Gå til innhold

630.000 i lønn? Grei lønn eller dårlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

var ganske så fornøyd med en å få tilbudt 630.000. Master jobb i kommunen med flexitid. Men kom hjem til mannen som mener det er greit nok..?

Spurte videre noen venninner og «alle» de lå nærmere 700k. Under 30 år, 6 års ansiennitet. 

Har det virkelig blitt vanlig med så høye lønninger? Noen med utdanning som tjener under 600k..?

Anonymkode: a2fa7...844

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også master i kommunen med flexitid og har 580K. Får ikke engang uttelling for mastergraden min, så får adjunktlønn. 

Anonymkode: 734d8...c8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 5.40):

Spurte videre noen venninner og «alle» de lå nærmere 700k. Under 30 år, 6 års ansiennitet. 

Ekspander  

Spørs på din vennekrets - og hvor man bor. Jeg vil tro at snittlønnen er f.eks. høyere i Oslo enn resten av Norge.

Anonymkode: d2ad6...654

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er masterutdannet og har en statlig jobb lokalisert i Oslo. Tjener 580 000, ingen av oss utover leder og fagkoordinator som tjener over 670 000

Anonymkode: fb825...d53

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer er saksbehandler med et tonn med ansvar i tillegg. Har fagbrev og litt årsstudier osv her og der (men ingen bachelor eller noe sånt). Han har 650000 i året. 
Jeg er også saksbehandler, bachelor med 7 års ansienitet. 552000 i året. 
Begge er kommunalt ansatt i hver vår kommune som har dårlig økonomi. 

Anonymkode: f8513...d18

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke vært fornøyd med den lønnen, men det kan hende jeg er "skadet" etter kun å ha jobbet i det private.

Har en 8-16 jobb, med fleksitid og mulighet for hjemmekontor. Gode forsikrings- og pensjonsordninger. Mulighet for bonus. Fastlønn på 890 000,-. Bachelor og 10 års ansiennitet. 

Anonymkode: 1ec82...fd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på ansiennitet.  Har du full ansiennitet er det under tarifflønn  -master- i kommunen (ks).

Endret av Huldraisør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært fornøyd med den lønna, og med bare seks års ansiennitet vil du jo ha flere lønnshopp i fremtiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isolert sett er lønnen grei. Forstår jeg innlegget ditt rett er snakk om mastergrad, 6års ansiennitet og lokalisert i Oslo. Da synes jeg det høres litt lavt ut. Men det kommer sikkert an på yrkesretning og utdanningens relevanse for jobben. Kontakt fagforeningen din og hør med dem. De kjenner nok bedre til lønnsnivået innen din fagretning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres greit ut. Jeg har kun bachelor og rundt 570 i en statlig saksbehandler stilling. Har jobbet i ca ti år etter utdannelsen var ferdig. 

Anonymkode: ebfcd...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt greit for kommune og 6 års erfaring, gjennomsnittslønnen er jo nå krøpet over 700 000, men de har vel betydelig mer erfaring i snitt enn deg.

Faktisk er snittlønnen for kvinner i kommunal sektor 630 000 ifølge SSB, mens snittet for alle er 712 000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

630k brutto i året er vel ca 40k utbetalt pr. mnd. Ikke så mye hvis man er singel med boliglån og bil osv.

Anonymkode: db506...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ufør som meg høres det ut som veldig mye! 🙈 Men det er vel rett under median og definitivt under gjennomsnittet i Norge, så det er en helt OK lønn. 

Anonymkode: c4598...4d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en absolutt verdig og god lønn om du ikke må markere deg med vinkjeller, snobbemat, merkeveske og siste bil.

Anonymkode: 2b7ce...a45

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavt når du har master! Uansett må du alltid diskutere lønn ved ansettelse. Be om 700.000, og vis til aktuell kompetanse med master + gjennomsnittslønn i din sektor 

Anonymkode: 69222...098

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Master pluss ti år i samme jobb i det offentlige. Tjener 750. En startlønn på 630 er vel ikke så verst?

Anonymkode: 31df4...3d2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 5.40):

Hei,

var ganske så fornøyd med en å få tilbudt 630.000. Master jobb i kommunen med flexitid. Men kom hjem til mannen som mener det er greit nok..?

Har det virkelig blitt vanlig med så høye lønninger? Noen med utdanning som tjener under 600k..?

Anonymkode: a2fa7...844

Ekspander  

Høres da ut som en bra lønn. 

Anonymkode: 0e8d0...823

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...