Gå til innhold

Hvilken "voksenting" skulle du ønske at du viste tidligere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At man bør skaffe seg medlemskap i et boligbyggelag i sin kommune så tidlig som mulig for å ha lengst mulig ansiennitet når man skal kjøpe bolig. Det er kjipt å miste en bolig på at andre tar den på forkjøpsretten. Kjøp til barna også så snart de er født. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det å være rastløs og bytte jobber hvert år i mange år. 
Var veldig fint når jeg var ung, men nå som snart pensjonist, taper jeg masse penger pga pensjonspoeng. De åra jeg hadde det som best får jeg ingen penger for som pensjonist.

DET skulle jeg ønske jeg tok mye mer hensyn til da. Men men, nå er det for sent

De er heldige idag med pensjon fra første krone 

Anonymkode: 9841c...f01

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At det er sykt befriende å være selvstendig, ikke avhengig av kjæreste, masse venner, og andres meninger

Anonymkode: 1ec70...15d

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å genuint unne andre mennesker det beste og vise det, slippe sjalusi.

Det er vel kanskje vanskelig å bare bestemme seg for, men er utrolig deilig å ha det sånn kontra hvordan jeg følte meg i ungdommen og 20-årene.

Anonymkode: 6a018...0bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å være ærlig. Det øker selvfølelsen fordi man både er god mot andre, og god mot seg selv - ved å være ærlig om hva man føler. 

Jeg var altfor lenge konfliksky og feig, og skapte meg et tonn av unødvendig drama kun pga mangelen på å tørre å være ærlig. Livskvaliteten og selvtilliten økte betraktelig når jeg lærte dette. 

Ellers vil jeg si at det å øve på å øke selvfølelsen generelt er noe flere burde fokusere på tidligst mulig i livet. Og viktigheten av å investere i fond! 

Anonymkode: 33ddf...5ff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle ønske jeg visste hvor mye dårlig søvn påvirker helsa, og hvor mye dårlig økonomi påvirker helsa. Alt henger sammen, og jeg har virkelig lært at man burde prioritere indre helse like mye som ytre. Små ting som daglig lufting (mamma hadde rett – 10 minutter gjør faktisk en forskjell!), bevegelse som yoga eller rett og slett å ha en skapende hobby kan gjøre underverker.

For min del har det å lage ting med hendene vært en skikkelig gamechanger. Det er noe beroligende med å skape noe, enten det er maling, strikking eller å lage drømmefangere.

Uansett, mitt beste hack: Ta vare på innsiden like mye som utsiden. Psykisk og fysisk velvære sparer deg for både legeutgifter og impulsive stresskjøp! 

Anonymkode: 1ce2f...693

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At å bli i et dårlig forhold i påvente av en god anledning til å bryte opp. For det er aldri en slik anledning.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At man kan gjøre mye mer selv enn man tror! Lage møbler, dyrke sommerblomster og grønnsaker, mekke på bilen, snekre, reparere ting som er ødelagte. Det er ikke farlig å prøve å gjøre ting selv, selv om man ikke er "handy" i det hele tatt.

Anonymkode: f2e93...c33

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At man må være sin egen venn, slutt å snakk dritt til deg selv, tvile på deg selv og snakke deg selv ned. 

Anonymkode: f11e0...96f

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gi faen, ikke bry deg om hva andre folk synes. Du lever ditt liv som du vil 😄

Anonymkode: 9aeb7...aa5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spar penger så snart du tjener de. 

Aldri "ta til takke med" en partner. 

Stol litt mer på magefølelsen. 

Reis når du kan, men ikke ta det friåret fra skole. 

Anonymkode: 87147...df4

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):
Snok1 skrev (19 timer siden):

At kjærlighet er en ekte ting og at å leve sammen som venner uten ekte kjærlighet ikke er bærekraftig.

Jeg har funnet ut det motsatte. Kjærlighet er oppskrytt. Mye viktigere å være gode venner for å få et godt samliv.

Anonymkode: 45509...b7b

Enig, med et godt vennskap i bunnen kommer også kjærligheten. De som alltid leter etter den fantastiske kjærligheten blir skuffet gang på gang.

Anonymkode: ea329...6b0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gi faen, ikke bry deg om hva andre folk synes. Du lever ditt liv som du vil 😄

Anonymkode: 9aeb7...aa5

Absolutt! Gi faen er et supert råd. Håper at jeg oppnår det en dag. Det er det frihet er.

Anonymkode: f11e0...96f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ha det litt mer gøy som ung og nyt studietiden! 

Anonymkode: b730d...54f

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- Drit i hva andre mener og lev det livet du ønsker

- Det er lov å si "nei"

- Bruk solkrem hver eneste dag

Anonymkode: 413ca...92b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fighter83 skrev (21 timer siden):

Få kjøpt deg et lite kott av en leilighet o.l  sentralt eller i distriktet så fort man har mulighet + gå inn for å øke standarden hvert 2 til 3 hvert år ved å selge/kjøpe ny bolig. Jo tidligere man begynner jo raskere sitter man igjen med nok kapital til å kunne kjøpe seg den store 4 romsen o.l man ønsker seg mm 💪👏

Uenig. Å flytte så ofte er dyrt. Man bør bo et sted minst i tre år for at prisøkningen skal kompensere for kostnadene ved å kjøpe og selge og flytte.

Anonymkode: b2eba...e4e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvor sinnsykt mye en buffer gjør for økonomien. 
Det virket så overveldende når alle snakket om 2-3 mnd lønner så jeg utsatte det og skjønte ikke greia i praksis før jeg hadde rundt 10000kr på konto og innså at selv den summen utgjorde en enorm forskjell. Plutselig var ikke økonomiske kriser kriser overhode og jeg kunne ta helt andre valg. Det åpna opp en ny verden av sparing og muligheter for min del. Den bufferen knakk koden og etter at den var på plass snudde alt og jeg fikk til å spare skikkelig.

Anonymkode: faebf...b10

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

At man ikke kan stole på noen. Bare seg selv. 

Anonymkode: 81144...232

Det har desverre jeg erfart også, er erfaringer jeg kunne vært foruten. Ellers har jeg lært at kjærlighet kan komme i mange ulike former og at det finnes mye mer mellom himmel og jord. Kjærlighet kan og plutselig bli giftig og gå over i hat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig, med et godt vennskap i bunnen kommer også kjærligheten. De som alltid leter etter den fantastiske kjærligheten blir skuffet gang på gang.

Anonymkode: ea329...6b0

Dette er (heldigvis) ikke min erfaring.

Men jeg hyller alle som finner sin kjærlighet uansett hva som er deres strategi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Midt i en kjip arbeidsdag sang kollegaen min til meg « du er du og du duger, du er du og du duger»

måtte bare gjennom en heftig pubertet, bachelor og tre år ut i jobb før jeg innså det.

Anonymkode: 8ef2c...e9d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...