AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:23 #81 Del Skrevet tirsdag kl 05:23 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg hjelper ham på frivillig basis med felleskostnader, ikke fordi han krever det, men fordi jeg vil selv.... Jeg har snakket med moren hans om det, og hun sier at hun "aldri vil bo med søsteren hans igjen"... Mer vil jeg ikke si her inne, men det burde si litt om situasjonen eller? Hun sa også at jeg alltid er velkommen hos dem hvis jeg ikke orker mer.... Men jeg vil jo i utgangspunktet ikke plage svigerforeldrene med mine samlivsutfordringer..... Anonymkode: 92e2f...dd8 Søsteren høres svært umoden ut og et mareritt å bo med. Tipper hun har kranglet mye med moren når hun kunne si slikt. Jeg er nok enig med de som skriver at du vil tape kampen, så ville nok bare backet unna. Kan du gå til biblioteket på dagtid og skrive søknader der? Ta med matpakke og kaffe på termos… masse lykke til med hele jobbsøkerprosessen og alt.❤️ Anonymkode: f08ab...902 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:35 #82 Del Skrevet tirsdag kl 05:35 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kjæresten min eier leiligheten vi bor i, det er en 3-roms, og over 70 m2 og betaler alt til den selv. Jeg er jobbsøkende og det er lillesøsteren hans egentlig også. De to har alltid vært veldig nære og han har alltid stilt mye opp for henne. I det siste er hun røket uklar med foreldrene og hadde derfor kun broren min å bo hos. Det gjorde han med glede, og sa til meg at det var en god anledning til å bli kjent med meg. Jeg bruker det andre soverommet som "hjemmekontor" for å søke jobb på heltid, og ba meg flytte pulten mv ut i stua slik at hun kunne sove der. Jeg hadde jo dermed ikke noe valg...... Søsteren hans utnytter ham også bare, hun søker lite jobber, hun bruker mest tiden sin på gutter, biler og trening og lever av storebrors penger og har motsatt døgnrytme med oss.... Jeg merker at jeg blir frustrert og sint på situasjonen og har bedt samboeren om å kaste henne ut, men det er han altfor snill til. Jeg jogger alltid på morgenen for å prøve å ha en mest mulig rutinert hverdag og jobber også deltid i lavtlønnsyrke noe som ikke er relevant for min utdannelse for å være med å hjelpe samboeren min med noen av regningene, ikke fordi han krever det av meg, men fordi det er kjempeviktig for meg å vise ham at jeg gjerne vil være voksen.... For nylig røk jeg igjen uklar med henne, fordi jeg kom hjem fra min joggetur og hun brukte badet i over 2 timer..... Jeg vurderer å true ham med at hvis ikke hun flytter ut, så flytter jeg hjem til foreldrene, som er en flytur på 2timer unna ham.... Hvis jeg bare fikk en fast jobb med god lønn, så kunne jeg kjøpe meg inn og dermed kaste henne ut, men det har jeg ikke per dags dato og dermed er jeg så maktesløs..... Søsteren hans har fått så utrolig mange sjanser i livet og samboeren min kan ikke hjelpe henne mer nå, sånn er det bare.... Hvorfor tar han ikke den? K26 Anonymkode: 92e2f...dd8 Her vil du nok være den som taper mest hvis du krever hun skal flytte. Det er søsteren hans som han har et godt forhold til. Valgene du har, tenker jeg, er at du snakker med henne på en ordentlig måte, blir venn med henne, behandle henne som en venninne rett og slett. Eller du finner deg et annet sted å bo. Hjemmekontor trenger du ikke, det holder med en laptop for å søke på jobb. Anonymkode: 5637f...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:37 #83 Del Skrevet tirsdag kl 05:37 Jeg synes samboeren din er veldig snill som hjelper søsteren sin, men samtidig så bør det være rom for å si i fra hva som ikke fungerer og hva som fungerer. Å bruke to timer på badet med tre voksne i hus, er ikke greit - uansett hvem som gjør det, og det synes jeg du skal gi tydelig beskjed om. Hun kan dusje, vaske seg og gå på do på badet, mens sminking, hudpleie og diverse andre ting kan foregå på eget rom. Du trenger vel ikke et hjemmekontor for å søke jobber? Og søker du hva som helst, eller kun det du er utdannet til? Jeg tenker som så at for at du og samboer skal stille likt mtp økonomi, så bør du få en jobb som gir bedre inntekt enn den du har nå. Søk alt du kan, og ikke kun det du er utdannet til. Når du tjener bedre og har penger til å bidra med husleie/lån - da kan du begynne å stille krav også. Du kan da flytte ut og bo for deg selv frem til søsteren hans klarer seg selv. Blir nok vanskelig å bare kaste henne ut uansett, da ødelegger du jo også forholdet til din samboer. Anonymkode: d044d...032 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:23 #84 Del Skrevet tirsdag kl 06:23 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg hjelper ham på frivillig basis med felleskostnader, ikke fordi han krever det, men fordi jeg vil selv.... Jeg har snakket med moren hans om det, og hun sier at hun "aldri vil bo med søsteren hans igjen"... Mer vil jeg ikke si her inne, men det burde si litt om situasjonen eller? Hun sa også at jeg alltid er velkommen hos dem hvis jeg ikke orker mer.... Men jeg vil jo i utgangspunktet ikke plage svigerforeldrene med mine samlivsutfordringer..... Anonymkode: 92e2f...dd8 Frivillig? At du betaler halve leien og halve felles utgifter, halv støm osv. skulle bare mangle. Du er 26 år! Du er voksen nå og burde hatt en skikkelig jobb. Egentlig burde dere delt alt i tre. Anonymkode: 424aa...bc1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:02 #85 Del Skrevet tirsdag kl 09:02 Du flytter. Blod er faktisk tykkere enn vann av og til Anonymkode: 3daa2...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:12 #86 Del Skrevet tirsdag kl 11:12 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Søsteren høres svært umoden ut og et mareritt å bo med. Tipper hun har kranglet mye med moren når hun kunne si slikt. Jeg er nok enig med de som skriver at du vil tape kampen, så ville nok bare backet unna. Kan du gå til biblioteket på dagtid og skrive søknader der? Ta med matpakke og kaffe på termos… masse lykke til med hele jobbsøkerprosessen og alt.❤️ Anonymkode: f08ab...902 Takk! Snakket med ham om det i går, og han understreket for meg at han heller ikke vil ha henne der over lengre tid, men som jeg skrev startet det med at hun ble kastet ut av eksen, mistet jobben og så flyttet hun hjem, ble kastet ut der også og hadde rundt 200 kr på kontoen sin. Da tok broren min henne inn fordi de som sagt er veldig tette. Det er ikke foreldrene deres som det er noe galt med, jeg kommer veldig godt overens med dem. De ser aldri ned på meg for at jeg sliter med å få fotfeste på arbeidsmarkedet. Vi er enige om at hun skal være ute innen 14 dager, ellers drar jeg til svigerforeldrene, rett og slett.... Det er han ikke interessert i at jeg gjør overhodet. Han har alltid vært alt for snill, denne gutten, spesielt etter at han fikk tilgang på penger og tjener veldig godt og har hjulpet henne med ubetalte regninger ofte.... Blant annet nylig med et ubetalt 5siffret krav ifbm samboerskapet med eksen som han ryddet opp i for henne... Anonymkode: 92e2f...dd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:38 #87 Del Skrevet tirsdag kl 11:38 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Takk! Snakket med ham om det i går, og han understreket for meg at han heller ikke vil ha henne der over lengre tid, men som jeg skrev startet det med at hun ble kastet ut av eksen, mistet jobben og så flyttet hun hjem, ble kastet ut der også og hadde rundt 200 kr på kontoen sin. Da tok broren min henne inn fordi de som sagt er veldig tette. Det er ikke foreldrene deres som det er noe galt med, jeg kommer veldig godt overens med dem. De ser aldri ned på meg for at jeg sliter med å få fotfeste på arbeidsmarkedet. Vi er enige om at hun skal være ute innen 14 dager, ellers drar jeg til svigerforeldrene, rett og slett.... Det er han ikke interessert i at jeg gjør overhodet. Han har alltid vært alt for snill, denne gutten, spesielt etter at han fikk tilgang på penger og tjener veldig godt og har hjulpet henne med ubetalte regninger ofte.... Blant annet nylig med et ubetalt 5siffret krav ifbm samboerskapet med eksen som han ryddet opp i for henne... Anonymkode: 92e2f...dd8 Hvorfor i alle dager skal du til foreldrene hans? Anonymkode: 464d7...c38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:02 #88 Del Skrevet tirsdag kl 12:02 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor i alle dager skal du til foreldrene hans? Anonymkode: 464d7...c38 Fordi det er det beste om det ikke er løst innen 2 uker. Hun kan enkelt finne seg en venninne å bo hos innen da, samt en jobb.. Anonymkode: 92e2f...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:08 #89 Del Skrevet tirsdag kl 12:08 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi det er det beste om det ikke er løst innen 2 uker. Hun kan enkelt finne seg en venninne å bo hos innen da, samt en jobb.. Anonymkode: 92e2f...dd8 Finn deg et annet sted å bo, ikke hos hans foreldre. Ikke lag konflikten større enn den er. Anonymkode: 8e330...fda 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:20 #90 Del Skrevet tirsdag kl 12:20 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fordi det er det beste om det ikke er løst innen 2 uker. Hun kan enkelt finne seg en venninne å bo hos innen da, samt en jobb.. Anonymkode: 92e2f...dd8 Du er 26 år og oppfører deg som om du er 16, bli voksen og ta ansvar for deg selv som alle andre voksne gjør. Anonymkode: 464d7...c38 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet tirsdag kl 13:15 #91 Del Skrevet tirsdag kl 13:15 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi det er det beste om det ikke er løst innen 2 uker. Hun kan enkelt finne seg en venninne å bo hos innen da, samt en jobb.. Anonymkode: 92e2f...dd8 Om du gjør det, setter du familien opp i mot hverandre. Foreldrene og du på ett lag, samboeren din og søsteren på ett lag. Pluss at du setter samboeren din i skvis. Flytt for deg selv, på en høflig og fin måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå