Dojakitty Skrevet 31. mars #1 Del Skrevet 31. mars (endret) Fjernet livmor,livmorhals og eggledere. Eggstokkene står igjen. Så jeg vil fortsatt ha syklus, men kom til å tenke på en ting. Dere som har gjort dette,hvordan er deres syklus nå? Merker dere eggløsning? Vondt? Hvordan merker dere syklusen? Også,tidligere når man hadde mensen så gikk man jo gjerne opp noen kg og var oppblåst og følte seg gigasvær. Hvordan er dette nå? Hva med PMS? Hører gjerne erfaringer Endret 31. mars av Dojakitty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spanky Skrevet 31. mars #2 Del Skrevet 31. mars Da jeg fjernet det samme som deg, merket jeg eggløsningen som vanlig. Jeg hadde også de samme symptomene før jeg skulle hatt mensen. MEN, de ble mindre og svakere, om en skal si det på den måten. Nå skal det sies at jeg hadde endometriose (ikke av det verste slaget), så om en ikke hadde noen særlige plager fra før, så er det ikke sikkert du merker noe i det hele tatt nå. Det var ikke endometriosen som gjorde at det ble fjernet, bare så det er sagt altså. Noen leger sier at om en fjerner livmor osv, men eggstokker står igjen, så kan en komme tidligere i overgangsalderen, men jeg har ikke lest meg opp på temaet, så hvor sikkert det er, vet jeg ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3 Del Skrevet 31. mars Jeg har bare en eggstokk igjen, men skal ha normal hormonprodulsjon fra den. Merker syklus på at jeg fremdeles har ekstrem PMS. Ellers ingenting. Blødninger og endometriosesmerter er vekk. Good riddance. Anonymkode: 2177c...a3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #4 Del Skrevet 31. mars Jeg vet ikke lenger når jeg har eggløsning. Humøret mitt er som før skiftende, og væskebalansen også, men uten en eventuell systematisk nedtegning av alle symptomer har jeg ingen sjanse til å si noe sikkert. Før hadde jeg det jeg antar var eggløsningssmerter, i alle fall hadde jeg "menstruasjonssmerter" lenge før mensen. Det er helt borte etter hysterektomien. Angående det med overgangsalderen, som noen var inne på her: Legen min sa at man i snitt kommer i overgangsalderen kanskje et halvt år tidligere om man har fjernet livmoren. Ikke så mye å bry seg om, men andre ord. Og ellers: Gratulerer med fjerningen! Jeg har aldri hatt det så godt som nå etter at den jævelskapen er ute av meg. Anonymkode: 16b5e...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #5 Del Skrevet 31. mars Jeg fjernet en 3 kilos svulst i livmoren .Eggstokkene var igjen. Møtte ingen problemer med det men måtte få ny operasjon siden det blødde så mye. Måtte leges inn på intensiv avdeling pga dette. Men for all del, det jeg opplevde skjer svært sjelden. Anonymkode: 73ea0...809 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 31. mars Forfatter #6 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg vet ikke lenger når jeg har eggløsning. Humøret mitt er som før skiftende, og væskebalansen også, men uten en eventuell systematisk nedtegning av alle symptomer har jeg ingen sjanse til å si noe sikkert. Før hadde jeg det jeg antar var eggløsningssmerter, i alle fall hadde jeg "menstruasjonssmerter" lenge før mensen. Det er helt borte etter hysterektomien. Angående det med overgangsalderen, som noen var inne på her: Legen min sa at man i snitt kommer i overgangsalderen kanskje et halvt år tidligere om man har fjernet livmoren. Ikke så mye å bry seg om, men andre ord. Og ellers: Gratulerer med fjerningen! Jeg har aldri hatt det så godt som nå etter at den jævelskapen er ute av meg. Anonymkode: 16b5e...2ca Takk! Er veldig glad for at jeg slipper de enorme blødningene og alt annet som følger med!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå