Gå til innhold

Eks sier at den eneste grunnen til at jeg var trofast, var at jeg aldri hadde muligheten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksmannen og jeg var gift i 12 år før det ble brudd. En av grunnene (men ikke den eneste grunnen) var hans gjentakende utroskap. Jeg har alltid forholdt meg trofast, selv da jeg visste at han hadde ei annen. Utroskap er rett og slett imot alt jeg står for, uansett hvor jævlig forhold jeg har. Mitt motto er bryt først, ligg etterpå. Jeg påpekte det overfor ham da vi holdt på å skilles at jeg aldri bedro ham, selv da han bedro meg. Han sier nå i ettertid at jeg var trofast mot ham kun fordi jeg er lite attraktiv for menn og aldri hadde muligheten. Er det sånn mange andre også tenker? Jeg blir ikke nedrent av tilbud fra menn, verken som singel eller i forhold, men jeg føler ikke at damer rundt meg blir det heller. Jeg vet at om jeg så hadde hundre tilbud, ville jeg aldri ha vært utro mens jeg er gift. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 53c61...32d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han sier det kun for å såre deg. Ikke bit på.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du skal slutte å diskutere med eksen.

Barn sammen? Diskuter kun det som gjelder dem.

Ingen barn? Move on.

Anonymkode: 96a7f...225

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kut all kontakt med ham, ingen grunn til å ha kontakt med en ex (så lenge det ikke er barn i bilde= 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For en jævlig fyr. Dette er psykisk vold. Det er en god ting at han er en eks.

Det du bør spørre deg selv om, er ikke om du er attraktiv nok for menn. Det du bør spørre deg selv om, er hva det er ved deg som gjorde at du inngikk et forhold med en mann som ble så slem mot deg. Det er ofte noen trekk ved kvinner, noe vi har manglet, som gjør at vi kan bli sårbare for å knytte oss til menn som ikke er snille. Prøv å jobbe med de tingene, så det ikke skjer igjen. 

For øvrig: Denne eksen ville jeg ha holdt meg så langt unna som mulig. 

Anonymkode: 4f2ed...a12

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker at han sa det for å føle seg bedre med sine egne råtne valg i livet. Du hadde jo sikkert gjort det samme om du hadde kunnet, og dermed må det bety at du ikke kunne, og så må han dikte en forklaring på hvorfor det bare var han som var utro. For å føle seg mindre alene om å være skyldig. 

Den andre tingen jeg tenker er at man ikke bør bry seg om meningene til  egoistiske mennesker som har behandlet en dårlig og ikke vil en vel. Hvorfor skal hans tåpelige tanker bety noe for deg? Mannen er ikke på ditt parti og du bør ikke tro på noe han sier. Eller bry deg.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er bare stygg med deg. Og prøver å rettferdiggjøre egne valg, med at du sikkert hadde/kunne gjort det samme, om du var i samme situasjon.

Anonymkode: 350be...7f9

• Nyttig 2
Skrevet

Tenker at han er slem og usaklig. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor var han sammen med deg da hvis han syntes du var så lite penger at ingen andre ville ha deg? Jeg synes det sier mest om han. Når det kommer til menn som dette er det best å kutte kontakten så langt det lar seg gjøre.

Anonymkode: 91c6e...df7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han sier det i den hensikt å såre, og for å tone ned hvor stusselig det er at han selv er totalt uten moralsk kompass og ryggrad. Ikke la deg affisere av det, han har bare rotet rundt i eget hode etter stygge ting å si helt uavhengig av om det er noe i det eller ei. Jeg har også en eks (hun kvinne, jeg mann, om det betyr noe) som kastet ut noe lignende da hun ble tatt på fersken. Klart det var mye som stakk den gangen, men akkurat denslags desperate meldinger klarte jeg faktisk å heve meg over. Du får prøve å gjøre det samme.

Anonymkode: c8128...f91

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Faktisk nesten så jeg håper du har barn, ellers har du kastet bort 12 år av ditt liv. Men hvis du ikke har barn, trenger du i det minste ikke ha mer med fjotten å gjøre. Hvordan holdt du ut i 12 år?

Anonymkode: fe667...068

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For en jævlig fyr. Dette er psykisk vold. Det er en god ting at han er en eks.

Det du bør spørre deg selv om, er ikke om du er attraktiv nok for menn. Det du bør spørre deg selv om, er hva det er ved deg som gjorde at du inngikk et forhold med en mann som ble så slem mot deg. Det er ofte noen trekk ved kvinner, noe vi har manglet, som gjør at vi kan bli sårbare for å knytte oss til menn som ikke er snille. Prøv å jobbe med de tingene, så det ikke skjer igjen. 

For øvrig: Denne eksen ville jeg ha holdt meg så langt unna som mulig. 

Anonymkode: 4f2ed...a12

Psykisk vold er det strengt tatt ikke. Nå må folk slutte å bruke så store ord. Fyren er en kuk, og frekk i kjeften. Mer enn det er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er sånn utro drittsekker sier.

Jeg er veldig attraktiv (mye mer enn eksen som var utro i følge andre) og var aldri utro…

Anonymkode: 10451...c2a

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Eksmannen og jeg var gift i 12 år før det ble brudd. En av grunnene (men ikke den eneste grunnen) var hans gjentakende utroskap. Jeg har alltid forholdt meg trofast, selv da jeg visste at han hadde ei annen. Utroskap er rett og slett imot alt jeg står for, uansett hvor jævlig forhold jeg har. Mitt motto er bryt først, ligg etterpå. Jeg påpekte det overfor ham da vi holdt på å skilles at jeg aldri bedro ham, selv da han bedro meg. Han sier nå i ettertid at jeg var trofast mot ham kun fordi jeg er lite attraktiv for menn og aldri hadde muligheten. Er det sånn mange andre også tenker? Jeg blir ikke nedrent av tilbud fra menn, verken som singel eller i forhold, men jeg føler ikke at damer rundt meg blir det heller. Jeg vet at om jeg så hadde hundre tilbud, ville jeg aldri ha vært utro mens jeg er gift. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 53c61...32d

Grrrrr...blir så forbannet når jeg hører slik....hvorfor i alle verden svarte du han ikke noe med ala " bedre å være mindre pen enn en drittsekk"...jeg hadde aldri ville sett denne mannen igjen!

Anonymkode: 8ffc3...ec2

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke vie en tanken til sånt oppgulp, særlig fra eksen.

På seg selv kjenner man andre, sier dem, han tror du ville vært utro for han er det selv. 

Anonymkode: 6b8cf...2e2

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...