AnonymBruker Skrevet 1. april #41 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha 😄 Huff, det er ikke noe gøy altså. Man føler seg jo ikke så mye eldre, og plutselig ser man seg i speilet.. og bare.. hva skjedde? Jeg spiser sunt og drikker mye vann. Bruker solkrem. Jeg har ikke egentlig lyst til å hive meg på botox, men akkurat disse dype linjene er jeg ikke fan av altså. Men, tror også jeg bør se på produkter for mer voksen hud. Ansiktskrem jeg har brukt i flere år gir sikkert ikke nok fukt og godt underlag for sminken, og foundation er sikkert heller ikke den rette. Sønnen min sier at jeg ikke bør bruke sminke, for da får jeg så masse rynker. Så jeg bør nok se på om jeg kan bytte ut noen produkter i første omgang. TS Anonymkode: 0a028...5c1 Veldig mye skjer etter 45 år. Og det er hardt. enig i det. Fordi mange har så og si samme utseende mellom 20 og 40, før det forandres voldsomt. Kun kirurgi hjelper i denne alderen. Og man kan bedre hudkvalitet med retinol og evnt mikroneeling. Men som sagt så er det meget kostbart, og ikke varig effekt. Og det kan føre med seg komplikasjoner. Smerter, ødem, arrdannelser skjevheter osv. Mindre sminke og mer fukt er bra, sønnen din har helt rett der. Solkrem og hatt! Vi kan ikke stoppe alderen. Den kommer. Utvendig og innvendig. Det er bare at det skjer så fort i 40-årene, at det indre liksom ikke rekker å henge med.... Jeg prøver å se med mindre i speilet, se mer ut på et vis. Livet er kort, og mye man kan bruke penger på istedenfor rådyre behandlinger som egentlig ikke har så innmari stor effekt. Det gjør at mange fokuserer mer på utseende også, tar opp mye tid og energi. Anonymkode: 51b66...6b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #42 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig mye skjer etter 45 år. Og det er hardt. enig i det. Fordi mange har så og si samme utseende mellom 20 og 40, før det forandres voldsomt. Kun kirurgi hjelper i denne alderen. Og man kan bedre hudkvalitet med retinol og evnt mikroneeling. Men som sagt så er det meget kostbart, og ikke varig effekt. Og det kan føre med seg komplikasjoner. Smerter, ødem, arrdannelser skjevheter osv. Mindre sminke og mer fukt er bra, sønnen din har helt rett der. Solkrem og hatt! Vi kan ikke stoppe alderen. Den kommer. Utvendig og innvendig. Det er bare at det skjer så fort i 40-årene, at det indre liksom ikke rekker å henge med.... Jeg prøver å se med mindre i speilet, se mer ut på et vis. Livet er kort, og mye man kan bruke penger på istedenfor rådyre behandlinger som egentlig ikke har så innmari stor effekt. Det gjør at mange fokuserer mer på utseende også, tar opp mye tid og energi. Anonymkode: 51b66...6b6 Hvis man venter til man er såpass "gammel" så blir det nok vanskelig med kun konservativ behandling, ja. Jeg er 45, og har tatt "baby botox" i snart ti år - dvs. en kjempelav dose et par ganger i året. Linjer og bevegelse er det fortsatt, men man forebygger de aller dypeste statiske rynkene. Microneedling en gang eller to ganger i året vedlikeholder kollagen. Men det koster jo en del, så man må nesten vurdere om det er noe man har lyst til å bruke penger på, eller om man er komfortabel med å eldes naturlig. Anonymkode: a9aa0...f5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. april #43 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Haha 😄 Huff, det er ikke noe gøy altså. Man føler seg jo ikke så mye eldre, og plutselig ser man seg i speilet.. og bare.. hva skjedde? Jeg spiser sunt og drikker mye vann. Bruker solkrem. Jeg har ikke egentlig lyst til å hive meg på botox, men akkurat disse dype linjene er jeg ikke fan av altså. Men, tror også jeg bør se på produkter for mer voksen hud. Ansiktskrem jeg har brukt i flere år gir sikkert ikke nok fukt og godt underlag for sminken, og foundation er sikkert heller ikke den rette. Sønnen min sier at jeg ikke bør bruke sminke, for da får jeg så masse rynker. Så jeg bør nok se på om jeg kan bytte ut noen produkter i første omgang. TS Anonymkode: 0a028...5c1 Det skjer et "sprang" hudaldring i begynnelsen av 40-årene, så det kan være derfor du føler at det har kommet brått. Flott at du bruker solkrem, husk at det er viktig med tilstrekkelig høy faktor og tilstrekkelig hyppig påføring, spesielt om våren/sommeren. Nå er pannerynker slike som dine først og fremst mimikkrynker, vil jeg tro, og da vil ikke hudpleie kunne fjerne dem. En kombinasjon av hudpleie, behandlinger hos hudpleier (f.eks. mesoterapi, fremstilling o.l.) og evt. botox vil likevel kunne bidra til at rynkene framstår som mindre tydelige. Bare tilstrekkelig fukt i seg selv kan være nok til å se en liten forskjell, ettersom godt fuktet hud framstår som mer "plump" og spenstig. Se også etter hudpleieprodukter med retinal og GF, som ble nevnt tidligere, gjerne også et antioksidant som C-vitamin eller niacinamide🙂 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #44 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis man venter til man er såpass "gammel" så blir det nok vanskelig med kun konservativ behandling, ja. Jeg er 45, og har tatt "baby botox" i snart ti år - dvs. en kjempelav dose et par ganger i året. Linjer og bevegelse er det fortsatt, men man forebygger de aller dypeste statiske rynkene. Microneedling en gang eller to ganger i året vedlikeholder kollagen. Men det koster jo en del, så man må nesten vurdere om det er noe man har lyst til å bruke penger på, eller om man er komfortabel med å eldes naturlig. Anonymkode: a9aa0...f5c Jeg tror nok heller du har gode gener. De som får rynker som TS vil ikke kunne forebygge det med konservativ behandlinger med Botox fra 35 års-alder. Da vil det komme. Og som du skriver må man kombinere med retinol/mikroneedling. Hvis du setter Botox årlig, så vil du kunne skade mimikk over tid. Vi vet ikke langtidseffekten ennå, på den type behandlinger du gjør, men jeg frykter den skader både mimikk, muskler og "konstruksjon". Time will tell. Solfaktor er alfa omega, fra barnsben av. Det er mitt heteste tips. Anonymkode: 51b66...6b6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #45 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror nok heller du har gode gener. De som får rynker som TS vil ikke kunne forebygge det med konservativ behandlinger med Botox fra 35 års-alder. Da vil det komme. Og som du skriver må man kombinere med retinol/mikroneedling. Hvis du setter Botox årlig, så vil du kunne skade mimikk over tid. Vi vet ikke langtidseffekten ennå, på den type behandlinger du gjør, men jeg frykter den skader både mimikk, muskler og "konstruksjon". Time will tell. Solfaktor er alfa omega, fra barnsben av. Det er mitt heteste tips. Anonymkode: 51b66...6b6 Tull, selvsagt vil det hjelpe med botox, selv om man ikke kombinerer det med andre behandlinger. Anonymkode: d6748...d53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. april #46 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror nok heller du har gode gener. De som får rynker som TS vil ikke kunne forebygge det med konservativ behandlinger med Botox fra 35 års-alder. Da vil det komme. Og som du skriver må man kombinere med retinol/mikroneedling. Hvis du setter Botox årlig, så vil du kunne skade mimikk over tid. Vi vet ikke langtidseffekten ennå, på den type behandlinger du gjør, men jeg frykter den skader både mimikk, muskler og "konstruksjon". Time will tell. Solfaktor er alfa omega, fra barnsben av. Det er mitt heteste tips. Anonymkode: 51b66...6b6 Tror nok helt sikkert at gener har betydning, ja. Jeg er 54 år og vokste dermed opp i en tid da det var om å gjøre å bli brunest mulig, og vi ungene ble smurt med Spenol som solkrem. Jeg har selvfølgelig pannerynker, men de er langt mindre tydelige enn TS sine. Jeg har ikke tatt botox eller andre behandlinger, men har brukt retinol og ellers vært nøye med hudpleie de siste 10 årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #47 Del Skrevet 1. april Roci skrev (Akkurat nå): Tror nok helt sikkert at gener har betydning, ja. Jeg er 54 år og vokste dermed opp i en tid da det var om å gjøre å bli brunest mulig, og vi ungene ble smurt med Spenol som solkrem. Jeg har selvfølgelig pannerynker, men de er langt mindre tydelige enn TS sine. Jeg har ikke tatt botox eller andre behandlinger, men har brukt retinol og ellers vært nøye med hudpleie de siste 10 årene. Samme her. Nesten ikke rynker, og det uten botox. Men ansiktet forandret seg allikevel veldig etter 45. Kinn og øyenbryn synker, og halsen folder seg og har "crepe" hud. Skal ikke si at jeg ikke til tider drar huden skrått oppover med hendene og sukker litt sørgmodig. Men så spoler jeg tanken helt fram, og det rotteracet orker jeg ikke. Det vil ta for mye energi og penger og det kan oppstå et hav av komplikasjoner også. Anonymkode: 51b66...6b6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #48 Del Skrevet 1. april Jeg tar botox på sykehuset hver 3 måned pga kronisk migrene, det er jo større doser enn kosmetisk og de setter jo ikke for at man skal være rynkefri, så mulig det blir feil at jeg uttaler meg. Men jeg starta i midten av 30 årene og har tatt det i to-tre år nå og øyelokkene mine har jo sunket drastisk. Direkte konsekvens av botox sa de der og jeg har jo linjer i pannen nå som ikke var der da jeg startet med botox. I tillegg så får jeg litt rar mimikk, selv om den ikke tar vekk så mye, så blir det jo påvirket. Jeg synes heller et ansikt med naturlig mimikk og rynker er penere! Så etter jeg starta med botox så har jeg aldri vært så misfornøyd med utseendet mitt. Og ikke misforstå, jeg er veldig takknemlig for at jeg får det og det hjelper mye for min migrene, men når det gjelder utseendet så har det utelukkende vært negativt. Jeg har vurdert å prøve laser rundt øynene for å se om øvre øyelokk blir litt mindre hengende. Men det er vel heller tvilsomt at det hjelper. Anonymkode: f1d38...d34 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #49 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis man venter til man er såpass "gammel" så blir det nok vanskelig med kun konservativ behandling, ja. Jeg er 45, og har tatt "baby botox" i snart ti år - dvs. en kjempelav dose et par ganger i året. Linjer og bevegelse er det fortsatt, men man forebygger de aller dypeste statiske rynkene. Microneedling en gang eller to ganger i året vedlikeholder kollagen. Men det koster jo en del, så man må nesten vurdere om det er noe man har lyst til å bruke penger på, eller om man er komfortabel med å eldes naturlig. Anonymkode: a9aa0...f5c Jeg var 36 her. Pannerynke har jeg hatt i mange år, nesten siden 20-årene. Men ikke disse i pannen. Først etter 40 at de har kommet, og jeg følte de kom så brått at jeg nesten ikke har sett det komme og få forebygget ordentlig. 😕 Anonymkode: 0a028...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #50 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (13 timer siden): Haha 😄 Huff, det er ikke noe gøy altså. Man føler seg jo ikke så mye eldre, og plutselig ser man seg i speilet.. og bare.. hva skjedde? Jeg spiser sunt og drikker mye vann. Bruker solkrem. Jeg har ikke egentlig lyst til å hive meg på botox, men akkurat disse dype linjene er jeg ikke fan av altså. Men, tror også jeg bør se på produkter for mer voksen hud. Ansiktskrem jeg har brukt i flere år gir sikkert ikke nok fukt og godt underlag for sminken, og foundation er sikkert heller ikke den rette. Sønnen min sier at jeg ikke bør bruke sminke, for da får jeg så masse rynker. Så jeg bør nok se på om jeg kan bytte ut noen produkter i første omgang. TS Anonymkode: 0a028...5c1 Botox er virkelig ikke noe å være redd for. Hvis rynkene plager deg ville jeg bare prøvd, det går ut ov 3-4 mnd. så hvis du ikke liker det, er det jo ingen skade skjedd. Botox er helt trygt og det er brukt i årevis. i tillegg retinol og solkrem året rundt, men det alene vil ikke reversere de rynkene du allerede har. Anonymkode: dc4ba...6fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #51 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg tror nok heller du har gode gener. De som får rynker som TS vil ikke kunne forebygge det med konservativ behandlinger med Botox fra 35 års-alder. Da vil det komme. Og som du skriver må man kombinere med retinol/mikroneedling. Hvis du setter Botox årlig, så vil du kunne skade mimikk over tid. Vi vet ikke langtidseffekten ennå, på den type behandlinger du gjør, men jeg frykter den skader både mimikk, muskler og "konstruksjon". Time will tell. Solfaktor er alfa omega, fra barnsben av. Det er mitt heteste tips. Anonymkode: 51b66...6b6 Av Botox? Det vet vi. Botox er brukt i årevis, det andres som et meget trygt legemiddel. Anonymkode: dc4ba...6fa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #52 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg var 36 her. Pannerynke har jeg hatt i mange år, nesten siden 20-årene. Men ikke disse i pannen. Først etter 40 at de har kommet, og jeg følte de kom så brått at jeg nesten ikke har sett det komme og få forebygget ordentlig. 😕 Anonymkode: 0a028...5c1 Jeg ser virkelig ingen rynker i den pannen. En bitteliten «sinnatynke», men ingen i pannen… Anonymkode: dc4ba...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #53 Del Skrevet 2. april Jeg har også kommet dit hvor jeg har fått litt panikk for aldringen som har skjedd. Det er jo bare dumt egentlig, for det er en del av livet. Men så er det ting man kan gjøre for å føle seg litt bedre, uten å gjøre inngripen som botox osv. 1. Dermapen i salong. Ta 4-5 behandlinger litt hyppig, så kan du roe det ned. 2. Vaske/rense huden godt hver kveld. Etterfulgt av serum med aktive ingredienser (må ikke være retinol), og dagkrem. Ta gjerne turen til en hudklinikk for veiledning. Etter hvert som huden vennes til aktive ingredienser kan du prøve retinol på natten. Begynn forsiktig, f.eks kun 1 dag i uken. Øk sakte. Veldig viktig med solkrem 50 på dagtid med både dermapen og retinol. Men solkrem er forebyggende for solskader og rynker, så bruk det uansett tenker jeg 3. Eksfoliering/ansiktsskrubb Rekkefølge hudpleie: Rens - tørk - serum - vent et par min - krem - solkrem - sminke Anonymkode: 3fe83...2a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #54 Del Skrevet 2. april En kjapp og billig løsning er å skaffe seg pannelugg? Anonymkode: 51fe0...9dc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #55 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): Av Botox? Det vet vi. Botox er brukt i årevis, det andres som et meget trygt legemiddel. Anonymkode: dc4ba...6fa Snakker ikke om konservativ bruk, men hyppig bruk, og da spesielt i ansiktet. Det er siste 10 årene dette virkelig har tatt av. Og vi vet ikke langtidseffekten av hvordan denne type bruk påvirker hud, vev og muskler over tid, over 10-30+ år. Tenker vi vet mer om 5-10 år til. "Trygt" medisinsk sett er det. Det testes kontinuerlig på mus, for å forsikre at alle doser som sendes ut er trygge. Produksjonen av slike produkter skjer med dyretesting der forsøksdyrene dør av langsom kvelning, ifølge Dyrevernalliansen. Hver batch som slippes ut på markedet må testes for styrke og konsistens, fordi botox er et biologisk produkt og derfor svært varierende(og svært giftig). Antallet mus som det testes på per år enormt. Botox benyttes som smertebehandling, blant annet ved Parkinsons, migrene og andre muskelsmerter. Det benyttes også i magesekken, som en slankemedisin. Men det er rynkebehandling det går mest til. Anonymkode: 51b66...6b6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #56 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Snakker ikke om konservativ bruk, men hyppig bruk, og da spesielt i ansiktet. Det er siste 10 årene dette virkelig har tatt av. Og vi vet ikke langtidseffekten av hvordan denne type bruk påvirker hud, vev og muskler over tid, over 10-30+ år. Tenker vi vet mer om 5-10 år til. "Trygt" medisinsk sett er det. Det testes kontinuerlig på mus, for å forsikre at alle doser som sendes ut er trygge. Produksjonen av slike produkter skjer med dyretesting der forsøksdyrene dør av langsom kvelning, ifølge Dyrevernalliansen. Hver batch som slippes ut på markedet må testes for styrke og konsistens, fordi botox er et biologisk produkt og derfor svært varierende(og svært giftig). Antallet mus som det testes på per år enormt. Botox benyttes som smertebehandling, blant annet ved Parkinsons, migrene og andre muskelsmerter. Det benyttes også i magesekken, som en slankemedisin. Men det er rynkebehandling det går mest til. Anonymkode: 51b66...6b6 Jo det vet vi Botox er brukt mye og lenge i mange, mange år. Vi vet at dette er et like trygt legemiddel som noe annet legemiddel vi bruker. Slutt å spre feilinformasjon. Anonymkode: dc4ba...6fa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #57 Del Skrevet 2. april Uff, jeg forstår at det er kjedelig å ha så dype rynker. Du kan bruke god hudpleie, som kan gi huden litt ekstra spenst og glød. Jeg tror likevel det er viktig å ha realistiske forventninger. Det er ikke noe hudpleieprodukt som kan reversere såpass dype og fremtredende rynker. Dersom du ønsker å fjerne eller minske rynkene, er det naturligvis botox som gjelder. Jeg har tatt jevnlig botox over mange år, og har ingen statiske rynker. Jeg får som alle andre så klart rynker når jeg ler, smiler eller er forbauset, men slik er det jo for alle. Det som er så greit med botox, er at man kan justere dosen til hva man selv ønsker. Du kan fint sette en svært lav dose botox som vil fjerne noe av rynkene, men ikke alt. Du kan også kjøre på å få en helt glatt panne, men det ønsker nok ikke de fleste. Det er så klart også et alternativ å la være å gjøre noe som helst. Rynker er helt naturlig, å ikke noe å skamme seg over. Det er beviset på et levd liv! Anonymkode: 4b40a...2eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #58 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 22.10): Jeg ser virkelig ingen rynker i den pannen. En bitteliten «sinnatynke», men ingen i pannen… Anonymkode: dc4ba...6fa Nei, var det jeg mente, så for få år siden hadde jeg ikke rynker, så det hadde ikke vært noe poeng å ta botox i slutten av 30-årene. Nå som jeg har bikket 40 har derimot mye skjedd.. Anonymkode: 0a028...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:47 #59 Del Skrevet fredag kl 18:47 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nei, var det jeg mente, så for få år siden hadde jeg ikke rynker, så det hadde ikke vært noe poeng å ta botox i slutten av 30-årene. Nå som jeg har bikket 40 har derimot mye skjedd.. Anonymkode: 0a028...5c1 Åja, beklager, jeg skjønte ikke at du var TS. Anonymkode: dc4ba...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 04:29 #60 Del Skrevet lørdag kl 04:29 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 21.15): Nei, var det jeg mente, så for få år siden hadde jeg ikke rynker, så det hadde ikke vært noe poeng å ta botox i slutten av 30-årene. Nå som jeg har bikket 40 har derimot mye skjedd.. Anonymkode: 0a028...5c1 Ja det må jeg si, hvis det bare har gått et par år mellom de to bildene så har du jo virkelig vært utsatt for eksplosiv aldring. Men på den positive siden er det kanskje større sjanse for at rynkene ikke har skadet huden permanent og at botox kan hjelpe (hvis det er det du vil da), hvis det bare er snakk om få år. Anonymkode: a9aa0...f5c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå