AnonymBruker Skrevet i går, 05:58 #1 Del Skrevet i går, 05:58 Klarer du å sove uansett hvor? Lys, støy, madrass hardhet, rom temperatur, sittende? Hvordan får du det til? Er dette noe man kan lære seg? Anonymkode: e272e...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:04 #2 Del Skrevet i går, 06:04 Jeg trenger ikke ha det mørkt for å sove, verste uken i mitt liv var på Hellas for noen år siden, aldri kjent så harde madrasser. Ellers er det verste støyet for meg unger som maser 😂 og det skjer alltid når jeg skal slappe av etter middag. Anonymkode: 0e258...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:07 #3 Del Skrevet i går, 06:07 Hvis jeg er trøtt, så ja. Eneste faktor som kan ødelegge da er om jeg puster på meg selv/noen puster på meg. Anonymkode: e30e4...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:08 #4 Del Skrevet i går, 06:08 nja, med mine formstøpte ørepropper kan jeg i teorien sove gjennom hvasomhelst bortsett fra en dårlig seng.. Anonymkode: 7aa12...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet i går, 06:11 #5 Del Skrevet i går, 06:11 Nei, jeg må ha det stille og mørkt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:15 #6 Del Skrevet i går, 06:15 Ikke til vanlig, men er jeg trøtt nok så sovner jeg uansett, har jeg erfart. Vi var en gang på konsert i Oslo og fikk ikke hotellrom etterpå. Så vi var våkne hele natta og ventet på at sentralbanestasjonen skulle åpne (vi skulle ta formiddagstoget hjem). Da endte jeg opp med å sovne på under ti sekunder, sittende på det harde gulvet på sentralbanestasjonen under det sterke lyset med en hard metallkant i ryggen. Anonymkode: 357a0...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:25 #7 Del Skrevet i går, 06:25 Ja, har aldri hatt problem med å sove noen steder. Lyst, mørkt, bråkete, stille.. same shit 🫠 Tror jeg bare var født sånn Anonymkode: 7c4cc...2e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:34 #8 Del Skrevet i går, 06:34 absolutt ikke Må ha det helt stille, mørkt, og romtemperatur. Tidligere sovnet jeg veldig lett, sovnet i det jeg satt meg i flyseter, kunne krølle meg sammen i ett enkel bussete å sove timevis, sov i gymsaler på diverse samlinger eller i telt på vinteren. Nå får jeg ikke sove om jeg fryser på nesa eller beina, og jeg våkner om jeg blir kald. Sovner ikke på nattlige langdistanseflyvninger selv om jeg har vært våken ett døgn. Anonymkode: 449be...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:36 #9 Del Skrevet i går, 06:36 Jepp, 3 år på internat er god trening. Er vel egentlig å lære seg å stenge ute og ignorere det du uansett ikke kan endre. Anonymkode: 0a76e...f52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet i går, 06:40 #10 Del Skrevet i går, 06:40 Hvis jeg er trøtt nok og har ørepropper, trenger jeg bare et sted å sove som er sånn halvveis liggende. Klarer ikke sove sittende (i hvert fall ikke lenge av gangen). Å sove på tog og fly f.eks., det blir bare sånn "av og på"-søvn for min del. Lys, lyd, hard madrass etc. er ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:32 #11 Del Skrevet i går, 10:32 Må ha det HELT mørkt, selv et lite lys fra en pc, tv e.l. ødelegger søvnen min. Må også ha det kjølig, og sover med åpent vindu hele året. Er døv, så naboens fest plager meg ikke 😅 Anonymkode: 82c6b...9bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet i går, 10:42 #12 Del Skrevet i går, 10:42 Nei. Jeg har en viss standard. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:55 #13 Del Skrevet i går, 11:55 AnonymBruker skrev (5 timer siden): nja, med mine formstøpte ørepropper kan jeg i teorien sove gjennom hvasomhelst bortsett fra en dårlig seng.. Anonymkode: 7aa12...af6 Sånne er jeg på jakt etter, hvor fikk du tak i dine? Anonymkode: eac62...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:10 #14 Del Skrevet i går, 14:10 Det kan være bråk og det kan være lyst, men det kan ikke være for varmt. Anonymkode: 3047d...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljerød Skrevet i går, 14:15 #15 Del Skrevet i går, 14:15 Nei, men jeg skulle ønske jeg var sånn. Det er nesten som en superkraft for meg å ha det sånn. Jeg har en venninne som er sånn at hun sovner uansett, og hun klarte å sovne da vi hadde hotellrom omtrent inne på et disco med dunkemusikk til langt på natt. Jeg derimot ligger våken og venter på at det skal bli stille. Jeg må ha det mørkt, stille, passe temperatur, passe luft, helst skal de andre i huset ha lagt seg også, jeg har masse rare krav og sover ekstremt lett. Dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:16 #16 Del Skrevet i går, 14:16 På dagtid eller reise kan jeg det. Men på natta vil jeg ha det mørkt og frisk luft inn i rommet. Stille trenger det ikke å være, jeg pleier å sovne til lydbok. Anonymkode: 07cd1...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:19 #17 Del Skrevet i går, 14:19 Ja, kanskje ikke sittende, men jeg har alltid sovnet på sekundet jeg legger meg, bortsett fra da jeg var høygravid Anonymkode: 74545...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:24 #18 Del Skrevet i går, 14:24 Sovner hvis det ikke er helt mørkt og ikke for varmt. Anonymkode: 1574f...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:27 #19 Del Skrevet i går, 14:27 Liljerød skrev (5 minutter siden): Nei, men jeg skulle ønske jeg var sånn. Det er nesten som en superkraft for meg å ha det sånn. Jeg har en venninne som er sånn at hun sovner uansett, og hun klarte å sovne da vi hadde hotellrom omtrent inne på et disco med dunkemusikk til langt på natt. Jeg derimot ligger våken og venter på at det skal bli stille. Jeg må ha det mørkt, stille, passe temperatur, passe luft, helst skal de andre i huset ha lagt seg også, jeg har masse rare krav og sover ekstremt lett. Dessverre. Jeg er som deg. Vår "superkraft" er at vi evolusjonsmessig nok stammer fra de som passet på andre når resten av "stammen" sov, for å beskytte disse. De som oppdaget de minste små forandringer som kunne være en fare, og så kunne varsle. Hos meg kommer det veldig tydelig fra min fars familie og mest i hans mors familiegren. Men det å ha det slik, det er veldig slitsomt. Jeg har alltid vært slik, og har som voksen også fått en kronisk tilstand som kan påvirke søvnsenteret i hjernen. Så jeg har fått det dobbelt opp 😂 I natt sov jeg to timer... men til en viss grad blir man vant med å fungere med for lite søvn. Det er ikke bra for helsa, men jeg tror trikset er å lære seg å slappe veldig av selv når man ikke får sove, da får man mer/bedre hvile selv om det ikke er søvn. (Og ja, jeg har forsøkt alle triksene i boka både med og uten fagfolk, men så langt har ingenting fungert, så har funnet ut at det nok er en viss genetikk i dette, så jeg gjør det beste jeg kan med å akseptere at slik er det.) Anonymkode: 5354b...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:28 #20 Del Skrevet i går, 14:28 Tja. Jeg strever periodevis med søvn, og kan sove urolig av å være på fremmede steder, men er også en sånn som sovner på buss eller over kofferten min på flyplassen om jeg er sliten nok. Trenger det ikke helt mørkt eller helt stille, men brå lyder går ikke. Sånn sett er jeg preget av å ha vært mye på leir i ungdommen. Våkner fort om det blir for varmt. Anonymkode: 6aa33...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå