Gå til innhold

Finnes det noen altertativ til søttestrømper å bruke for dame?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noen altertativ til søttestrømper å bruke for dame?

Noen anbefaler meg at jeg skal begynne med støttestrømper, men jeg må innrømme at jeg gruer meg til å bruke de. Det ser så trange og vonde å bruke. Så derfor spør om det finnes noen gode alterativ som kan passe for oss damer :) 

Anonymkode: 051e1...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er du anbefalt bruke det? 

Støttestrømper skal sitte stramt, men de skal ikke gjøre vondt eller være ubehagelig. 

Anonymkode: d38d9...2a5

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trengs det mer informasjon.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen anbefaler meg at jeg skal begynne med støttestrømper, men jeg må innrømme at jeg gruer meg til å bruke de

Hvem er "noen"? Er det lege, sykepleier eller annet helsepersonell? 

Hvorfor skal du bruke støttestrømper?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttestrømper er ikke trange.

Kompresjonsstrømper er litt trange, og blir litt trangere for hver klasse.

Stor forskjell mellom støtte- og kompresjonsstrømper, men veldig mange blander disse i dagligtale. 

Anonymkode: bd853...83f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du bruke strøttesrømper? 
Det finnes jo masse ulike støttestrømper. Jeg bruker light support på jobben, fordi det er behagelig , og motvirker leggkramper, slitne legger og åreknuter. Når jeg flyr bruker meg mer støtte. Om det er medisinske årsaker ville jeg vel kjøpt de trangeste på apoteket eller hva legen anbefaler. 

Anonymkode: c30b9...849

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Støttestrømper er ikke trange.

Kompresjonsstrømper er litt trange, og blir litt trangere for hver klasse.

Stor forskjell mellom støtte- og kompresjonsstrømper, men veldig mange blander disse i dagligtale. 

Anonymkode: bd853...83f

Hva er forskjellen ? Jeg bruker støttestrømper med light kompresjon til daglig. 

Anonymkode: c30b9...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støttestrømper gjør ting mer komfortabelt,presset er lindrende. Har folk som bruker det fortalt meg. 

Anonymkode: b8138...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er anbefalt støttestrømper så må du jo i så fall finne noe annet med samme funksjon, skjønner ikke helt hva det skal være? Støttestrømper skal være litt stramme, hvis de ikke er det så er det jo ikke noen vits. 

Anonymkode: 16665...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kopmprsjon trenger du? Jeg bruker strømpebukse hver dag for å få litt kompresjon på beina. Det er helt vanlige tykke varme isolerende strømpebukser, men det gir nok til at det ikke utvikles mer åreknuter enn de som allerede er der. På sommeren går jeg gjerne i tights. Noen ganger kompresjonsstrømper, men de er rett og slett ubehaglige og et arbeid å få på. 

Endret av Morpheus
Skriveleif
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal finnes med glidelås i følge min fysioterapeut. Ikke prøvd selv, men hjulpet mange med ulike typer strømper i jobb, og noen er et herk, men glidelås var ikke en tid i min tid i helsevesenet. Tipper de ser litt helseaktige ut da, om det er det du prøver å unngå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper på Lindex, de har brune og svarte. Ser ut som vanlige knestrømper.

Anonymkode: 68bc9...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...