AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:54 #1 Del Skrevet mandag kl 10:54 Føler jeg egentlig har gått fra ganske rynkefri til det her, nesten ila få måneder. Det er vel det med at huden mister elastisiteten sin. Og da tenker jeg på min kjære mormor som jeg husker som veldig rynkete. Og veldig tidlig rynkete. Er det noe å gjøre med slike dype linjer? Føler meg ikke så veldig gammel, men ser ut som jeg vil bli rynkete som henne.. Pappa ble ikke rynkete før han ble 60. Anonymkode: 0a028...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:56 #2 Del Skrevet mandag kl 10:56 Retinol, botox, laser, panneløft. Anonymkode: 51b66...6b6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:22 #3 Del Skrevet mandag kl 11:22 Jeg synes det beste er å akseptere at man blir eldre og at kroppen bærer preg av det. En 50-åring uten rynker ser jo bare rar ut. Botox gjør ikke at du ser naturlig rynkefri ut, og jeg synes det er penere å ha noen rynker og naturlig utseende enn et kjemisk tilvirket porselensansikt. Anonymkode: b65cb...9e9 19 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:34 #4 Del Skrevet mandag kl 11:34 Helt vanlig i 40-årene det der. Det beste, smarteste og billigste er å akseptere deg selv som du er. Aldring er naturlig, vær glad for hver rynke du får, det betyr at du lever og at ansiktet ditt også har et levende liv. Rynkefritt, glatt og stramt er ikke vakkert, det ser bare utenomjordisk ut. For å holde huden frisk og sunn lenge, drikk masse vann, hold deg hydrert. Spis sunt og variert. Smør deg med solkrem, få frisk luft og hold deg i form. Hold deg borte fra alkohol og andre rusmidler. Og for all del ikke bli syk med en smertefull sykdom, det fører til masse ansiktsmimikk = rynker - har erfaring. Anonymkode: e2c93...c56 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:38 #5 Del Skrevet mandag kl 11:38 Det er finere enn kunstig glatt panne. ☺️ Bruk gode kremer og høy faktor i sola ☀️☺️ Anonymkode: bc90e...8dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:43 #6 Del Skrevet mandag kl 11:43 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg synes det beste er å akseptere at man blir eldre og at kroppen bærer preg av det. En 50-åring uten rynker ser jo bare rar ut. Botox gjør ikke at du ser naturlig rynkefri ut, og jeg synes det er penere å ha noen rynker og naturlig utseende enn et kjemisk tilvirket porselensansikt. Anonymkode: b65cb...9e9 Aksept for at man blir eldre er alltid best. Mye botox over tid vil medføre forverring , og behov for løft. Laser kan også forkludre over tid. Retinol krever tilvenning og mye mas med beskyttelse. Noen får også hudreaksjoner og allergiske reaksjoner som kan bli kroniske av denne type behandlinger. Men hvis man ikke klarer å akseptere at huden blir slapp og rynkete, så er det kirurgi og slike behandlinger som hjelper. Strammer opp, og gir litt yngre look, men som regel ser det ikke så pent ut. Bare rart. Og man ser jo at de er over 50, bare at huden er stram 😭 Anonymkode: 51b66...6b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:12 #7 Del Skrevet mandag kl 12:12 Min favorittbehandling er microneedling Anonymkode: a9aa0...f5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:18 #8 Del Skrevet mandag kl 12:18 Botox, dermapen, gode hudprodukter og solfaktor i ansiktet hver eneste dag. Anonymkode: d6748...d53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:44 #9 Del Skrevet mandag kl 12:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aksept for at man blir eldre er alltid best. Mye botox over tid vil medføre forverring , og behov for løft. Laser kan også forkludre over tid. Retinol krever tilvenning og mye mas med beskyttelse. Noen får også hudreaksjoner og allergiske reaksjoner som kan bli kroniske av denne type behandlinger. Men hvis man ikke klarer å akseptere at huden blir slapp og rynkete, så er det kirurgi og slike behandlinger som hjelper. Strammer opp, og gir litt yngre look, men som regel ser det ikke så pent ut. Bare rart. Og man ser jo at de er over 50, bare at huden er stram 😭 Anonymkode: 51b66...6b6 Hva er det som feiler dere som alltid snakker ned skjønnhetsbehandlinger her inne? Har dere virkelig ikke bedre ting å gjøre? Blir som at jeg skulle gå inn graviditetsforumet og fortelle folk at de ikke må finne på og bli gravide Anonymkode: a9aa0...f5c 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:57 #10 Del Skrevet mandag kl 12:57 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva er det som feiler dere som alltid snakker ned skjønnhetsbehandlinger her inne? Har dere virkelig ikke bedre ting å gjøre? Blir som at jeg skulle gå inn graviditetsforumet og fortelle folk at de ikke må finne på og bli gravide Anonymkode: a9aa0...f5c Det er virkelig ikke det samme i det hele tatt. Anonymkode: b65cb...9e9 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:12 #11 Del Skrevet mandag kl 13:12 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er virkelig ikke det samme i det hele tatt. Anonymkode: b65cb...9e9 Det er nøyaktig det samme. Anonymkode: a9aa0...f5c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:15 #12 Del Skrevet mandag kl 13:15 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er nøyaktig det samme. Anonymkode: a9aa0...f5c Nei, det er absolutt ikke det samme. Men om du ikke klarer å se det, så sier det litt om deg. Anonymkode: b12d3...ab9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:19 #13 Del Skrevet mandag kl 13:19 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det er absolutt ikke det samme. Men om du ikke klarer å se det, så sier det litt om deg. Anonymkode: b12d3...ab9 Personangrep var det beste du hadde å komme med? jaja. Anonymkode: a9aa0...f5c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:48 #14 Del Skrevet mandag kl 13:48 Pannen får du ikke fikset uten å få lave bryn. Det er bare kvinner som er i 20 årene som kan ha frossen panne (uten at jeg skjønner hvorfor) Rundt øyne, sinnarynke og sur munn kan fikses med botox. Ikke kast bort tid og penger på kremer, de virker minimalt. Prøv botox. Anonymkode: 32360...300 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:53 #15 Del Skrevet mandag kl 13:53 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt vanlig i 40-årene det der. Det beste, smarteste og billigste er å akseptere deg selv som du er. Aldring er naturlig, vær glad for hver rynke du får, det betyr at du lever og at ansiktet ditt også har et levende liv. Rynkefritt, glatt og stramt er ikke vakkert, det ser bare utenomjordisk ut. For å holde huden frisk og sunn lenge, drikk masse vann, hold deg hydrert. Spis sunt og variert. Smør deg med solkrem, få frisk luft og hold deg i form. Hold deg borte fra alkohol og andre rusmidler. Og for all del ikke bli syk med en smertefull sykdom, det fører til masse ansiktsmimikk = rynker - har erfaring. Anonymkode: e2c93...c56 Man blir ikke verken helt rynkefri, stram eller glatt av botox. Hadde det enda vært så vel. Men jeg slipper å gå rundt å se konstant irritert og surt ut. Mye vann, luft og sunn kost forandrer ingenting. Anonymkode: 32360...300 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:10 #16 Del Skrevet mandag kl 14:10 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aksept for at man blir eldre er alltid best. Mye botox over tid vil medføre forverring , og behov for løft. Laser kan også forkludre over tid. Retinol krever tilvenning og mye mas med beskyttelse. Noen får også hudreaksjoner og allergiske reaksjoner som kan bli kroniske av denne type behandlinger. Men hvis man ikke klarer å akseptere at huden blir slapp og rynkete, så er det kirurgi og slike behandlinger som hjelper. Strammer opp, og gir litt yngre look, men som regel ser det ikke så pent ut. Bare rart. Og man ser jo at de er over 50, bare at huden er stram 😭 Anonymkode: 51b66...6b6 Gjerne utdyp mekanismen for hvordan mye Botox over tid gir slappere hud (hvis det var det du mente)? Botox har ikke volumeffekt, så jeg ser ikke helt hvordan dette er logisk. Noen kan derimot utvikle antistoffer mot toxinet som gir dårligere effekt over tid, men det gjelder jo bare veldig få og oftere de som får store doser satt hyppig (typisk for medisinske indikasjoner). Enig med den over her som skriver at hvis man først skal legge energi i å gjøre noe med dette, er Botox beste og sannsynligvis eneste gode behandling mot dype rynker. Man kan også sette mindre doser for å forhåpentligvis ikke miste all mimikk. Botox gjør derimot ingen ting med hudkvaliteten og aldringstegn som tap av kollagen, økt pigmentering og fine linjer, og der kan bruk av retinol (tretinoin) over tid og laser/mikroneedling hjelpe. Ville absolutt anbefale å investere litt i å oppsøke en erfaren kosmetisk sykepleier eller dermatolog for råd om hva akkurat din hud trenger. Anonymkode: 1ff32...73d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:48 #17 Del Skrevet mandag kl 14:48 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Pannen får du ikke fikset uten å få lave bryn. Det er bare kvinner som er i 20 årene som kan ha frossen panne (uten at jeg skjønner hvorfor) Rundt øyne, sinnarynke og sur munn kan fikses med botox. Ikke kast bort tid og penger på kremer, de virker minimalt. Prøv botox. Anonymkode: 32360...300 Retinol fungerer. Men selvsagt ikke på dype rynker og heng. Kun kirurgi fungerer på det. Og alt det andre bør man ta i tillegg. Hvis målet er å være rynkefri. Og det er ekstremt kostbart. Ikke noe one fix, men må holde på. Mener ikke å nedsnakke, men det er jo bare fakta at man ikke ser spesielt mye yngre eller bedre ut. Bare strammere hud. Mia Gundersen vs Linn Skåber. Just saying. Anonymkode: 51b66...6b6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:56 #18 Del Skrevet mandag kl 14:56 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Gjerne utdyp mekanismen for hvordan mye Botox over tid gir slappere hud (hvis det var det du mente)? Botox har ikke volumeffekt, så jeg ser ikke helt hvordan dette er logisk. Noen kan derimot utvikle antistoffer mot toxinet som gir dårligere effekt over tid, men det gjelder jo bare veldig få og oftere de som får store doser satt hyppig (typisk for medisinske indikasjoner). Enig med den over her som skriver at hvis man først skal legge energi i å gjøre noe med dette, er Botox beste og sannsynligvis eneste gode behandling mot dype rynker. Man kan også sette mindre doser for å forhåpentligvis ikke miste all mimikk. Botox gjør derimot ingen ting med hudkvaliteten og aldringstegn som tap av kollagen, økt pigmentering og fine linjer, og der kan bruk av retinol (tretinoin) over tid og laser/mikroneedling hjelpe. Ville absolutt anbefale å investere litt i å oppsøke en erfaren kosmetisk sykepleier eller dermatolog for råd om hva akkurat din hud trenger. Anonymkode: 1ff32...73d Botox vil senke brynene betraktelig, som en sier. Panne/brynsløft er et bedre alternativ. Musklene blir noe svekket av botox over tid (atrofi) Spesielt øyne kan rammes av dette, og de vil henge, du kan få en stiv mimikk (dødt blikk) og huden kan også bli tynnere, "crepe-aktig". Men noen ønsker denne virkningen. Fordi bevegelse og mimikk skaper rynker. Anonymkode: 51b66...6b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:04 #19 Del Skrevet mandag kl 15:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man blir ikke verken helt rynkefri, stram eller glatt av botox. Hadde det enda vært så vel. Men jeg slipper å gå rundt å se konstant irritert og surt ut. Mye vann, luft og sunn kost forandrer ingenting. Anonymkode: 32360...300 Ok, man bare får et glatt og stramt uttrykk da. Jeg tror ikke det har noe for seg å begynne med masse vann og sunn kost når rynkene pipler fram, men om man har levd slik fra starten er det nok gunstig. Forresten, så er det nok gener som er den viktigste faktoren. Anonymkode: e2c93...c56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:04 #20 Del Skrevet mandag kl 15:04 Kan ikke nok om de ulike behandlingene, men synes enkelte ser pussige ut etter behandlinger med botox og fillers. Har derfor tatt valget om å være naturlig, selv om det til tider er litt kjipt å føle seg rynkete. Uansett er det ditt valg, og hva du velger er absolutt helt ok. Anonymkode: 85b19...259 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå