AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:33 #1 Del Skrevet mandag kl 11:33 Samboeren og jeg er bare så utrolig like i tankegangen. Det begynner nesten å bli skummelt hvor ofte den ene sier noe som den andre akkurat hadde tenkt å si. Det trenger ikke engang å ha noe å gjøre jeg hva vi nettopp snakket om eller konteksten vi er i eller noen ting. Det er nesten så vi ikke trenger å snakke sammen lenger, vi kan bare gå rundt og tenke ting, for det er uansett ofte akkurat det samme som den andre tenker. Nå har vi noen ganger begynt å si…» Du trenger ikke si noe, jeg vet hva du skal si..» Vi har vært sammen i 5 år. Jeg hadde det aldri sånn med min forrige mann, som jeg var sammen med i nesten 20 år og hadde det supert sammen med. Jeg tror bare jeg er mer lik samboeren min som person enn jeg var min tidligere mann. Noen andre som har det sånn? Anonymkode: 23636...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:43 #2 Del Skrevet mandag kl 11:43 Vi tenker veldig likt på mange områder, men ikke på alle. Opplever mye av det samme du skriver. Og vi kjenner hverandre så godt at jeg vet hva han skal/tenker når han hoster på den måten, setter seg opp på det tidspunktet, puster på den måten, smiler av den personen, osv. Anonymkode: 85403...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:51 #3 Del Skrevet mandag kl 20:51 Både og! Vi tenker ofte skremmende likt, men på mange andre områder, tenker vi fullstendig ulikt. Når det f.eks. kommer til logikk tenker vi helt forskjellig, rundt menneskelige relasjoner, hvordan vi tolker andre, osv så tenker vi ofte veldig likt. Anonymkode: db0c5...f7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:03 #4 Del Skrevet mandag kl 22:03 Tenker helt likt om alt vi har snakket om til nå hvertfall 2 år som samboere Anonymkode: 84057...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:30 #5 Del Skrevet i går, 09:30 Ingen kjenner oss så godt som vi kjenner hverandre, så det er ikke så rart at det ofte skjer at han begynner å prate om akkurat det jeg tenker på feks. Eller jeg kan sitte å lure på noe uten å ta opp temaet, så svarer han plutselig på akkurat det jeg sitter å undrer over 😅 Det morsomste eksempelet var da vi satt på hver vår pc og jobbet hver for oss. Det var blitt fredag ettermiddag. Jeg satt å planla middagen og tenkte på revet ost (vi skulle ha hjemmelaget pizza) og toppingen vi hadde kjøpt. Begynte å bli sulten, men hadde et par mailer igjen å skrive. Plutselig sier han: "Nå sitter du å fantaserer om pizza". Altså 😂 Anonymkode: 2e516...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:36 #6 Del Skrevet i går, 09:36 Ja, er veldig samstemte. Ønsker som regel akkurat det samme på ferie, blant annet (som vi er nå), så det er veldig lavt konfliktnivå. Og etter 24 år sammen vet vi som regel akkurat hva den andre tenker også. Eksempel er på kvelden, det er ganske mange ganger i løpet av en måned vi sier "legge oss?" akkurat samtidig. Og de gangene den ene sier det først er det med 2-3 unntak et "ja". Anonymkode: 98915...473 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:09 #7 Del Skrevet i går, 11:09 Vi tenker ofte ikke særlig likt i det hele tatt, men noen ganger gjør vi det. Det har blitt noen misforståelser i løpet av forholdet vårt og diskusjoner om ting, men det som er bra er at vi alltid har kunnet snakke om ting. Vi har gjennom dialog brukt litt tid på å forstå hverandre og det at vi tenker ulikt på noen områder er ikke noe jeg ser på som negativt. Så lenge vi kan snakke sammen, prøve å forstå og ikke feier ting under teppet så er det ikke noe galt i å være litt ulike. Vi har nok også justert oss mer etter den andre og forstår hverandre mer nå enn i begynnelsen av forholdet. Anonymkode: eb452...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:14 #8 Del Skrevet i går, 12:14 Mannen min er det mest ulogiske mennesket jeg har møtt i hele mitt liv, så jeg vil på ingen måte påstå at vi tenker likt 🤭 Men etter 12 år og ganske like interesser og referanser så fungerer vi jo ganske likt. Vi er ganske synkrone på tema. Anonymkode: 01ef6...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden Ekstremt likt, skremmende likt faktisk. Han er det mennesket som klarer å lese meg best. Og jeg er visst den som klarer å se og lese ham best. Men ja, vi er veldig like, det være seg verdier og meninger, eller andre preferanser. Det gjør jo hverdagen ganske enkel for oss sånn sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Del Skrevet 18 timer siden Vi tenker for det meste likt. Har tilsvarende humor, og er så gode som vi klarer med hverandre. Han er litt mer forsiktig enn meg, men han kan sparke skikkelig ifra seg hvis han vil, og da får jeg så hatten passer 😂 Liker en mann som ikke er redd for å si ifra til meg på sin måte. Noen ganger min måte. Vi bytter litt på 😂 Han er så herlig noen ganger at han er nesten til å spise opp 😂 Anonymkode: b0841...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå