Gå til innhold

Dere som har hatt flere keisersnitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Første fødsel endte i katastrofe-KS og pga komplikasjoner som oppsto under fødsel har jeg fått innvilget planlagt KS denne gangen. Blandede følelser! Men, det jeg lurer på er hvordan arret og arrvevet ble etter to år runder med keisersnitt. Går de «inn» samme sted? Opplevde du mye arrdannelse? Jeg har et veldig fint arr fra første, men dessverre fortsatt overheng. Ble det verre? Bedre?

Anonymkode: f4f40...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved termin blir det rett i underkant av to år fra første ks.

Anonymkode: f4f40...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun hatt ett, men har lest av flere som har hatt flere keisersnitt at de vanligvis pleier å bruke det gamle snittet, så det blir ikke flere synlige arr på huden i hvert fall. Kan være litt verre inni da, da flere keisersnitt kan føre til mer arrdannelse inni kroppen som gror "for mye" kan man si. Eksakt andel vet jeg ikke, men det går ann å høre med lege eller jordmor da 👍☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første var haste snitt, andre planlagt. Ble snittet samme sted og arret er minimalt. 

Anonymkode: a49a0...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første var hastesnitt, andre ble planlagt snitt. Brukte samme sår. Ser like fint ut denne gangen, men magen er jo logisk nok litt større og har heng denne gangen også. Er fortsatt bare 8 uker siden, så kan ikke si noe om lengre frem i tid :) kirurgen sa at det ikke var noe arrvev i magen min, foregikk helt ukomplisert. Forsto det slik at de forventer en del arrvev etter første operasjon og at andre operasjon da er litt mer risikabel, men trenger altså ikke være tilfelle :) 

lykke til! Planlagt snitt var en helt utrolig fin opplevelse sammenlignet med første ❤️

Anonymkode: b8df4...97f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er bare en måned siden keisersnitt nr to, så litt tidlig å konkludere med hvordan det blir til slutt. Men ja, de går inn på samme sted, så det er bare ett arr. Arret mitt har grodd like fint som første gang, men det er mer arrvev i området rundt arret denne gangen. Det er mer hardt og numment rundt arret, men mye av det er blodansamlinger som kroppen kommer til å absorbere etter hvert. Ellers er jeg i like fin form og har like lite smerter som etter første keisersnitt. Det første var akutt, det andre var planlagt. 

Anonymkode: 0f0cd...2a0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Katastrofesnitt først, og deretter et planlagt ks, som ble omgjort til haste ks (men ikke av den stressede arten). Det var en dans på roser til sammenlikning. Arret ble samme sted, men mye penere etterpå. Henget ble ikke borte. Flott opplevelse og mye raskere på beina i etterkant.

Anonymkode: f2203...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har to KS, men begge var "planlagte" (første var sånn "vi tar KS nå snart, men det haster ikke" og fødselen var ikke i gang, det tok et døgn før de faktisk gjennomførte) og andre var planlagt en uke i forveien. 

Det er 5 år siden mitt siste snitt, og jeg har fått innvilget hudfjerning på offentlig sykehus. Så jeg har ganske mye løs og hengende hud, selv om jeg er normalvektig ellers og ikke ble spesielt stor i svangerskapene. Jeg synes det er vanskelig å vurdere om det ble mer med nummer 2 eller om det har vært "så ille" helt siden første. 

Mitt arr er veldig pent, de har jo hatt god tid begge gangene, og jeg har generelt hud som gror godt og får lite arr. De skjærer i det gamle arret, ja. Så det blir bare ett arr. 

Jeg synes planlagt KS var en veldig fin opplevelse. 

Anonymkode: f72dd...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Katastrofesnitt som deg med første - arret ble ikke fint (ble i tillegg stiftet, som også gjorde arret mindre pent). Fikk overheng. 
Andre var planlagt KS - som ble til haste KS. Fortsatt overheng mange år etterpå, og egentlig noe som plager meg litt. Er slank, så det er ikke fett som kan trenes/slankes bort. 

Anonymkode: 0a9cd...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...