Gå til innhold

Noen her med lesbiske døtre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en datter som jeg mistenker er lesbisk. Hun er tenåring. Maser stadig om å ha den samme jenta på overnatting hver eneste helg, eller om hun kan overnatte til henne. De er sammen nesten hele tiden etter skolen. En gang kysset hun henne på kinnet før hun dro hjem mens hun trodde ingen så på. 

Hvordan skal jeg gå frem? Kan jo hende hun ikke er lesbisk (eller bi) også, men jeg tenker at muligheten er jo absolutt der med tanke på denne oppførselen. 

Anonymkode: cd335...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan støtte henne om hun kommer hjem med jentekjæreste så går vel dette greit tenker jeg. Være vanlig høflig og interessert.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan vel spørre hvis du lurer? 

Anonymkode: d7c9d...480

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har en datter som jeg mistenker er lesbisk. Hun er tenåring. Maser stadig om å ha den samme jenta på overnatting hver eneste helg, eller om hun kan overnatte til henne. De er sammen nesten hele tiden etter skolen. En gang kysset hun henne på kinnet før hun dro hjem mens hun trodde ingen så på. 

Hvordan skal jeg gå frem? Kan jo hende hun ikke er lesbisk (eller bi) også, men jeg tenker at muligheten er jo absolutt der med tanke på denne oppførselen. 

Trenger du å "gå frem" på noe vis? Kan ikke ting være som de er? Kanskje er hun lesbisk, kanskje er hun bifil, eller kanskje er de bare venner, det viktigste er at de har det bra. Ĺa jenta di utforske livet, og bare vær der for henne. 

Anonymkode: 4ef1d...d29

• Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter, særlig i deler av ungdommen kan være veldig tette på hverandre, uten at det ligger noe mer i det enn det. Helt vanlig for mange. Ikke at vi kysset hverandre på kinnet, men jeg husker vi var ganske tette noen av oss i gjengen i min ungdom, og sett andre var/er enda tettere. Var aldri noe mer her, og ingen har «kommet ut» som hverken bifil eller lesbisk. 

Jeg tenker du bare skal la det ligge, og se det an. Regner med dere har snakket om seksualitet, grenser, og diverse, og at hun vet hvor dere står i forhold til dette. Kanskje være litt ekstra nøye med å ikke definere kjønn på en potensiell kjæreste. Jeg føler foreldre idag er bedre på det, men når jeg var ung så var særlig besteforeldre opptatt av «om det var noen kjekke gutter i klassen?» og det gjør jo at en må komme ut, fremfor å enkelt bare ta med seg sin nye kjæreste hjem, uavhengig av kjønn. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til overskriften: Ja, men vet ikke om der gjør meg til en fasit 

Jeg tror ikke nære vennskap av samme kjønn er tegn på at man er lesbisk eller homofil.

Jeg tror jeg ville latt det ligge hvis det er alt dere har å gå på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg husker ennå at mamma en gang sa til meg da jeg var tenåring at hun ville bare at jeg skulle vite at når jeg etterhvert får meg kjæreste, så er det like velkomment hjem uavhengig om det er en gutt eller jente. Nå er jeg heterofil, men jeg synes det var veldig godt at hun sa det likevel. Kanskje du kan si noe i den duren? Om du mener det så klart. Da vet iallfall jenta di at mamma ikke har noe i mot det om det skulle være tilfellet.

Anonymkode: fc2a1...b4b

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke en lesbisk datter, men jeg er lesbisk selv. Alle er jo forskjellige, men for meg var det veldig riktig at jeg "kom ut" av min egen vilje, på det som var rett tidspunkt for meg. Men jeg visste at det ikke kom til å være noe problem. Det viktigste man gjør er å omtale ALLE mennesker med respekt, slik at barna vet at uansett hvem de er, så er det ikke noe problem, og de vil bli akseptert for akkurat hvem de er. 

Anonymkode: 0f3ee...b42

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må du gjøre noe? Annet enn å la det naturlig komme frem at du støtter folk som er homofile? 

Min datter er bi. Hun kom bare hjem en dag og sa at hun og Sofie i klassen var blitt kjærester. Da fikk hun på vgs. Jeg sa bare "Åja. Så koselig da!"

Anonymkode: 8fac1...46d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis så er tilfelle, hva vil det resultere i ovenfor deg ? 
Har du ikke tiltro til at datteren din en dag vil fortelle deg om legningen sin og sine fremtidsplaner?  
Vi som er foreldre har ikke krav på å vite om de liker jenter eller gutter. 

Anonymkode: 3a038...1d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor trenger du finne ut det?

Du får vel beskjed dersom så er, den dagen hun ønsker at du skal vite. 

Anonymkode: 47abe...93b

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår ikke problemstillingen. Hadde det vært annerledes om hun var heterofil? 

Du lager en sak av en ikke-sak. Det er over 50 år siden homofili ble avkriminalisert, men fortsatt lager folk styr av dette. 

Det er forsåvidt en appell til alle andre som lager styr om dette temaet også. 

Anonymkode: f4154...2d4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Om det skulle vært et tegn på at man er lesbisk så er det veldig mange tenåringer der ute som er det. Men med det sagt skulle det vise seg at jenta er lesbisk så må det være opp til henne og dele det med deg om hun ønsker. Og hvorfo skal du gå frem på noen som helst måte? Hadde du stilt det samme spørsmålet om du mistenkte at dattera di var forelsket i en gutt?

Anonymkode: 7d14e...176

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke si noe eller lag en sak utav det. Bare vær åpen for det som evt kan komme. 

Anonymkode: 64008...804

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå sier ikke TS alderen på ungdommen, men jeg ville absolutt visst hvorvidt noen som stadig overnattet var en kjæreste eller en venn - uavhengig av kjønn - dersom vi snakker om ungdom under 16.

Anonymkode: d7c9d...480

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dette er jo klassisk tegn på svært nært vennskap også. Jeg har ei venninne og vi var slik sammen i tenårene. Bare vennskap, begge er heterofile. Vi er fremdeles svært nære venner.

Skulle hun være lesbisk, så får du vite det før eller siden - av henne. Tenker jeg.

Anonymkode: 6b90d...ed5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ikke helt problemstillingen her og synes ikke du bør si noe om ikke hun gjør det. Da kan du gjøre hele greia ubehagelig for henne.

Dessuten så er det mange jenter som har veldig nære forhold til sine venninner uten at det er noe seksuelt over det,

Anonymkode: 2ae70...340

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en lesbisk datter. 

Hun fortalte det til oss da hun fikk sin første kjæreste da hun var 16, men da hadde vi allerede mistenkt det en stund.  Men gjorde ikke noe ut av det før hun selv var klar for å fortelle det. 

Men hun visste nok hvor vi stod mht homofili siden vi også har andre i nær familie som er homofil, uten at det noen gang har vært et problem for noen av oss. 

Anonymkode: c5b8a...2ba

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ikke noe. Det har da ikke noe å si. 

Anonymkode: 1a25e...1cf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...