Gå til innhold

Hvem gir påskeegg til dine barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De pleide å få fra foreldrene til mannen. Årsak var at vi pleier å være der påskeaften og da fikk alle barnebarna et egg av dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av meg, som er stemor/bonusmamma. Han får av "bestemor", dvs av min mor. Det er snakk om to ganske små påskeegg. :)

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid gitt ett lite påskeegg med typ 200 gram snop som de leter etter selvfølgelig;) Funker fjell!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun oss. Har hendt at de har fått av besteforeldre men da får de av de istedenfor oss. Får ikke to påskeegg. Det er bare tull. 

Anonymkode: 03059...4b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får av oss, begge sett besteforeldre og vaskehjelpen vår 🥰

Anonymkode: d2c58...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De får et stort egg hver av farmor og beste med godsaker i:) siden min mann sin familie bor så langt unna at de ikke kan feire påske med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun ett påskeegg til hvert barn, som vi foreldrene fikser.

Anonymkode: 4605c...370

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får av begge bestemødrene sine. Det virker viktig for begge at de får gi påskeegg så tar ikke kranglen om at jeg tenker 1 hadde holdt :P Men jeg har vært litt streng på innhold så det er ikke masse godteri. Får ikke fra oss foreldre da. 

Anonymkode: 297ab...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har aldri fått påskeegg av noen andre enn meg.

Anonymkode: 00532...5b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og det er en selvfølge. Det er kun foreldre som skal gi påskeegg til sine barn. 

Anonymkode: a6364...938

Hvilken lov står det i?

Anonymkode: 99845...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Av meg. Holder ikke det? 
Synes nesten det er litt sykt at de skal få påske egg av to sett besteforeldre, tantet og onkler i tillegg til foreldrene. 
Overforbruks kultur og usunt for barna. 

Anonymkode: b87eb...9bf

Ja huff så trist at andre ønsker å gi 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hørt om at barn får mer enn ett påskeegg.  Og det er det foreldrene som ordner med.  

Synes det er trist om det skal gå inflasjon i denne tradisjonen også.  Ungene synes det er spennende nok å lete etter det ene egget, så hvorfor ødelegge det ved å gjøre som om det er en gave?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre barn får påskeegg av oss foreldre og mine foreldre. De fikk også før av oldeforeldre, men de er nå såpass gammel at de ikke tenker på det lenger. Svigerforeldrene mine er døde, men de eldste fikk da svigermor levde. Så her er masse. Vi fordeler det slik at snop ikke blir spist opp med en gang. Noe liker de ikke heller og gir til oss. 

Anonymkode: a9825...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer fra meg.

Kan late som det kommer fra noen andre, haren eller julenissen, men de skjønner allikevel at det er jeg som har laget det.

Anonymkode: e06d7...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og det er en selvfølge. Det er kun foreldre som skal gi påskeegg til sine barn. 

Anonymkode: a6364...938

Javel, sjef! Begrunn gjerne, for dette visste ikke jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får av oss foreldre. Påskeegg med godteri trenger de ikke mange av. Og påskeegg med andre ting (gaver) tenker jeg er helt unødvendig. 

Anonymkode: c17df...3a7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Av meg. Holder ikke det? 
Synes nesten det er litt sykt at de skal få påske egg av to sett besteforeldre, tantet og onkler i tillegg til foreldrene. 
Overforbruks kultur og usunt for barna. 

Anonymkode: b87eb...9bf

Åhhh, det holder sikker det! Har noen sagt noe som helst annet???

Jeg synes det er koselig at mine foreldre gir påskeegg til barna våre enda, som snart er voksen. De spiser uansett ikke mye snop, og det går an å ikke fylle et påskeegg til randen! Vi pleier å ha de minste påskeeggene. Også vet jeg om folk som får ett påskeegg av foreldrene, kjempestore og som er stappfulle av snop. Det er nyanser - alt handler ikke om hvor mange som gir 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja huff så trist at andre ønsker å gi 

Hvis man ønsker å gi, kan man sjekke med foreldrene først om de har tenkt å gi. De fleste ønsker ikke at ungene får både 3 og 4 påskeegg med godteri. 

Anonymkode: 96455...ef7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...