Gå til innhold

Fått så masse rynker? Fillers? Type sminke? What to do? 😫

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Growth factor, c vitamin og Retinal fra The Ordinary er et fint sted å begynne 😊

Anonymkode: c1f0b...7dd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Botox vil senke brynene betraktelig, som en sier. Panne/brynsløft er et bedre alternativ. Musklene blir noe svekket av botox over tid (atrofi) Spesielt øyne kan rammes av dette, og de vil henge,   du kan få en stiv mimikk (dødt blikk) og huden kan også bli tynnere, "crepe-aktig". Men noen ønsker denne virkningen. Fordi bevegelse og mimikk skaper rynker. 

Anonymkode: 51b66...6b6

Nei, ofte skyldes heng for stramme muskler som vi alle får når vi blir eldre, og da er botox et veldig fint verktøy og mye mindre invasiv prosedyre enn kirurgi.

Anonymkode: d6748...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, ofte skyldes heng for stramme muskler som vi alle får når vi blir eldre, og da er botox et veldig fint verktøy og mye mindre invasiv prosedyre enn kirurgi.

For å presisere, når botox blir satt riktig så senker ikke det bryna i det hele tatt.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Og hvis man vil se langtidseffekten, så har vi nå flust med kjente kvinner og noen menn som har satt botox jevnlig siste 15-20 årene. Ønsker man den effekten så er det bare å kjøre på! Dead eyes og joker-smile. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette stemmer ikke. Og hvis man vil se langtidseffekten, så har vi nå flust med kjente kvinner og noen menn som har satt botox jevnlig siste 15-20 årene. Ønsker man den effekten så er det bare å kjøre på! Dead eyes og joker-smile. 

Jo det jeg sa stemmer, men for all del fortsett å tro hva du vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Joker-smile av botox faktisk 😅 Du aner jo ikke hva du snakker om.

Anonymkode: a9aa0...f5c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Joker-smile av botox faktisk 😅 Du aner jo ikke hva du snakker om.

Velkjent problem blant mange kjente kvinner dette. Fillers i tillegg så har du et skikkelig horror-fjes.. Bare å google. 

"Joker Smile: When Laughter Takes a Downward Turn:This happens when too much Botox is injected around the eyes, affecting the zygomatic muscles. Instead of a radiant grin, the smile may resemble the infamous joker smile, accompanied by droopy eyebrows."

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Velkjent problem blant mange kjente kvinner dette. Fillers i tillegg så har du et skikkelig horror-fjes.. Bare å google. 

"Joker Smile: When Laughter Takes a Downward Turn:This happens when too much Botox is injected around the eyes, affecting the zygomatic muscles. Instead of a radiant grin, the smile may resemble the infamous joker smile, accompanied by droopy eyebrows."

Det blir ikke noe mer sannhet i påstanden din av å sitere en kilde som heller ikke har peiling.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er nøyaktig det samme.

Et foster i magen og nervegift noen millimeter fra hjernen = det samme??

Hvilken virkelighet lever du i??

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Retinol, botox, laser, panneløft. 

Nei, da blir hun bare styggere. Dårlig råd! 

Anonymkode: 606f3...1a6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler jeg egentlig har gått fra ganske rynkefri til det her, nesten ila få måneder. Det er vel det med at huden mister elastisiteten sin. Og da tenker jeg på min kjære mormor som jeg husker som veldig rynkete. Og veldig tidlig rynkete. Er det noe å gjøre med slike dype linjer? Føler meg ikke så veldig gammel, men ser ut som jeg vil bli rynkete som henne.. Pappa ble ikke rynkete før han ble 60. 

IMG_4657.jpeg.80a7c668acd418043e76783e58628e62.jpeg

Anonymkode: 0a028...5c1

Hvor gammel er du da? Min mor er også veldig rynkete, og det stresser meg litt om jeg skal bli som henne. Som 50-åring hadde hun over dobbelte av rynker enn all som jeg har møtt som er over 90 år, og jeg har møtt en del etter å ha hatt begge besteforeldre på sykehjem. Prøver å ikke tenke for mye over det.. 

Jeg tror nok ikke det har skjedd på noen måneder. Vanlig er at man begynner med noen linjer, som utvikler seg. Slutten av 30-årene her og har begynt å få linjer. 

Anonymkode: 77866...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ulla Ullsokk skrev (9 minutter siden):

Et foster i magen og nervegift noen millimeter fra hjernen = det samme??

Hvilken virkelighet lever du i??

Intensjonen bak er den samme, altså shaming av de som tar andre valg enn en selv. Ikke handlingen. Herrgud.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar selv botox i pannen pga kraftige "streker" som kom frem i tidlig 40 årene. 

Anbefaler deg å oppsøke en kosmetisk hudpleie salong om du vurderer det. 

Anonymkode: ad3f8...0d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det blir ikke noe mer sannhet i påstanden din av å sitere en kilde som heller ikke har peiling.

Langtidseffekten av Botox og fillers vet vi ennå ikke. Men bruken har eskalert med over 400% siste tiår. Konservativ bruk er sikkert ok, men det er ikke konservativ bruk hvis man ønsker et rynkefritt utseende. Kildene er mange, og ansiktene enda flere, se rundt deg, se på kvinner og menn i media som har benyttet dette i 15+ år. Carola Häggkvist er et eksempel, hun er mye i media nå. Grusomt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Langtidseffekten av Botox og fillers vet vi ennå ikke. Men bruken har eskalert med over 400% siste tiår. Konservativ bruk er sikkert ok, men det er ikke konservativ bruk hvis man ønsker et rynkefritt utseende. Kildene er mange, og ansiktene enda flere, se rundt deg, se på kvinner og menn i media som har benyttet dette i 15+ år. Carola Häggkvist er et eksempel, hun er mye i media nå. Grusomt. 

Men det finnes jo nyanser, og å bruke ekstreme kjendiser som eksempel er jo bare tull. Vanlige folk holder ikke på sånn. Som du er inne på så er det mulig med konservativ bruk, og det er jo det de fleste gjør.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men det finnes jo nyanser, og å bruke ekstreme kjendiser som eksempel er jo bare tull. Vanlige folk holder ikke på sånn. Som du er inne på så er det mulig med konservativ bruk, og det er jo det de fleste gjør.

Men det vil ikke adressere problemet TS har i særlig grad. Skal de rynkene bort må Botox injiseres på en måte som "fryser" pannen, og senker bryn. Og det skaper fort problemer fordi andre muskler kompenserer. Men bare å prøve. Ekstreme kjendiser representerer godt synes jeg. Bruken har økt med nær 500% siste årene, og det synes på kvinnene rundt oss her jeg bor.  Og noen menn. Spock-bryn og stiv mimikk. Det testes også på dyr, mus, der titusener dør meget smertefullt. Hvis noen er opptatt av sånt.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler jeg egentlig har gått fra ganske rynkefri til det her, nesten ila få måneder. Det er vel det med at huden mister elastisiteten sin. Og da tenker jeg på min kjære mormor som jeg husker som veldig rynkete. Og veldig tidlig rynkete. Er det noe å gjøre med slike dype linjer? Føler meg ikke så veldig gammel, men ser ut som jeg vil bli rynkete som henne.. Pappa ble ikke rynkete før han ble 60. 

IMG_4657.jpeg.80a7c668acd418043e76783e58628e62.jpeg

Slik har jeg også,jeg kan snart skru på meg en hatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er du da? Min mor er også veldig rynkete, og det stresser meg litt om jeg skal bli som henne. Som 50-åring hadde hun over dobbelte av rynker enn all som jeg har møtt som er over 90 år, og jeg har møtt en del etter å ha hatt begge besteforeldre på sykehjem. Prøver å ikke tenke for mye over det.. 

Jeg tror nok ikke det har skjedd på noen måneder. Vanlig er at man begynner med noen linjer, som utvikler seg. Slutten av 30-årene her og har begynt å få linjer. 

Anonymkode: 77866...71f

Jeg er i midten av 40-årene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bælfeit skrev (54 minutter siden):

Slik har jeg også,jeg kan snart skru på meg en hatt.

Haha 😄

Huff, det er ikke noe gøy altså. Man føler seg jo ikke så mye eldre, og plutselig ser man seg i speilet.. og bare.. hva skjedde? 

Jeg spiser sunt og drikker mye vann. Bruker solkrem. Jeg har ikke egentlig lyst til å hive meg på botox, men akkurat disse dype linjene er jeg ikke fan av altså.

Men, tror også jeg bør se på produkter for mer voksen hud. Ansiktskrem jeg har brukt i flere år gir sikkert ikke nok fukt og godt underlag for sminken, og foundation er sikkert heller ikke den rette.

Sønnen min sier at jeg ikke bør bruke sminke, for da får jeg så masse rynker. Så jeg bør nok se på om jeg kan bytte ut noen produkter i første omgang.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha 😄

Huff, det er ikke noe gøy altså. Man føler seg jo ikke så mye eldre, og plutselig ser man seg i speilet.. og bare.. hva skjedde? 

Jeg spiser sunt og drikker mye vann. Bruker solkrem. Jeg har ikke egentlig lyst til å hive meg på botox, men akkurat disse dype linjene er jeg ikke fan av altså.

Men, tror også jeg bør se på produkter for mer voksen hud. Ansiktskrem jeg har brukt i flere år gir sikkert ikke nok fukt og godt underlag for sminken, og foundation er sikkert heller ikke den rette.

Sønnen min sier at jeg ikke bør bruke sminke, for da får jeg så masse rynker. Så jeg bør nok se på om jeg kan bytte ut noen produkter i første omgang.

TS

Spørs om det hjelper heller, når det har gått så langt. Botox er vel først og fremst for å forhindre at rynkene blir såpass dype, når de først har "satt seg" må det nok en kombinasjon av (dyre) behandlinger til. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...