Gå til innhold

Hvem gir påskeegg til dine barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine barn for av oss foreldre og en tante.

Hører flere venners barn for av veldig mange, men hvem er det hos dere?

Er det vanlig å få av «bonusbesteforeldre»? Jeg tenker nei, da barna har to sett besteforeldre og ikke trenger egg fra alle 4 sett besteforeldre?

Anonymkode: 44bb0...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De får av oss. Vi er gift, så de får bare ett. Er vi invitert på hytta til moren min f.eks, så pleier hun å gi meg beskjed om st hun har fikset påskeegg, så da dropper vi det. Mer enn nok godteri med ett.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt. De får av oss foreldre i utgangspunktet, men når vi er hos besteforeldrene i påska, så synes mommo det er koselig å ordne, så da ordner hun også legger vi bare med et par ting evt. Holder det uansett til et egg (ofte store egg da) per barn, så om andre gir, dropper vi det. Ikke vært borti noe opplegg med at fullt av øvrig familie gir. Høres litt rart ut, det holder med julegaver til jul.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mine barn får påskeegg av meg, ingen andre. 

Anonymkode: 15922...de8

Og det er en selvfølge. Det er kun foreldre som skal gi påskeegg til sine barn. 

Anonymkode: a6364...938

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Av meg. Holder ikke det? 
Synes nesten det er litt sykt at de skal få påske egg av to sett besteforeldre, tantet og onkler i tillegg til foreldrene. 
Overforbruks kultur og usunt for barna. 

Anonymkode: b87eb...9bf

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke nok med ett påskeegg pr barn? Mine barn har aldri fått påskeegg av andre. Jeg har gitt tantebarn påskeegg men da fordi det var et spesielt ønske om det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi pleier å være samlet hele familien, og barna har bestandig fått ett påskeegg hver. Varierer noe hvem som kjøpet inn godteri og egg, men dem som gjør det gir beskjed om at det er fikset. 

Anonymkode: e07aa...88d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger er halvt tysk så påskegavene er mer avansert enn bare godteri oppi et egg. Her får de påskegave i tillegg til godteri og de får påskegave av svigermor men har ikke pleid å få noe av mine foreldre da de er vant med at barn bare får egg med godteri fra foreldre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor vi er i påsken og hvem vi er sammen med av besteforeldre. De får ikke av folk vi ikke er med, men om vi feks er hjemme kan det besteforeldreparet som bor langt unna finne på å vippse noen kroner i bidrag til påskeegg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her hos oss er det også ett egg, fra oss foreldre. Ingen andre som gir til våre barn, tror ikke det er så vanlig.

Anonymkode: bd855...507

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Av meg. Holder ikke det? 
Synes nesten det er litt sykt at de skal få påske egg av to sett besteforeldre, tantet og onkler i tillegg til foreldrene. 
Overforbruks kultur og usunt for barna. 

Anonymkode: b87eb...9bf

Selvsagt er det sykt og helt idiotisk. 

Anonymkode: a6364...938

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får egg fra oss foreldre. Av og til besteforeldre. 

Jeg ser helst ikke at folk driver og gir påskeegg til mine barn, liker å ha oversikt over det de får i seg. 😅

Anonymkode: 0624f...d45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Her får hun av oss, svigermor, og de som er innom hjemstedet av samboers søsken. Sånn sett kunne vi like gjerne droppet å gi henne noe fra oss, siden hun omtrent uansett får fra bestemoren hvert bidige år. Samtidig har bestemor det med å skulle bidra i det meste i våre liv, til en slik grad at det føles som om det er svigermor og samboer som er foreldre, mens jeg reduseres til barnepike/storesøster til mitt eget barn. Så da får jentungen minst to egg, da. Egoistisk av meg, men sånn er det nå.

Anonymkode: 49046...3cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De får ett egg hver av oss foreldre. Besteforeldre kan ofte komme med litt påskegodt, som jeg fordeler i eggene. 

Anonymkode: 9fa7c...f92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det holder vel med ett påskeegg? Eller er det bare fem biter godteri i hvert, liksom?

Anonymkode: 1fbc0...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De får ett egg av påskeharen (altså meg). 
har hendt de har fått små påskeegg av andre (besteforeldre, venner), men da er de eggene fra de, ikke påskeharen. De har fått disse da gjerne i palmehelgen, og det har vært veldig små påskeegg med et par ting oppi. 

Anonymkode: fffe2...5ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...