, vil Støres handlingsrom også endres. Jeg tror ikke dette vil endre seg på dette landsmøtet, men det er nok mange som er opptatt av dette. Befolkningens syn på medlemskap er jo nå i endring etter flere tiår med stillstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå