Gå til innhold

Samboeren gir søsteren hans lov til å bo hos oss -- Jeg krangler mye med henne!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min eier leiligheten vi bor i, det er en 3-roms, og over 70 m2 og betaler alt til den selv. Jeg er jobbsøkende og det er lillesøsteren hans egentlig også. De to har alltid vært veldig nære og han har alltid stilt mye opp for henne. I det siste er hun røket uklar med foreldrene og hadde derfor kun broren min å bo hos. Det gjorde han med glede, og sa til meg at det var en god anledning til å bli kjent med meg. Jeg bruker det andre soverommet som "hjemmekontor" for å søke jobb på heltid, og ba meg flytte pulten mv ut i stua slik at hun kunne sove der. Jeg hadde jo dermed ikke noe valg...... Søsteren hans utnytter ham også bare, hun søker lite jobber, hun bruker mest tiden sin på gutter, biler og trening og lever av storebrors penger og har motsatt døgnrytme med oss.... Jeg merker at jeg blir frustrert og sint på situasjonen og har bedt samboeren om å kaste henne ut, men det er han altfor snill til. Jeg jogger alltid på morgenen for å prøve å ha en mest mulig rutinert hverdag og jobber også deltid i lavtlønnsyrke noe som ikke er relevant for min utdannelse for å være med å hjelpe samboeren min med noen av regningene, ikke fordi han krever det av meg, men fordi det er kjempeviktig for meg å vise ham at jeg gjerne vil være voksen.... For nylig røk jeg igjen uklar med henne, fordi jeg kom hjem fra min joggetur og hun brukte badet i over 2 timer..... Jeg vurderer å true ham med at hvis ikke hun flytter ut, så flytter jeg hjem til foreldrene, som er en flytur på 2timer unna ham.... 

Hvis jeg bare fikk en fast jobb med god lønn, så kunne jeg kjøpe meg inn og dermed kaste henne ut, men det har jeg ikke per dags dato og dermed er jeg så maktesløs..... Søsteren hans har fått så utrolig mange sjanser i livet og samboeren min kan ikke hjelpe henne mer nå, sånn er det bare.... Hvorfor tar han ikke den?

K26

Anonymkode: 92e2f...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke kaste henne noe mer ut om du eier halvparten. 

Og hvilken stemning og fremtid er det i det da, tenker du? Han velger å prioritere familien og det er lov. Det er også lov å ikke ville stå i det som partner. Men i det lange løp har fått vunnet noe på å få partner til å ta avstand fra familien. Kan ikke komme på et godt eksempel.

Anonymkode: dbd2c...a62

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kamp jeg føler du kun vil tape på...... 

Anonymkode: 5c32d...11a

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du kan ikke kaste henne noe mer ut om du eier halvparten. 

Og hvilken stemning og fremtid er det i det da, tenker du? Han velger å prioritere familien og det er lov. Det er også lov å ikke ville stå i det som partner. Men i det lange løp har fått vunnet noe på å få partner til å ta avstand fra familien. Kan ikke komme på et godt eksempel.

Anonymkode: dbd2c...a62

Men han tror at alt fungerer fint her, men det gjør det ikke... Hvis jeg eier halvparten har jeg like mye rett til å bestemme hvem jeg vil bo med, og hvem jeg ikke vil bo med

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tenker jeg du burde finne deg ditt eget sted å bo. 
Få deg en større stilling i en hvilke som helst jobb. Du snylter jo også på samboer selv om du prøver å bidra litt. 
Han kommer ikke til å velge bort sin søster, og du skyter deg selv i foten ved å så splid mellom dem. 

Anonymkode: e1f87...9d3

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her tenker jeg du burde finne deg ditt eget sted å bo. 
Få deg en større stilling i en hvilke som helst jobb. Du snylter jo også på samboer selv om du prøver å bidra litt. 
Han kommer ikke til å velge bort sin søster, og du skyter deg selv i foten ved å så splid mellom dem. 

Anonymkode: e1f87...9d3

Han tror bare at hun er en så "snill jente"... Det misbruker hun bare....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vil du nok tape. Enten må du prate med ham at dette ikke fungerer. Eller flytte ut.

For tviler selv om du kjøper 50% at du bare kan kaste ho ut

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (6 minutter siden):

Her vil du nok tape. Enten må du prate med ham at dette ikke fungerer. Eller flytte ut.

For tviler selv om du kjøper 50% at du bare kan kaste ho ut

Selvfølgelig kan jeg det. Jeg må bare ha en jobb som gir meg økonomiske muskler til å kjøpe meg inn...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en alvorsprat med han og forklart hva som ikke fungerer. Fortell at det er bra at han stiller opp for henne, men at det ikke fungerer for deg.

Si at du er glad i han. Så foreslår du at du flytter hjem til foreldrene dine en periode, til hun får seg jobb og finner sitt eget. 

Å forlange at hun flytter ut nå vil ikke være positivt for forholdet ditt.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig kan jeg det. Jeg må bare ha en jobb som gir meg økonomiske muskler til å kjøpe meg inn...

Hvordan tror du det vil påvirke forholdet til samboeren din?

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler du kaster stein i glasshus her.

Du bor jo også gratis der?

Anonymkode: 1ca47...339

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

petterm skrev (1 minutt siden):

Jeg ville tatt en alvorsprat med han og forklart hva som ikke fungerer. Fortell at det er bra at han stiller opp for henne, men at det ikke fungerer for deg.

Si at du er glad i han. Så foreslår du at du flytter hjem til foreldrene dine en periode, til hun får seg jobb og finner sitt eget. 

Å forlange at hun flytter ut nå vil ikke være positivt for forholdet ditt.

Foreldrene mine vil ikke ha deres 26årige datter boende hjemme i utgangspunktet og jeg kommer fra en liten bygd... Jeg søker jo jobber i byen jeg bor, det er ekstremt uhensiktsmessig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker meget umoden og urimelig. Jeg hadde kastet deg ut om du var min kjæreste. 

Anonymkode: 23e7c...22b

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En søster betyr mer. Det er tross ens eget blod. DNA. Ts må nok finne seg i å være nr2. 

Anonymkode: 8ea93...755

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hjelper ham på frivillig basis med felleskostnader, ikke fordi han krever det, men fordi jeg vil selv.... Jeg har snakket med moren hans om det, og hun sier at hun "aldri vil bo med søsteren hans igjen"... Mer vil jeg ikke si her inne, men det burde si litt om situasjonen eller? Hun sa også at jeg alltid er velkommen hos dem hvis jeg ikke orker mer.... Men jeg vil jo i utgangspunktet ikke plage svigerforeldrene med mine samlivsutfordringer.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette, du nyter jo også godt av at han er snill.

Anonymkode: 464d7...c38

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan tror du ditt forhold blir til samboeren da

Tror forholdet deres vil gå galt på måtte du tenker

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du prøver å få han til å velge mellom dere to er det stor sjans for at du taper. Det er søsteren hans! 

Eneste du  kan gjøre er som noen skriver over her, si at det er flott han stiller opp for henne men det fungerer dårlig for deg, så du flytter ut til det har løst seg for henne. Og at du gleder deg til at dere kan bo sammen igjen.

Anonymkode: 51caf...86a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Foreldrene mine vil ikke ha deres 26årige datter boende hjemme i utgangspunktet og jeg kommer fra en liten bygd... Jeg søker jo jobber i byen jeg bor, det er ekstremt uhensiktsmessig....

Men kan du ikke bare leie deg en leilighet i den samme byen kjæresten din bor? problem solved?

Anonymkode: 68c6f...0d4

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hjelper ham på frivillig basis med felleskostnader, ikke fordi han krever det, men fordi jeg vil selv.... Jeg har snakket med moren hans om det, og hun sier at hun "aldri vil bo med søsteren hans igjen"... Mer vil jeg ikke si her inne, men det burde si litt om situasjonen eller? Hun sa også at jeg alltid er velkommen hos dem hvis jeg ikke orker mer.... Men jeg vil jo i utgangspunktet ikke plage svigerforeldrene med mine samlivsutfordringer.....

På tide at du blir voksen selv. Du bidrar på frivillig basis.. Hvor mange jevnaldrende tror du lever slik?

Du er den siste som bør kritisere andre som gjør akkurat det samme. Kanskje søsteren bør klage til dine foreldre 😉

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...