AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Skrevet 31. mars Hvis lønnsspennet for en statlig jobb er mellom 580 000 og 700 000, og jeg får et første skriftlig tilbud på 590 000, men ser for meg noe nærmere 700 000, er det da urealistisk å foreslå 680 000? Forutsatt at jeg kan argumentere saklig og godt for det, med bakgrunn i mastergrad, relevante sertifiseringer og erfaring. Anonymkode: 3c86b...7e0 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #2 Skrevet 31. mars Nei det er jo bare å argumentere på hvorfor du bør ha høyere startlønn. Bare du vet om det er realistisk eller ikke, er du senior nok så bør du jo ligge i toppsjiktet. Anonymkode: 84f9f...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3 Skrevet 31. mars Hva har du i lønn per i dag i nåværende stilling? Jeg har nettopp lønnsforhandlet i staten. Lønnen de tilbydde for stillingen lå fra 548-585 000. Dette stod i stillingsutlysningen. Fikk to tilbud på 560 og så 575 000. Takket nei til begge og sa det var uaktuelt å gå ned i lønn. Jeg ba om 585 000 som var max - og fikk det! Be om 700 000 kr og stå på kravet ditt du! Og hold oss gjerne oppdatert med hvordan det går. Anonymkode: 3d0ed...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #4 Skrevet 31. mars I nåværende jobb har jeg 620 Anonymkode: 3c86b...7e0
AnonymBruker Skrevet 31. mars #5 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I nåværende jobb har jeg 620 Anonymkode: 3c86b...7e0 Da argumenterer du med at det er totalt uaktuelt å gå ned i lønn ved bytte av jobb! Du har økonomiske forpliktelser som alle andre. Bruk de andre argumentene du har i tillegg og gå for 700k. Anonymkode: 3d0ed...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #6 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (40 minutter siden): I nåværende jobb har jeg 620 Anonymkode: 3c86b...7e0 Hvis det var min nåværende lønn hadde jeg aldri vurdert å bytte jobb for noe under 700 000. Du går glipp av årets lønnsforhandlinger og skal i tillegg ha noen prosent for å bytte jobb synes da jeg. Stå på ditt eller takk nei. Anonymkode: 842ca...beb 2
Liljerød Skrevet 31. mars #7 Skrevet 31. mars Men vil du bytte jobb og gå ned i lønn da? Hvis ikke har du lite å tape på å kreve mer. Det er bare å forklare hva du har i lønn i dag (620`) og si at du ønsker en konkurransedyktig lønn, og den må nesten inkludere årets lønnsoppgjør for at det skal være konkurransedyktig siden du går glipp av dette årets lønnsoppgjør ved å bytte jobb nå. Dermed må de legge på 5% (antatt lønnsoppgang), noe som gir deg en lønn (i nåværende jobb) på 651 000 kroner. Dermed må de jo øke lønna utover det, før det er en konkurransedyktig lønn. Jeg synes godt du kan legge deg på 700 000 i ditt krav, så kanskje de tilbyr deg 680` hvis de vil ha deg i stillingen. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 31. mars #8 Skrevet 31. mars Da jeg byttet jobb sist (også i staten) så tok jeg kontakt etter første tilbud og spurte om det tilbudet var endelig eller om det var mer å gå på. Fikk da umiddelbart tilbud om 60k mer uten å måtte argumentere noe som helst. Anonymkode: d629d...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #9 Skrevet 31. mars Det er ikke tilfeldigvis NTNU? Virker som de alltid starter med å tilby 590 000 i lønn i rådgiver-stillinger i hvert fall. Jeg ville sagt tydelig fra at det var uaktuelt med den lønna, sagt at du ville hatt mer enn du har i dag også, for du får ikke være med i lønnsoppgjøret det første året… Anonymkode: 8ff2b...4ed 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #10 Skrevet 1. april Dersom resten av de ansatte der ligger rundt 600000, vil de nok ikke gi 700000. Er du overkvalifisert? Anonymkode: 49caa...855 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå