AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:36 #61 Del Skrevet mandag kl 14:36 Hans leilighet: han bestemmer. Liker du ikke ordningen må du selv flytte ut og finne ditt eget sted. Nei du trenger ikke et helt "kontor-rom" for å søke arbeid. Lager du kvalme vil det gå ut over deg. Er søsteren en utnyttelse piraja så må han selv finne det ut, du får holde deg unna hele greia. Jeg gjentar: hans hus, hans søster, han bestemmer. Anonymkode: da552...192 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:33 #62 Del Skrevet mandag kl 15:33 Løp Anonymkode: d7cb4...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:40 #63 Del Skrevet mandag kl 15:40 Jeg skjønner isolert sett at det er ugreit at hun er to timer sammenhengende i boligens eneste bad. Ut over det skjønner jeg virkelig ikke hvordan det er mulig å være så frekk og bortskjemt som TS. Bo gratis, snakke som om man er snill som betale et minimum av utgifter og vurdere hvordan man kan true samboeren til å kaste ut lillesøster fordi man selv trenger et eget rom for å søke jobber (!). Hvem trenger vel fiender når man kan ha partnere som TS. Anonymkode: 7d4e2...343 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:56 #64 Del Skrevet mandag kl 17:56 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjæresten min eier leiligheten vi bor i, det er en 3-roms, og over 70 m2 og betaler alt til den selv. Jeg er jobbsøkende og det er lillesøsteren hans egentlig også. De to har alltid vært veldig nære og han har alltid stilt mye opp for henne. I det siste er hun røket uklar med foreldrene og hadde derfor kun broren min å bo hos. Det gjorde han med glede, og sa til meg at det var en god anledning til å bli kjent med meg. Jeg bruker det andre soverommet som "hjemmekontor" for å søke jobb på heltid, og ba meg flytte pulten mv ut i stua slik at hun kunne sove der. Jeg hadde jo dermed ikke noe valg...... Søsteren hans utnytter ham også bare, hun søker lite jobber, hun bruker mest tiden sin på gutter, biler og trening og lever av storebrors penger og har motsatt døgnrytme med oss.... Jeg merker at jeg blir frustrert og sint på situasjonen og har bedt samboeren om å kaste henne ut, men det er han altfor snill til. Jeg jogger alltid på morgenen for å prøve å ha en mest mulig rutinert hverdag og jobber også deltid i lavtlønnsyrke noe som ikke er relevant for min utdannelse for å være med å hjelpe samboeren min med noen av regningene, ikke fordi han krever det av meg, men fordi det er kjempeviktig for meg å vise ham at jeg gjerne vil være voksen.... For nylig røk jeg igjen uklar med henne, fordi jeg kom hjem fra min joggetur og hun brukte badet i over 2 timer..... Jeg vurderer å true ham med at hvis ikke hun flytter ut, så flytter jeg hjem til foreldrene, som er en flytur på 2timer unna ham.... Hvis jeg bare fikk en fast jobb med god lønn, så kunne jeg kjøpe meg inn og dermed kaste henne ut, men det har jeg ikke per dags dato og dermed er jeg så maktesløs..... Søsteren hans har fått så utrolig mange sjanser i livet og samboeren min kan ikke hjelpe henne mer nå, sånn er det bare.... Hvorfor tar han ikke den? K26 Anonymkode: 92e2f...dd8 LOL. Du er høg på pæra 🤣 Anonymkode: 12d1d...1e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet mandag kl 17:57 #65 Del Skrevet mandag kl 17:57 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du virkelig 26 år? Kanskje det er best for alle parter at du er den som flytter ut. Anonymkode: 2cb76...708 En 26åring kan desverre oppføre seg sånn... jeg har en venninne på 28år som bor hjemme hos foreldra sine. Hu mener foreldrene er pliktig til å kjøre hun rundt til steder hu vil siden hu tross alt ikke har bedt om å bli født Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:01 #66 Del Skrevet mandag kl 18:01 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selvfølgelig kan jeg det. Jeg må bare ha en jobb som gir meg økonomiske muskler til å kjøpe meg inn... Anonymkode: 92e2f...dd8 Er det realistisk at du vil kunne kjøpe deg inn 50 % inne feks 01.01.26? Har du så mye egenkapital allerede burde du betale for deg, mer enn bare litt. Selv om det betyr at du tar av sparepengene. At du har lite penger er ikke hans ansvar eller byrde. Han gjør det samme for deg som sin søster, det er bare slik at du anser deg som en mer "verdig trengende" enn henne. Anonymkode: 5f72c...624 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:02 #67 Del Skrevet mandag kl 18:02 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjæresten min eier leiligheten vi bor i, det er en 3-roms, og over 70 m2 og betaler alt til den selv. Jeg er jobbsøkende og det er lillesøsteren hans egentlig også. De to har alltid vært veldig nære og han har alltid stilt mye opp for henne. I det siste er hun røket uklar med foreldrene og hadde derfor kun broren min å bo hos. Det gjorde han med glede, og sa til meg at det var en god anledning til å bli kjent med meg. Jeg bruker det andre soverommet som "hjemmekontor" for å søke jobb på heltid, og ba meg flytte pulten mv ut i stua slik at hun kunne sove der. Jeg hadde jo dermed ikke noe valg...... Søsteren hans utnytter ham også bare, hun søker lite jobber, hun bruker mest tiden sin på gutter, biler og trening og lever av storebrors penger og har motsatt døgnrytme med oss.... Jeg merker at jeg blir frustrert og sint på situasjonen og har bedt samboeren om å kaste henne ut, men det er han altfor snill til. Jeg jogger alltid på morgenen for å prøve å ha en mest mulig rutinert hverdag og jobber også deltid i lavtlønnsyrke noe som ikke er relevant for min utdannelse for å være med å hjelpe samboeren min med noen av regningene, ikke fordi han krever det av meg, men fordi det er kjempeviktig for meg å vise ham at jeg gjerne vil være voksen.... For nylig røk jeg igjen uklar med henne, fordi jeg kom hjem fra min joggetur og hun brukte badet i over 2 timer..... Jeg vurderer å true ham med at hvis ikke hun flytter ut, så flytter jeg hjem til foreldrene, som er en flytur på 2timer unna ham.... Hvis jeg bare fikk en fast jobb med god lønn, så kunne jeg kjøpe meg inn og dermed kaste henne ut, men det har jeg ikke per dags dato og dermed er jeg så maktesløs..... Søsteren hans har fått så utrolig mange sjanser i livet og samboeren min kan ikke hjelpe henne mer nå, sånn er det bare.... Hvorfor tar han ikke den? K26 Anonymkode: 92e2f...dd8 Her høres du navlebeskuende, rigid og særdeles lite raus ut. Anonymkode: 4f5e2...c9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:05 #68 Del Skrevet mandag kl 18:05 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg hjelper ham på frivillig basis med felleskostnader, ikke fordi han krever det, men fordi jeg vil selv.... Jeg har snakket med moren hans om det, og hun sier at hun "aldri vil bo med søsteren hans igjen"... Mer vil jeg ikke si her inne, men det burde si litt om situasjonen eller? Hun sa også at jeg alltid er velkommen hos dem hvis jeg ikke orker mer.... Men jeg vil jo i utgangspunktet ikke plage svigerforeldrene med mine samlivsutfordringer..... Anonymkode: 92e2f...dd8 Du lever likevel på samboeren din nesten like mye som søsteren hans gjør. Det at du mener at å kaste noen ut av leiligheten er en måte å behandle andre mennesker på sier veldig mye. Anonymkode: 4f5e2...c9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:57 #69 Del Skrevet mandag kl 19:57 AnonymBruker skrev (12 timer siden): jobber også deltid i lavtlønnsyrke noe som ikke er relevant for min utdannelse for å være med å hjelpe samboeren min med noen av regningene, ikke fordi han krever det av meg, men fordi det er kjempeviktig for meg å vise ham at jeg gjerne vil være voksen. Det er helt normalt å betale for seg når man er voksen, så skjønner ikke hvorfor du prøver å fremstille det som at du er snill som betaler for deg. Anonymkode: 464d7...c38 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet tirsdag kl 04:27 #70 Del Skrevet tirsdag kl 04:27 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Men han tror at alt fungerer fint her, men det gjør det ikke... Hvis jeg eier halvparten har jeg like mye rett til å bestemme hvem jeg vil bo med, og hvem jeg ikke vil bo med Anonymkode: 92e2f...dd8 Du kan også flytte ut og betale dine egne boutgifter, da velger du hvem du vi bo med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet tirsdag kl 04:42 #71 Del Skrevet tirsdag kl 04:42 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Foreldrene mine vil ikke ha deres 26årige datter boende hjemme i utgangspunktet og jeg kommer fra en liten bygd... Jeg søker jo jobber i byen jeg bor, det er ekstremt uhensiktsmessig.... Anonymkode: 92e2f...dd8 Etter corona så er de flesre vant med å interjue folk digitalt, du så du trenger ikke møte opp. Du kan også få deg en støre stiling i noe urelevant, og leie en hybel. Kjæresten din er jo kjenpe snil med deg, det er lite lurt å kjøpe seg in bare for å kaste ut søsteren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:53 #72 Del Skrevet tirsdag kl 04:53 To timer på badet hadde irritert meg uansett om det så var kongen MEN: når det er sagt. Her kommer du nok til kort. Må han velge mellom deg og søsteren, så velger han søsteren. Å lage dårlig stemning vinner du ihvertfall ingenting på. Det høres ut som en helt håpløs bosituasjon, og jeg skjønner ikke at du klarer å bo der gratis heller, det hadde jeg ikke følt meg komfortabel med i det hele tatt. Da hadde jeg heller vært ukomfortabel hjemme hos foreldrene mine mens jeg lette etter en hvilken som helst jobb, enn å liksom skulle være jevnbyrdig voksen i et forhold hvor man knapt bidrar noe som helst. Du kan jo ikke ha som mål å kjøpe deg inn for å kunne kaste ut søsteren heller. Det er helt feil målsetning, og oppskriften på dårlige relasjoner! Anonymkode: e0f9b...c52 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:58 #73 Del Skrevet tirsdag kl 04:58 Både du og søsteren hans virker umodne og kranglete. Husk at du og søsteren stiller likt. Dere bor der på nåde begge to. Og du mener vel ikke at du skal furte og flytte hjem til mamma og pappa i en alder av 26? Nei, nei, nei! Få deg en hybel, og klar deg selv. Så kan du jo fortsette å være kjæreste med mannen. Han virker forresten veldig snill. Om du velger ham for resten av livet, så husk at han nok alltid kommer til å være en som bruker tid og penger på å hjelpe andre. Du kan ikke endre en boksen manns personlighet. Anonymkode: a3fb7...c4e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:06 #74 Del Skrevet tirsdag kl 05:06 Når du og søsteren han begge er hjemme på dagtid så går dere nok lit oppå hverandre. Vurder å bruke biblioteket der noe som kontor og ha arbeidsdagen som jobbsøker der. Som flere har nevnt se deg selv i speilet før du kritiserer. Stein i glass hus og hykleri osv. Anonymkode: 84d1e...d06 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet tirsdag kl 05:12 #75 Del Skrevet tirsdag kl 05:12 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Men han tror at alt fungerer fint her, men det gjør det ikke... Hvis jeg eier halvparten har jeg like mye rett til å bestemme hvem jeg vil bo med, og hvem jeg ikke vil bo med Anonymkode: 92e2f...dd8 Du kan ikke tvinge ham til å selge deg halve leiligheten. Du må nok finne en måte å leve med at han og søsteren alltid vil ha et nært forhold. Det er du som er den nye her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:12 #76 Del Skrevet tirsdag kl 05:12 Stor pike skrev (14 timer siden): Hva gjør man på badet i to timer? Man digger seg selv, vel! Anonymkode: fc108...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:15 #77 Del Skrevet tirsdag kl 05:15 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei vet du hva, småsøsken går foran veldig mye. Typen hennes er glad i lillesøsteren sin. Godt mulig det er kjipt å bo med svigerinnen, men ts er like mye en snylter som søsteren er. Begge fremstår barnslige. Ts fremstår ikke voksen selv om hun faktisk er det. Dette må hun holde ut. Begynner det å nærme seg året så kan hun heller begynne å si noe på det. Snylter du liksom. Da er de fleste kvinner snyltere, for de lever mer eller mindre på mannens arbeid, og for bare noen tiår tilbake så var det standarden. Småsøsken, så romantisk familiært du får det ut til å høre, men vi snakker ikke foreldreløse ungdommer som her må holde sammen. Vi snakker om ei arbeidsløs sugge som foreldrene ikke lenger orker, ei heller henne som blir tvunget til å dele reir med henne. Lillesøstera får dra hjem til mamma og pappa, eller skaffe seg et eget sted. Anonymkode: a0c67...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:19 #78 Del Skrevet tirsdag kl 05:19 Tips: Hvis er våken ein og hun sover lenge kom deg opp om morgenene å kapre bade før henne. Anonymkode: 84d1e...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet tirsdag kl 05:20 #79 Del Skrevet tirsdag kl 05:20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tips: Hvis er våken ein og hun sover lenge kom deg opp om morgenene å kapre bade før henne. Anonymkode: 84d1e...d06 *våken seint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:21 #80 Del Skrevet tirsdag kl 05:21 TS, ikke hør på alle tantene her. Det er ikke normalt med en ekstra søster inne i leiligheten om man ønsker et samliv. Det er ikke bra for kjærlighetslivet, og det burde du formidle til kjæresten. Nå sier du ikke hvor i landet du bor, og om det er mulig å leie egen leilighet. Men jeg hadde seriøst vurdert å forlate det samboerskapet om ikke typen din respekterer såpass. Anonymkode: a0c67...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå