Gå til innhold

Noen her med lesbiske døtre?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 22.11):

Vi har en lesbisk datter. 

Hun fortalte det til oss da hun fikk sin første kjæreste da hun var 16, men da hadde vi allerede mistenkt det en stund.  Men gjorde ikke noe ut av det før hun selv var klar for å fortelle det. 

Men hun visste nok hvor vi stod mht homofili siden vi også har andre i nær familie som er homofil, uten at det noen gang har vært et problem for noen av oss. 

Anonymkode: c5b8a...2ba

Ekspander  

Siden dere hadde mistenkt det fra før, hvilke tegn viste hun? :)

- TS

Anonymkode: cd335...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 0.11):

Har en datter som jeg mistenker er lesbisk. Hun er tenåring. Maser stadig om å ha den samme jenta på overnatting hver eneste helg, eller om hun kan overnatte til henne. De er sammen nesten hele tiden etter skolen. En gang kysset hun henne på kinnet før hun dro hjem mens hun trodde ingen så på. 

Hvordan skal jeg gå frem? Kan jo hende hun ikke er lesbisk (eller bi) også, men jeg tenker at muligheten er jo absolutt der med tanke på denne oppførselen. 

Ekspander  

Støtt henne, og vær tolerang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er over 50 år, og hadde 2-3 gode venninner da vi gikk på grunnskolen.

Spesielt den ene av dem var jeg veldig mye sammen med. Hele dagen på skolen, og ofte var en av oss med den andre hjem fra skolen. Hun var enebarn, så jeg var også med på camping. Hun var med oss på hytta. De dagene vi ikke var med hverandre, okkuperte vi tlf i en time eller 2 på ettermiddag/kveld. 😂😂

Vi er begge 110% heterofile 🙂

Er også gode venninner fortsatt.

Anonymkode: e5110...553

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppførsel? Tegn? Dine uttrykk får meg å tro at du synes det er negativt hvis din datter er lesbisk. 

Hva slags oppførsel eller tegn har noen som er heterofil?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min datter "stod frem" som 17 åring, etter å ha vært i et par forhold med gutter. Min umiddelbare reaksjon var at det var opp til henne, når det gjaldt hennes kjærlighetsliv. For min del kom det på det samme, bare hun var lykkelig.   Så tenkte jeg i mitt stille sinn at dette har hun god tld til å finne ut av. 

Nå er hun voksen og har i fler år hatt verdens triveligste samboer. Og jeg har verdens triveligse svigerdatter. 

Anonymkode: bcc48...0ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv et barn jeg mistenker er heterofil, men jeg har ikke tenkt å gå fram på noe vis.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  minister-mio skrev (På 1.4.2025 den 17.51):

Jeg har selv et barn jeg mistenker er heterofil, men jeg har ikke tenkt å gå fram på noe vis.

Ekspander  

Lar du venner av motsatt kjønn overnatte?

Anonymkode: e176f...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aner ikke hva de er, og hva spiller det for rolle da?

Anonymkode: 96063...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 22.50):

Siden dere hadde mistenkt det fra før, hvilke tegn viste hun? :)

- TS

Ekspander  

Litt vanskelig å forklare, men hun ble plutselig veldig woke, opptatt av pride-bevegelsen, kjøpte pride-flagg til å ha på rommet... I tillegg til at hun aldri noen sinne hadde vist interesse for gutter. 

Anonymkode: c5b8a...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 18.01):

Lar du venner av motsatt kjønn overnatte?

Anonymkode: e176f...652

Ekspander  

Er ikke i en alder hvor graviditet er aktuelt, men når den tid kommer er det et godt spørsmål. Jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å forholde meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten kommentar forresten:

De fleste foreldre nå for tiden tenker at dette ikke er noen big deal, men det kan være en veldig big deal for datteren eller sønnen.

Det kan være skummelt å komme ut av skapet, uansett hvor moderne foreldrene mener de er.

Det er kanskje lurt å spørre litt hvis man ser mange tegn. Man kan jo spørre hvorfor de er så engasjert i Pride for eksempel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...