AprilLudgate Skrevet torsdag kl 11:35 #21 Del Skrevet torsdag kl 11:35 Nei. Har bare bodd i borettslag enten rekkehus eller blokk. Nybygg og vanlig obos eldre blokker. I oppveksten skjedde det aldri fordi ingenting felles brannvarsling osv. Samme med første egne bolig, ingenting var felles system. I forrige nybygg ble ventilasjon sjekket 1 gang ila 9 år, og brann……maks 2 gg årlig? Kan det ha vært 1? Også la et firma ut gift ifbm sølvkre en gang. Tok 5 min. I nåværende er ingenting brann osv felles, så det blir vel aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet torsdag kl 11:37 #22 Del Skrevet torsdag kl 11:37 Maskinfører skrev (På 1.4.2025 den 18.09): Dette er en av fordelene med å ha enebolig Du må jo fortsatt slippe inn fagfolk om noe må fikses 🤷♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:46 #23 Del Skrevet torsdag kl 11:46 Ja, sånn er det. Det varierer litt, men i desember, den mest travle tiden på min jobb, måtte ta meg fri 3 dager for og slippe inn folk « mellom 7- 16». Det var egentlig 2 ting som skulle sjekkes, men de ble ikke ferdig så kom ingen første dagen jeg tok meg fri og satt og ventet fra 7- 16. aldri mer borettslag. De som liker borettslag liker jo dette, altså at ting blir fikset i motsetning til om du bor i selveier og må fikse sånne ting selv. Jeg hadde foretrukket og bestille håndverkere selv, enn sånn det er her. Mye pensjonister her, og de synes jo dette er praktisk. Anonymkode: fad83...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:47 #24 Del Skrevet torsdag kl 11:47 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde aldri betrodd min nøkkel til noen i styret, for makan til nysgjerrig og fordomsfull person som sitter der har jeg aldri truffet før. Å ta seg inn via hovednøkkel uten min tilstedeværelse hadde jeg sett på som innbrudd. Ikke velkomment. Jeg misliker sterkt å bo i blokk nettopp fordi en ikke har noe å si. Kan ikke si pent neitakk en gang. Alle skal ikke måtte bli med i styret for å kunne si sin mening og få til endringer som kommer folket til gode. En mister sin frihet og må gå i flokk med alle sauene og si ja til alt. Regler skal følges (selvsagt) og personlig stil er forbudt om en skal tyde de mistenksomme gamle ansiktene til baksnakkingsdamene. En må ha bedre varsel på fagfolk som skal inn og sjekke. En dag eller to`s varsel er for lite. Hilsen veldig lei blokkbeboer som drømmer om enebolig langt borte fra folk. Anonymkode: bbe0b...f49 Jeg opplevde at sladrekjerringa i første Etg hadde sakt til elektrikeren at de kunne bare låse seg inn hos meg. Det var avtalt tid når de skulle komme i blokka. Jeg var kjapt ute for noe ærend, og var hjemme til riktig tid. Da sto døra mi på vidt gap og elektrikerne var så og si ferdig. Jeg var rasende. Jeg hadde absolutt ikke gitt de tillatelse til å låse seg inn. Ringte sjefen til elektrikeren, og de var rimelig flate hele gjengen. Jeg har opplevd mye vold, blant annet drapsforsøk. Så leiligheten er min trygghet. Styreleder som var en gang i tiden svært respektert politimann i byen mente jeg overdrev.. Anonymkode: 0e2dd...fcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:56 #25 Del Skrevet torsdag kl 11:56 Det var da utrolig ofte? I løpet av mine 7 år i blokk og 13 år i sameie (firemannsbolig) opplevde jeg bare en gang at noen måtte inn i leiligheten mens jeg var på jobb, og da hadde min mor mulighet til å være der. Styret krevde da at jeg laget en skriftlig fullmakt til henne, og det var jammen ikke enkelt å forklare styret at jeg ikke bare kunne ta fri den dagen de skulle komme. Jeg jobbet på tankbåt... Anonymkode: cc24e...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet torsdag kl 12:04 #26 Del Skrevet torsdag kl 12:04 AprilLudgate skrev (25 minutter siden): Du må jo fortsatt slippe inn fagfolk om noe må fikses 🤷♀️ Fikser alt sjøl 😉 sist gang var det varmtvannsberederen den ble 46 år gammel 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:30 #27 Del Skrevet torsdag kl 14:30 AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 0.53): Jeg flyttet inn et borettslag for noen år siden. Dette er første gang jeg har erfaring med borettslag. Men det er statdig ting som skal sjekkes eller repareres. Greit nok det. Men borettslaget krever at man skal være hjemme og slippe inn folk som skal sjekke eller utbedre diverse. Og mld er gjerne som følger: "I morgen fra kl 09 kommer xxx for å sjekke xxx. Alle beboere er pliktige til å slippe inn xxx jmf. vedtektene §xxx" Jeg jobber såpass langt hjemmefra at jeg må ta en dag fri for å være tilgjengelig. Greit nok om det bare skjer en sjelden gang. Men det er minst en gang i måneden at et eller annet må gjøres som gjør at jeg må avlyse reiseplaner eller bli hjemme fra jobb. Er dette virkelig vanlig i borettslag? Anonymkode: 1ffae...8c0 Og mastere for innlåsing finnes ikke? Du kan heller ikke levere fra deg nøkler? Les nrl loven og se på hva loven sier her. Anonymkode: 1fd09...fd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:50 #28 Del Skrevet torsdag kl 15:50 Veldig skjelden vår blokk, ikke en gang i året en gang. Sist hadde jeg hjemmekontor, da hadde jeg nøkler til 4 naboer og. Anonymkode: 20f2c...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet torsdag kl 16:40 #29 Del Skrevet torsdag kl 16:40 Jeg har bodd i min borettslagsleilighet i nærmere 10 år, og det eneste som har vært aktuelt fra borettslagets side på de årene har vært bytte av ringesystem (1 dag), bytte av vinduer (1 dag) og installering av fibernett (1 dag). Kan ikke fatte at det skal være vanlig at noen må komme og gjøre noe flere ganger i året, attpåtil så ofte som en gang i måneden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:46 #30 Del Skrevet torsdag kl 16:46 AprilLudgate skrev (5 timer siden): Du må jo fortsatt slippe inn fagfolk om noe må fikses 🤷♀️ I enebolig har man bare seg sjøl å ta hensyn til, man kan avtale en dag som passer. Man får aldri noe slik til å passe ørten andre. Deilig å være selveier i hus! Anonymkode: 11247...060 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DollyDelux Skrevet torsdag kl 16:47 #31 Del Skrevet torsdag kl 16:47 AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 0.53): Og mld er gjerne som følger: "I morgen fra kl 09 kommer xxx for å sjekke xxx. Alle beboere er pliktige til å slippe inn xxx jmf. vedtektene §xxx" Hvis vedtektene virkelig sier dette burde du lest de før du kjøpte deg inn... Ikke alle borettslag drives godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:56 #32 Del Skrevet torsdag kl 16:56 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I enebolig har man bare seg sjøl å ta hensyn til, man kan avtale en dag som passer. Man får aldri noe slik til å passe ørten andre. Deilig å være selveier i hus! Anonymkode: 11247...060 Og det er uendelig med ting jeg slipper fordi jeg bor i blokk og ikke i enebolig. Hver sin smak. Anonymkode: 3b1bc...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet fredag kl 10:49 #33 Del Skrevet fredag kl 10:49 AnonymBruker skrev (18 timer siden): I enebolig har man bare seg sjøl å ta hensyn til, man kan avtale en dag som passer. Man får aldri noe slik til å passe ørten andre. Deilig å være selveier i hus! Anonymkode: 11247...060 Vel. Når vi bestiller noe fra denne type tjenester har de en tendens til å komme «en gang mellom 09-15». Samme med levering av alskens. ALDRI opplevd at vi kan avtale nøyaktig kl 10.00. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå