Gå til innhold

Tror jeg spontanaborterer nå

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Men hvordan være sikker? Fikk positiv test for en uke siden, og har testet daglig siden. Streken ble sterkere fram til dag 3, deretter fortsatte de å være svake. I dag våknet jeg til litt blod, mensensmerter i magen og ser så vidt streken på graviditetstesten. Er i uke 5+2 i følge preglife. Hva gjør jeg nå? Setter stor pris på om noen orker å dele erfaring!

Anonymkode: 76c7c...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

♥️

La naturen gå sin gang. Om ikke blødningen tar seg opp i løpet av et par dager og testene er svake ville jeg kontaktet lege. Hos meg har det raskt blitt kraftig blødning når den første spottingen startet, og når blødningen var over tok jeg test for å sjekke at den var blank, men jeg har vært litt lenger på vei (7-8uker). 

Håper det går bra med deg. Ta smertestillende om du trenger det.

Anonymkode: 05d13...40c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du lar det gå sin gang. Er ikke mye å gjøre. 

Anonymkode: 1d464...4be

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok ikke så mye å gjøre utenom å se hva som skjer. Jeg har ikke opplevd spontanabort så tidlig, så vet ikke helt hva du kan forvente av smerter og blødning. Men det er jo greit å ha smertestillende tilgjengelig i tilfelle det trengs. Nattbind er nok også kjekt å ha. Er enig i at det høres ut som en spontanabort når strekene blir svakere, og du både har blødning og mensensmerter. Sannsynligvis ordner kroppen opp selv, og du vil få helt negative tester etter hvert. Hvis du er i tvil, kan du gå til lege og måle hcg med noen dagers mellomrom. Håper det går fint med deg ❤️

Anonymkode: a5c5e...279

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, bare ta vare på deg selv du ❤️ 
Lite annet å gjøre.
Hvordan være sikker? Test igjen om 7 dager og om 14 dager.
Blir det bare hengende igjen en svak strek kan det være lurt å kontakte fastlegen eller privat gynekolog for å få sjekket om det kan være rester. Opprettholdes graviditeten skal testene bli knallsterke. 

Det høres dessverre ut som en SA :( 
Jeg har hatt en del tidlige SA'er og "kjemiske", og det var alltid slik, svakere tester så blødning.

Men jeg har også hatt kraftig "mens" en hel uke etter de første svake testene, resultatet fylte nettopp 7 år :) 
Men da jeg skulle teste etter "mensen" bare for å sjekke at testen ble negativ igjen, så var den knallsterk!
Hadde blitt mye mer gravid ila den blødningsuka. Må ha vært en hormonell blødning.
Så mye kan skje, men når du har hatt stigende tester som ble svakere igjen, og så kommer blødningen, så gikk det antagelig ikke denne gangen. 

Eneste positive jeg fant innimellom alle mine avvi9ste svangerskap var at jeg ble lett gravid, i praksis hver eneste måned. Så var hardt å måtte vente på de som "satt". Har fått to friske fine jenter ut av det hele. Ikke lett å se positive ting når slik skjer. Men at man har klart å bli gravid er et meget godt tegn på at det skal bli baby etterhvert! Det er egentlig tidligtestingen vår som gir stor belastning. Men jeg vet, det er totalt umulog å la være. Må bare stå i faktum at ikke enhver befruktning blir noe av. Det skal vi kanskje være glad for, friske babyer er det aller beste og det vil vil ha. Men vi vil ha det NÅ! I know. Det er så tøft, vondt og slitsomt. Men hold ut, belønningen er god tilslutt :) 

Anonymkode: ea971...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt å teste. Gå heller til legen å få målt hcg-nivå, og igjen for å sjekke om den stiger eller synker.

Hos meg var det som en skikkelig mensen da jeg mistet i uke 5-6. Har hatt mindre blødninger i to svangerskap som har gått helt fint. Blødninger er jo ikke unormalt, men fint lite man kan gjøre med det, og ofte går det bra.

Klart man blir bekymret, men å teste seg hele tiden tror jeg skaper mer bekymring enn det gir ro. Man prøver kanskje å kontrollere noe man ikke har kontroll over? 

Krysser fingrene for deg ❤️

Anonymkode: 61984...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke mye å gjøre. Hadde samme opplevelse som deg og var gravid igjen 14 dager etter SA❤️

Anonymkode: dd840...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...