Gå til innhold

630.000 i lønn? Grei lønn eller dårlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har det samme, i staten. Master og 16 års ansiennitet, og er i tillegg en av dem som tjener mest i min enhet.

Det vi ser, er at unge og nyutdannede kommer inn med denne lønna, og vi eldre med masse erfaring og like lang utdanning sakker akterut. Fordi det er så viktig å tiltrekke seg nye søkere når man lyser ut stillinger. DET er helt håpløst, synes jeg. At vi som har lang erfaring lærer opp nyansatte som tjener mer enn oss selv...

Anonymkode: f5be9...14b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 8.16):

Jeg ville ikke vært fornøyd med den lønnen, men det kan hende jeg er "skadet" etter kun å ha jobbet i det private.

Har en 8-16 jobb, med fleksitid og mulighet for hjemmekontor. Gode forsikrings- og pensjonsordninger. Mulighet for bonus. Fastlønn på 890 000,-. Bachelor og 10 års ansiennitet. 

Anonymkode: 1ec82...fd1

Ja, ganske samme her. Men er Oslo da, og privat. 925.000, bachelor 12 års ansiennitet og er 35 år. 

Anonymkode: c7756...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 7.40):

Hei,

var ganske så fornøyd med en å få tilbudt 630.000. Master jobb i kommunen med flexitid. Men kom hjem til mannen som mener det er greit nok..?

Spurte videre noen venninner og «alle» de lå nærmere 700k. Under 30 år, 6 års ansiennitet. 

Har det virkelig blitt vanlig med så høye lønninger? Noen med utdanning som tjener under 600k..?

Anonymkode: a2fa7...844

Dette er jo skrekkelig dårlig. Du har nærmere 1MNOK i studielån?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

var ganske så fornøyd med en å få tilbudt 630.000. Master jobb i kommunen med flexitid. Men kom hjem til mannen som mener det er greit nok..?

Spurte videre noen venninner og «alle» de lå nærmere 700k. Under 30 år, 6 års ansiennitet. 

Har det virkelig blitt vanlig med så høye lønninger? Noen med utdanning som tjener under 600k..?

Rådgiver i kommune, med bachelorgrad, som også er krav til stillingen. Ligger på 710k.

Anonymkode: 5dd5a...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full ansinnitet, adjunkt og tjener 650.000 kr, dvs jeg vil kun få penger fra lønnsoppgjøret

Anonymkode: 0dce8...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 8.09):

Min samboer er saksbehandler med et tonn med ansvar i tillegg. Har fagbrev og litt årsstudier osv her og der (men ingen bachelor eller noe sånt). Han har 650000 i året. 

Anonymkode: f8513...d18

Hva vil det si å være saksbehandler med et tonn av ansvar?

Anonymkode: 5bb84...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 17.27):

750.000 for å sitte ved en pc på et kontor hele dagen? Godt betalt. 

Anonymkode: 0e8d0...823

Kommer da an på hva man presterer. Noen presterer lite, andre svært mye.

Anonymkode: 5bb84...4a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg forhandlet meg ca 70 000 opp sist jeg byttet jobb og fikk lønnstilbud, ville prøvd å forhandle!

Jeg har bachelor fra 2011, jobbet innen fager, tok et årsstudium i ledelse og hadde da jeg byttet jobb fem års erfaring som leder. Jobber som leder med personalansvar og har fleksitid og årslønn på 800 000. Men så skatter jeg også 44%, søstr mi som tjener rundt 600 000 har ikke mange tusenlappene mindre enn meg per måned. 

Anonymkode: ef23d...6f5

Hvorfor så høy skattetrekk ? Har du ikke lån eller annet å trekke i fra? Har selv 975K og skatteprosent på 32. Får riktignok restskatt på rundt 10K når skattemeldingen er endret.

Anonymkode: 7d7e9...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 650 000 og synes det er helt greit. Lever godt på det. Bachelor-grad 

Anonymkode: 17d20...dd6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 22.26):

810 000,- i lønn her, 08-1530-jobb på kontor, offentlig sektor. 7 år siden jeg var ferdig utdannet, men med master riktignok. 

Anonymkode: 9b2a3...14e

Potensielt  stor forskjell på master og bachelor, og du tjener dessuten nesten 100k mindre enn den jeg quotet. 
Fagområde for bachelor/master spiller også inn. Klart det er forskjell på en siv.ing og en med master i folkedans. 

Anonymkode: 35fbf...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor så høy skattetrekk ? Har du ikke lån eller annet å trekke i fra? Har selv 975K og skatteprosent på 32. Får riktignok restskatt på rundt 10K når skattemeldingen er endret.

Anonymkode: 7d7e9...5f2

Jo jeg har 2 mill i lån! Lån og alt står jo oppført, så da regner jeg jo med at det stemmer 😅

Anonymkode: ef23d...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 700 000 i året. Ikke fullført master enda (leverer i juni), men har fått jobb i en fylkeskommune. Er fornøyd med den lønna, og jeg ville vært fornøyd med 630 000 og. Har kun jobbet i lavtlønnsyrker før.

Anonymkode: b7751...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Tenker det er bra. Så får du vel bedre pensjon enn om du var privat. Selv om du sikkert hadde fått litt mer utbetalt i privat sektor. 

Anonymkode: e773a...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 17.27):

750.000 for å sitte ved en pc på et kontor hele dagen? Godt betalt. 

Anonymkode: 0e8d0...823

Må nesten være såpass betalt for å orke å sitte på et kontor og trykke på en pc hele dagen 😅

Hadde jeg tjent like godt i en jobb hvor jeg slapp det hadde jeg byttet lett....  Hadde bytta på dagen om jeg kunne tjene 750 k som sykkelbud f.eks.. Eller badevakt...Det hadde vært fantastisk. 

Anonymkode: 95eaa...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ei god lønn for alderen og ansienitet.

Endret av Ny Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 14.37):

Og noen har formue... jeg tjener 820 000 og betaler 44% skatt, har formue ja!

Anonymkode: 77be9...393

Nettopp, det er også et moment jeg glemte å nevne. Men hvis man har mye formue (og gjerne kapitalinntekt) blir det kunstig å fremstille det som man betaler x% skatt av arbeidsinntekten sin uten å nevne de andre skattegrunnlagene.

Anonymkode: 1a49b...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Potensielt  stor forskjell på master og bachelor, og du tjener dessuten nesten 100k mindre enn den jeg quotet. 
Fagområde for bachelor/master spiller også inn. Klart det er forskjell på en siv.ing og en med master i folkedans. 

Anonymkode: 35fbf...629

Jeg jobber en del færre timer i løpet av et år enn den du siterte, så forskjellen i lønn (timelønn) er ikke så stor. 

Hovedinnlegget sier ikke noe om fagfelt eller type stilling, om det er lett å få arbeidskraft til stillingen osv.  Svarene vil jo så klart variere veldig ut fra alt dette. 

Anonymkode: 9b2a3...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...