Gå til innhold

Foreldrene til barnets venn konkurrerer med oss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt forferdelig men veldig godt å høre ca om 19 og 20 sne opplevelser- vi er ikke alene om å møte på sånne folk, man tror ikke de finnes men det gjør de- takk for bekreftelsen, vi har også opplevd det samme og vært alt for naive 

Anonymkode: 58d39...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syk lesning. Hvorfor er noen foreldre slik? Gir seg vel på ungdomskolen.

Anonymkode: 2021d...9ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 12.42):

De høres gale ut, og slike mennesker bør man være forsiktig rundt. Dersom dere konfronterer de kan de få panikk og sette ut rykter om dere som resulterer i at deres datter ender opp venneløs. Her ville jeg vært lur og ikke spilt med åpne kort.. 

Anonymkode: 69a0b...76c

Hvis det skjer så er det bare å flytte

men enig, spill kortene riktig. 
dette Er mest sannsynlig svært kontrollerende , evt narsissistiske mennesker - som kanskje merker at deres barn ikke er like populær , kommer til kort og vil sabbotere av den grunn. 

instinktivt ville jeg nok forsøkt å holdt meg unna denne familien. Prøv forsiktig å nevne noe om dette til andre foreldre dere har god tone med.. se om du får napp. Dersom napp og de er enige, så allier dere med de som ser tegninga. 

ikke lett dette . Snakker av erfaring da vi kjenner til dette fra eget nabolag 

Anonymkode: 4d98d...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 12.46):

Det hørtes ikke ut som en reell straff for min del 😝

Er det egentlig så farlig om datteren din ikke blir invitert bort dit? Det høres ut som at de bør fases ut uansett. 

Anonymkode: a1da5...353

Sant dette. 
vær sjeleglad dersom ditt barn kommer seg unna disse. Man trenger ikke være venner fordi man bor i samme nabolag 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ringe noen ukjente, et barn på en annen skole, om å leke med ditt barn er jo i det minste litt rart. 🫣 Disse kan jo ikke være helt gode i hodet 😳

Jeg har ikke andre tips enn å flytte TS, men kanskje situasjonen hos dere ikke er så ille nå ennå. Bare prøv å holde disse menneskene på avstand. 

Anonymkode: 6deef...f00

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jenta dems er ensom? ❤️ Sliter med relasjoner. Kanskje mamma og pappa prøver å hjelpe henne, finne venner til henne. 

Anonymkode: b71fd...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje jenta dems er ensom? ❤️ Sliter med relasjoner. Kanskje mamma og pappa prøver å hjelpe henne, finne venner til henne. 

Det kan godt hende, men man gjør det bare IKKE på den måten som beskrives i hi!

Anonymkode: 44f96...e22

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner dessverre igjen oppførselen fra en tidligere venninne. Det er utrolig slitsomt, og jeg har bare begynt å trekke meg tilbake. Med en gang jeg er med en ny kompis eller får en bedre tone med en så skal hun være med han også, så man får liksom ikke fred. Jeg tenker hun får bare styre på også får hun vinne hvis det er så viktig for henne. Prøver å ikke bry meg.

Anonymkode: 94210...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa vennene deres da de ukjente ringte? Hadde fått helt sjokk jeg oM noe sånn hadde skjedd. Så utrolig merkelig oppførsel.

Anonymkode: 370ba...945

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Helt forferdelig men veldig godt å høre ca om 19 og 20 sne opplevelser- vi er ikke alene om å møte på sånne folk, man tror ikke de finnes men det gjør de- takk for bekreftelsen, vi har også opplevd det samme og vært alt for naive 

Anonymkode: 58d39...99d

Har følt oss alene om dette. « godt»å høre det er fler. Ts 

Anonymkode: 606a6...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter hadde også en slik venninne. Hun og foreldrene skulle ta over vennskapene til mitt barn. De gikk rundt å leste på postkasser for å finne min datters nye venn. Leitet i nabogaten når hun fikk nye venner der. På skolen kom hun bort hver gang hun fikk nye venner, var hyggelig for å få innpass, for etterpå utestenge henne. Vi byttet skole på min datter, brøt kontakt. Min datter blomstrer i nytt miljø, ingen der for å ødelegge. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis det skjer så er det bare å flytte

men enig, spill kortene riktig. 
dette Er mest sannsynlig svært kontrollerende , evt narsissistiske mennesker - som kanskje merker at deres barn ikke er like populær , kommer til kort og vil sabbotere av den grunn. 

instinktivt ville jeg nok forsøkt å holdt meg unna denne familien. Prøv forsiktig å nevne noe om dette til andre foreldre dere har god tone med.. se om du får napp. Dersom napp og de er enige, så allier dere med de som ser tegninga. 

ikke lett dette . Snakker av erfaring da vi kjenner til dette fra eget nabolag 

Jeg har merket at alle de andre foreldrene er blindet av dem. Tror ingen forstår hvordan det er. Jeg er ganske sikker på at det er de som får medhold om noe skulle komme frem. Ts 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionas skrev (3 minutter siden):

Min datter hadde også en slik venninne. Hun og foreldrene skulle ta over vennskapene til mitt barn. De gikk rundt å leste på postkasser for å finne min datters nye venn. Leitet i nabogaten når hun fikk nye venner der. På skolen kom hun bort hver gang hun fikk nye venner, var hyggelig for å få innpass, for etterpå utestenge henne. Vi byttet skole på min datter, brøt kontakt. Min datter blomstrer i nytt miljø, ingen der for å ødelegge. 

Så godt å høre det endte godt. Grusomt at man skal måtte flytte pga slike folk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jentene går i samme klasse og har de samme vennene. Hun har venner😊ts 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva sa vennene deres da de ukjente ringte? Hadde fått helt sjokk jeg oM noe sånn hadde skjedd. Så utrolig merkelig oppførsel.

De trodde det var vi som hadde oppfordret de til å ringe og avtale lek. 🙈 for det var nærmerst det de hadde sagt 😳

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

De trodde det var vi som hadde oppfordret de til å ringe og avtale lek. 🙈 for det var nærmerst det de hadde sagt 😳

Syntes du skal være ærlig med de vennene og foreldrene som er deres, altså ikke felles. Kanskje advar de på forhånd om at de kommer sikkert til å ringe, og at dere ikke aner hva dere skal gjøre. Og prøv å reis bort fra huset når dere skal leke, slik at ikke naboene ser dere. 

Anonymkode: 644ad...082

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er ikke alene om å ha opplevd sånne folk TS❤️ Da datteren vår gikk på barneskolen holdt de på akkurat som du beskriver. Datteren vår hadde lett for å få venner, noe deres barn ikke hadde. Etter 5 år med intens jobbing fra det andre foreldreparet ble datteren deres venninne med sjefsmobberen i klassen. Og da ble datteren vår utpekt som offer for første gang. Vi endte med å bytte skole. 

Jeg opplevde det som en form for sjalusi fra det andre barnets foreldre. 

Anonymkode: f83fa...0d9

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vet man om nok er nok, mtp flytting?

Det er tross alt barn det går utover, barn som ikke skjønner det subtile spillet. Kanskje en god øvelse i å tåle slike folk, men når man ikke er dysosial eller narsissistisk selv, så klarer man jo selv som voksen ikke å følge med på slikt spill. 

Innspill på dette? Vi står også i lignende situasjon selv i vårt nabolag. 

Syns de fleste her har måtte løse det med flytting men syns dette er veldig drastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd narsissistiske naboer. Vi flyttet før barna begynte på skolen, så sånn sett ikke veldig relevant for TS. Men det jeg fant ut, det som fungerer best, er rett og slett å holde maksimalt avstand. Si hei men aldri noe mer, bare om "har ikke tid, passer ikke nå". Om barnet kommer på besøk, si nei, dessverre, vi drar nå så dere ikke kan leke i hagen vår. Og faktisk dra.. Vi endte opp med å dra fra huset hver eneste helg (for å ikke måtte passe andres barn), og det ble jo ikke levedyktig, så vi flyttet til slutt. Men å holde noe form for kontakt, det går bare ikke. De som tror at narsissistiske mennesker skal være spesielt smarte, sånn som i filmer, slik at de ihvertfall ikke gjør noe så dumt, som skulle gå utover dem selv eller deres barn, så er det ikke sant. De er så blendet av nuet at de ikke forstår og ikke bryr seg om konsekvenser, også for sine egne barn og seg selv. Å holde noe form for normal relasjon med de er som å prøve å forholde seg til en fireåring i en voksen kropp - mye ståpå vilje for å få det hen ønsker, men ikke mye forståelse for sitt eget beste, eller andres følelser. 

Det kan gå begge veier med barna til de, tror jeg. Barna skjønner jo etterhvert at foreldrene ikke er helt som hos andre, barna ser det nærmest av alle. Barna blir jo gaslightet like mye, de må jo høre "se, hen liker ikke deg" fra tidlig alder. 

ps, men det er heldigvis veldig sjeldent, det tror jeg. De fleste av oss vil aldri møte slike mennesker og godt er det. 

Anonymkode: 6deef...f00

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Siterer den over, her hadde jeg vært dønn ærlig med vennene og fortalt dem hvordan naboene holder på. Kanskje dere kan gjøre et eksperiment med å invitere vennene over og se om de ringer dem og ber barnet på leking. Hadde helt klart fått dem over på min side før barnet mitt var helt venneløst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...