AnonymBruker Skrevet 31. mars #21 Del Skrevet 31. mars Er vel helt greit det - nyansatt hos oss med mastergrad, mediebedrift i Oslo sentrum, får bare ørlite mer. Anonymkode: c5251...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #22 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Master pluss ti år i samme jobb i det offentlige. Tjener 750. En startlønn på 630 er vel ikke så verst? Anonymkode: 31df4...3d2 750.000 for å sitte ved en pc på et kontor hele dagen? Godt betalt. Anonymkode: 0e8d0...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 31. mars #23 Del Skrevet 31. mars (endret) Leifpots Endret 31. mars av Johan uten land 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #24 Del Skrevet 31. mars Jeg begynte på 470.000 for syv år siden. Gikk fra stat til privat, så til fylkeskommunal jobb. Er nå på over 815.000. Lønner seg å være litt strategisk og å tilegne seg verdifull kompetanse, så blir man attraktiv på arbeidsmarkedet. Har kun bachelorgrad, men tar master nå på siden av jobb, og da stiger nok lønna litt til. Om lønna er god eller ikke kommer jo an på hvor mye dere sitter igjen med når regningene er betalt, og om dere har barn. Anonymkode: fc60b...d3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #25 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ville ikke vært fornøyd med den lønnen, men det kan hende jeg er "skadet" etter kun å ha jobbet i det private. Har en 8-16 jobb, med fleksitid og mulighet for hjemmekontor. Gode forsikrings- og pensjonsordninger. Mulighet for bonus. Fastlønn på 890 000,-. Bachelor og 10 års ansiennitet. Anonymkode: 1ec82...fd1 Jeg jobber i private og har tilsvarende lønn som TS. Anonymkode: 526bc...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #26 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ville ikke vært fornøyd med den lønnen, men det kan hende jeg er "skadet" etter kun å ha jobbet i det private. Har en 8-16 jobb, med fleksitid og mulighet for hjemmekontor. Gode forsikrings- og pensjonsordninger. Mulighet for bonus. Fastlønn på 890 000,-. Bachelor og 10 års ansiennitet. Anonymkode: 1ec82...fd1 Det kan du bare glemme i det offentlige. TS, synes det er en helt ok lønn (jobber i det offentlige selv). Ikke veldig bra, ikke veldig dårlig. Anonymkode: 35fbf...629 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #27 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det kan du bare glemme i det offentlige. TS, synes det er en helt ok lønn (jobber i det offentlige selv). Ikke veldig bra, ikke veldig dårlig. Anonymkode: 35fbf...629 810 000,- i lønn her, 08-1530-jobb på kontor, offentlig sektor. 7 år siden jeg var ferdig utdannet, men med master riktignok. Anonymkode: 9b2a3...14e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 31. mars #28 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): 810 000,- i lønn her, 08-1530-jobb på kontor, offentlig sektor. 7 år siden jeg var ferdig utdannet, men med master riktignok. Anonymkode: 9b2a3...14e Samme her med 4,5 år siden endt utdannelse. Så forstår ikke helt kommentaren du siterer om at man bare kan glemme det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #29 Del Skrevet 31. mars Bra lønn Anonymkode: 83f7e...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wallflower Skrevet 31. mars #30 Del Skrevet 31. mars (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei, var ganske så fornøyd med en å få tilbudt 630.000. Master jobb i kommunen med flexitid. Men kom hjem til mannen som mener det er greit nok..? Spurte videre noen venninner og «alle» de lå nærmere 700k. Under 30 år, 6 års ansiennitet. Har det virkelig blitt vanlig med så høye lønninger? Noen med utdanning som tjener under 600k..? Anonymkode: a2fa7...844 Har bachelorjobb i kommunen, og tjener 670k med noen tillegg. Nå tells jo all ansiennitet så jeg har fra 2007 da, men tok bachelor ferie i 2012. Uansett, du sier du fikk tilbud. Du har vel lønnsforhandlet eller? Endret 31. mars av wallflower 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #31 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): 810 000,- i lønn her, 08-1530-jobb på kontor, offentlig sektor. 7 år siden jeg var ferdig utdannet, men med master riktignok. Anonymkode: 9b2a3...14e Det er et unntak, og bør ikke fremmes som en standard Anonymkode: 83f7e...111 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #32 Del Skrevet 31. mars wallflower skrev (1 minutt siden): Har bachelorjobb i kommunen, og tjener 670k med noen tillegg. Det er umulig å sammenligne generelle kommunesenter opp mot generelle kommune jobber uten noen mer konkret. Det kan hende du har nye mer ansvar, jobbet lenger, har en mer kritisk utdannelse osv. Osv. Det kan hende at ts ikke har bra resultater, at hen jobbe innen et ikke kritisk område osv. Eller alt er tilfeldig. Kommune er ikke kommune, og stat er ikke stat. Det er velsdg mange ulike stillinger innenfor stat og kommune som gir ulikt lønnspenn. Slike tråder som dette blir derfor da litt missvisende når vi ikke har et godt sammenlgnignsgrunnalg, og ei heller vet noe særlig om ts. Anonymkode: 83f7e...111 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #33 Del Skrevet 31. mars Samme som meg, TS bare at jeg kun har bachelor og er 35. Synes lønnen er helt ræva. Oslo her. Holder knapt til smør på skiven. Statlig Anonymkode: 4e923...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #34 Del Skrevet 31. mars Jeg forhandlet meg ca 70 000 opp sist jeg byttet jobb og fikk lønnstilbud, ville prøvd å forhandle! Jeg har bachelor fra 2011, jobbet innen fager, tok et årsstudium i ledelse og hadde da jeg byttet jobb fem års erfaring som leder. Jobber som leder med personalansvar og har fleksitid og årslønn på 800 000. Men så skatter jeg også 44%, søstr mi som tjener rundt 600 000 har ikke mange tusenlappene mindre enn meg per måned. Anonymkode: ef23d...6f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #35 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg forhandlet meg ca 70 000 opp sist jeg byttet jobb og fikk lønnstilbud, ville prøvd å forhandle! Jeg har bachelor fra 2011, jobbet innen fager, tok et årsstudium i ledelse og hadde da jeg byttet jobb fem års erfaring som leder. Jobber som leder med personalansvar og har fleksitid og årslønn på 800 000. Men så skatter jeg også 44%, søstr mi som tjener rundt 600 000 har ikke mange tusenlappene mindre enn meg per måned. Anonymkode: ef23d...6f5 Blir strengt tatt en avsporing ift. trådens tema, men man betaler ikke 44% skatt av en inntekt på 800k. I henhold til denne nettsiden er skattesatsen på en inntekt på 800k 28,1%. Det er mange som forveksler skatt med forskuddstrekk. Noen har høyere forskuddstrekk enn de behøver (og noen lavere), det jevner seg ut til slutt, er bare et spørsmål om tidspunktet for når man skal betale (rest-)skatten eller få tilbake penger til gode. Det er også mange som forveksler trekkprosenten for ekstrainntekter/overtid/biarbeidsgivere på skattekortet med total skattebelastning. Den satsen ligger ganske nært på marginalskattesatsen, dvs. den skatten man må betale på den siste krona man tjener, som er noe helt annet enn total skatteprosent for hele inntekten. Å sammenligne med andre blir også vanskelig fordi fradragene kan være så forskjellige. Noen har mer gjeld og dermed høyere rentefradrag enn andre, noen er pendlere osv. osv. Anonymkode: 1a49b...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #36 Del Skrevet 1. april Det er selvsagt en god lønn, alt over 500.000 er god lønn. Anonymkode: 54388...5c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #37 Del Skrevet 1. april Tja, er det samme som jeg tjener på min 50% kontorstilling. Anonymkode: c5033...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #38 Del Skrevet 1. april Jeg er 50 år, kommunalt ansatt, mellomleder, og har 617 000... Så nei, jeg synes ikke det var dårlig i det hele tatt! Har ikke tjent mer enn nå noen gang i mitt liv jeg, for min del.... Anonymkode: 05518...926 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #39 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Blir strengt tatt en avsporing ift. trådens tema, men man betaler ikke 44% skatt av en inntekt på 800k. I henhold til denne nettsiden er skattesatsen på en inntekt på 800k 28,1%. Det er mange som forveksler skatt med forskuddstrekk. Noen har høyere forskuddstrekk enn de behøver (og noen lavere), det jevner seg ut til slutt, er bare et spørsmål om tidspunktet for når man skal betale (rest-)skatten eller få tilbake penger til gode. Det er også mange som forveksler trekkprosenten for ekstrainntekter/overtid/biarbeidsgivere på skattekortet med total skattebelastning. Den satsen ligger ganske nært på marginalskattesatsen, dvs. den skatten man må betale på den siste krona man tjener, som er noe helt annet enn total skatteprosent for hele inntekten. Å sammenligne med andre blir også vanskelig fordi fradragene kan være så forskjellige. Noen har mer gjeld og dermed høyere rentefradrag enn andre, noen er pendlere osv. osv. Anonymkode: 1a49b...11a Og noen har formue... jeg tjener 820 000 og betaler 44% skatt, har formue ja! Anonymkode: 77be9...393 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #40 Del Skrevet 1. april Har ca det samme, men med 10 års ansiennitet. Samboer har litt mer enn meg. Klarer oss fint. Boliglån på 4 mill, billån, studielån og to barn. Har ikke behov for merkeklær, designermøbler og ferieturer to ganger i året. Det er jo ikke lav lønn. Jeg tenker man har lav lønn hvis man sliter økonomisk eller er på grensen til det, selv om man ikke sløser penger. Anonymkode: 4c897...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå