AnonymBruker Skrevet 4. april #41 Skrevet 4. april On 4/1/2025 at 11:44 PM, AnonymBruker said: Jeg har 3,69% rente på brukskontoen min og 5,06% rente på den vanlige sparekontoen min uten noen begrensninger. Men at man selv er ansvarlig for å vite hvilke vilkår man sier ja til når man oppretter en konto er det som definitivt burde være allmennkunnskap. Anonymkode: 0b97c...9e0 hvilken bank? hvis jeg kan spørre. Anonymkode: a3aee...9a6
bare innom en tur Skrevet 4. april #42 Skrevet 4. april (endret) AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 23.34): Vi har bestemt oss for å bytte bank. I den anledning gikk vi nøye igjennom kontoer renter osv, for å finne ut hva som ville lønne seg. Jeg oppdaget da at jeg har 0% rente på både brukskontoen og den ene sparekontoen min... Brukskontoen ble opprettet når jeg var 17 år, og den gang visste jeg vel knapt hva renter var, og stolte på de i banken. Når mannen og jeg skulle kjøpe leilighet for 15 år siden, ble jeg anbefalt av de i banken og opprette en bufferkonto, Det var jo lurt det. Så har spart på denne i alle disse årene, men altså hatt 0% rente på pengene. Jeg skjønner jo at det er min egen feil, at jeg ikke har vært inne å sjekket dette, men jeg kan ikke begripe at de kan ha kontoer uten renter i det hele tatt? og Jeg har jo i begge tilfellene tatt i mot råd fra rådgivere i banken som jeg trodde på, da jeg selv har lite forståelse for sånt. Jeg har jo antagelig tapt flere tusen kroner på 25 år... Er det noe jeg kan gjøre med dette? Hvem kan jeg evt. klage til? Anonymkode: adb67...468 Hvis du ikke visste hva renter var da du var 17 år vil jeg si at du er sent utviklet. Hvis det tok enda 25 år før du fant ut at kontoene dine ikke er rentebærende så er du så økonomisk tilbakestående at du bare må skylde deg selv. Når det er sagt så er DNB en dyr og dårlig bank. Det er ikke en eneste grunn til at privatpersoner skal bruke dem. Endret 4. april av bare innom en tur 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå