AnonymBruker Skrevet 30. mars #1 Skrevet 30. mars Jeg dater en voksen mann i 40-årene og som sa noe som sjokkerte meg litt… Vi snakket om seksuelle preferanser, og hva vi liker/ikke liker. Jeg nevnte én spesifikk ting jeg ikke liker å gjøre i sengen, og han svarte med å si at han hadde elsket at jeg gjorde det på han - SELV om han visste jeg ikke likte det og at han ikke hadde brydd seg om jeg ikke likte det hvis jeg valgte å gjøre det likevel - jeg var tross alt voksen nok til å bestemme det selv…. Jeg ble litt satt ut. Jeg hadde ikke ønsket/likt at partneren min skulle gjøre noe seksuelt på meg som han ikke var komfortabel med - kun for å «glede» meg. Det hadde jeg opplevd som ubehagelig…. Hva mener du? Anonymkode: b715b...2a3 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars #2 Skrevet 30. mars Menn tenker ikke før de snakker, og han er vel ekstra air head dessverre. Kanskje har han lite empati og sosial intelligens. Anonymkode: 2464c...d7f 1
Misanthropis Skrevet 30. mars #3 Skrevet 30. mars Enig med deg TS. virker helt fjernt å si sånt som han sa. Minner om dårlig manipulasjonstaktikk. Eller noe han uansett kan bruke mot deg senere, du vet jo hv jeg syns, og man kan jo «ofre litt» for partneren sin vel? Syns jeg hører det 😏 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars #4 Skrevet 30. mars Ikke mann jeg hadde satset på. Menn uten forståelse for at sex alltid og uten unntak skal være deilig for begge ble jeg ferdig med i 20 årene. Jeg liker sex, men kun god sex selvfølgelig, og har opparbeidet for stor respekt for meg selv og min seksualitet til å akseptere noe annet enn det fra en partner. Menn med egoistiske holdninger eller rett ut destruktive holdninger til det seksuelle droppet jeg deretter så fort de avslørte slikt. Følgelig har jeg kun hatt deilig sex videre, og noe annet hadde jeg ikke akseptert et sekund. Anonymkode: 65967...57d 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars #5 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg dater en voksen mann i 40-årene og som sa noe som sjokkerte meg litt… Vi snakket om seksuelle preferanser, og hva vi liker/ikke liker. Jeg nevnte én spesifikk ting jeg ikke liker å gjøre i sengen, og han svarte med å si at han hadde elsket at jeg gjorde det på han - SELV om han visste jeg ikke likte det og at han ikke hadde brydd seg om jeg ikke likte det hvis jeg valgte å gjøre det likevel - jeg var tross alt voksen nok til å bestemme det selv…. Jeg ble litt satt ut. Jeg hadde ikke ønsket/likt at partneren min skulle gjøre noe seksuelt på meg som han ikke var komfortabel med - kun for å «glede» meg. Det hadde jeg opplevd som ubehagelig…. Hva mener du? Anonymkode: b715b...2a3 Jeg er enig i at det er rart at partner snakker om hvor mye man hadde likt noe som man selv ikke er komfortabel med. Ingen bør gjøre noe i senga som de absolutt ikke liker og ikke klarer å bli fortrolig med. Jeg tenker likevel at det kanskje kommer litt an på hva det er. Noen ganger kan man kanskje også ta en ekstra runde med seg selv og vurdere om man kan strekke seg litt lenger for å glede partneren sin😊 Anonymkode: 2f26a...dad
AnonymBruker Skrevet 30. mars #6 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er enig i at det er rart at partner snakker om hvor mye man hadde likt noe som man selv ikke er komfortabel med. Ingen bør gjøre noe i senga som de absolutt ikke liker og ikke klarer å bli fortrolig med. Jeg tenker likevel at det kanskje kommer litt an på hva det er. Noen ganger kan man kanskje også ta en ekstra runde med seg selv og vurdere om man kan strekke seg litt lenger for å glede partneren sin😊 Anonymkode: 2f26a...dad Hvorfor er det den som ikke ønsker noe som må strekke seg? Jeg og min kjære har kun sex vi begge nyter, og jeg noterer meg at vi i motsetning til svært mange par har et velfungerende og svært aktivt sexliv år etter år. Sex er bestandig noe positivt for begge slik vi praktiserer sex, og de fleste må nok avstå fra noe av hensyn til sin partner. Det er normalt begge veier, om det så bare er å avstå fra sex med andre enn partner. Om jeg eller han gjorde noe vi ikke likte ville det ta bort dette med at sex bestandig er fint og deilig. Er man på noen måter tjent med det? Jeg tror ikke det. Jeg har vært i to lengre forhold tidligere der mennene mente at jeg burde gjøre ting for dem som jeg ikke likte igjen ikke nøt. I de forholdene mistet jeg totalt sexlyst etter henholdsvis 3 og 5 år. Slik jeg og min mann praktiserer sex, der det ALDRI er noe som ene av oss ikke liker, der responderer kroppen min med forventninger og lyst på ham veldig fort og lett, etter betydelig flere år sammen. Selve kroppen min vet at hans kropp og hans kåthet KUN representerer nytelse, og den responderer derfor i forhold til det. Det er også han betydelig mer tjent med over tid enn at jeg innimellom gjør (strekker meg) ting jeg ikke egentlig liker. Så i en relasjon bør man nok ta kloke valg, for dårlige opplevelser med sex fører ikke til det som er tilfellet mellom oss to, at kroppen min VET at hans kropp og kåthet KUN betyr nytelse og glede for meg også, og derfor responderer primitivt i henhold til det. År etter år etter år. Anonymkode: 65967...57d 1 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars #7 Skrevet 30. mars Den mannen hadde jeg ikke fortsatt med. Om han hadde sagt at dette er noe han elsker, men ikke noe som er avgjørende for ham å få i et forhold. Greit. Om han sa at dette var noe han mente var en naturlig del av et godt sexliv for ham og at han nok ikke ville ha et forhold hvor det ikke var en del av sexlivet sammen. Også helt greit, for da hadde han vært ærlig om at det ikke kunne bli noe mer mellom oss. Men når han sier det han gjør, så blir det manipulerende. Det er også noe avvikende i negativ retning i en mann som ikke synes det er viktig om partneren liker det seksuelle de gjør sammen, at han faktisk sier at han vil få stor nytelse av og ELSKE om du gjorde noe med ham som du allerede har fortalt ham er den ene tingen du absolutt ikke gjør når det kommer til seksuelle handlinger. Det tyder dessverre på at han også tenner på å kontrollere og trykke ned sexpartner, eller at han rett og slett emosjonelt ikke bryr seg om at partner skal ha det bra. Åkke som, ikke en mann å fortsette sammen med. Helt klart en dealbreaker! Anonymkode: 05f37...20f 1 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars #8 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den mannen hadde jeg ikke fortsatt med. Om han hadde sagt at dette er noe han elsker, men ikke noe som er avgjørende for ham å få i et forhold. Greit. Om han sa at dette var noe han mente var en naturlig del av et godt sexliv for ham og at han nok ikke ville ha et forhold hvor det ikke var en del av sexlivet sammen. Også helt greit, for da hadde han vært ærlig om at det ikke kunne bli noe mer mellom oss. Men når han sier det han gjør, så blir det manipulerende. Det er også noe avvikende i negativ retning i en mann som ikke synes det er viktig om partneren liker det seksuelle de gjør sammen, at han faktisk sier at han vil få stor nytelse av og ELSKE om du gjorde noe med ham som du allerede har fortalt ham er den ene tingen du absolutt ikke gjør når det kommer til seksuelle handlinger. Det tyder dessverre på at han også tenner på å kontrollere og trykke ned sexpartner, eller at han rett og slett emosjonelt ikke bryr seg om at partner skal ha det bra. Åkke som, ikke en mann å fortsette sammen med. Helt klart en dealbreaker! Anonymkode: 05f37...20f Enig! Anonymkode: 7aa85...e74 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #9 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor er det den som ikke ønsker noe som må strekke seg? Det er vel det som er å strekke seg? Når det er sagt, er det sunt å utfordre seg selv, men ikke gå utover sine egne grenser - slik at man sitter med en vond følelse etterpå. Hva som er hva må den enkelte vurdere. Anonymkode: 37141...117
AnonymBruker Skrevet 31. mars #10 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvorfor er det den som ikke ønsker noe som må strekke seg? Jeg og min kjære har kun sex vi begge nyter, og jeg noterer meg at vi i motsetning til svært mange par har et velfungerende og svært aktivt sexliv år etter år. Sex er bestandig noe positivt for begge slik vi praktiserer sex, og de fleste må nok avstå fra noe av hensyn til sin partner. Det er normalt begge veier, om det så bare er å avstå fra sex med andre enn partner. Om jeg eller han gjorde noe vi ikke likte ville det ta bort dette med at sex bestandig er fint og deilig. Er man på noen måter tjent med det? Jeg tror ikke det. Jeg har vært i to lengre forhold tidligere der mennene mente at jeg burde gjøre ting for dem som jeg ikke likte igjen ikke nøt. I de forholdene mistet jeg totalt sexlyst etter henholdsvis 3 og 5 år. Slik jeg og min mann praktiserer sex, der det ALDRI er noe som ene av oss ikke liker, der responderer kroppen min med forventninger og lyst på ham veldig fort og lett, etter betydelig flere år sammen. Selve kroppen min vet at hans kropp og hans kåthet KUN representerer nytelse, og den responderer derfor i forhold til det. Det er også han betydelig mer tjent med over tid enn at jeg innimellom gjør (strekker meg) ting jeg ikke egentlig liker. Så i en relasjon bør man nok ta kloke valg, for dårlige opplevelser med sex fører ikke til det som er tilfellet mellom oss to, at kroppen min VET at hans kropp og kåthet KUN betyr nytelse og glede for meg også, og derfor responderer primitivt i henhold til det. År etter år etter år. Anonymkode: 65967...57d Dette tror jeg er det beste innlegget jeg noen gang har lest på KG! Utrolig godt forklart og belyst på en måte som gir hele greia med sex og press et klart lys. Det ropte bare JAAA!! i meg når jeg las det, for det er jo akkurat det du skriver så fint i innlegget ditt; at kropp og kåthet kun betyr nytelse og glede! Og i forlengelsen til det faller det med TRYGGHET inn, det må jo være på plass for å ha den vedvarende gode sexen. Å bli presser og/eller spurt om å gjøre noe en ikke liker i sex er forferdelig, det har jeg opplevd flere ganger ifbm både lengre forhold og dating. Det ødelegger noe essensielt i meg. Så til HI så er min mening at en slik ubetenksom og umoden uttalelse fra en mann som er kjent med mine preferanser, er rett og slett en grunn til å ta en skikkelig prat om temaet, finne ut om det er et kriterie for han. Er det noe han kan innse og respektere, kan han leve med det uten at det blir tema flere ganger? Her må dere bli enige. Og det pratet om å gi og ta innen sex, det å «strekke seg litt lenger for partnerens nytelse», det vil si gjøre ting som en selv ikke liker og nyter - det gjør meg fly forbanna! Sex er ikke, og skal ikke, gå på akkord med hva en kjenner og føler som greit! Aldri!! Anonymkode: d2403...ef0 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #11 Skrevet 31. mars Så i en teoretisk og hypotetisk diskusjon ga han uttrykk for en annen preferanse enn deg. Han sa ikke at han forventet at du skulle gjøre det, han gjorde ikke noe forsøk på å overtale deg, han prøvde ikkke fysisk å få deg til å gjøre noe du ikke ville mens dere faktisk hadde sex eller at han på noe vis tente på tvang og dominans eller likte tanken på å få deg til å gjøre noe du ikke likte. Han sa bare at han når det gjaldt denne konkrete handlingen hadde andre tanker enn de du hadde. Hvis det er nok til å være dealbreaker, skjønner jeg jo at mange sliter med å finne det de anser for en passende partner. Det er et ganske høyt nivå av eggeskallgåing og medhårsstryking som forventes her... Anonymkode: 903ae...f35
AnonymBruker Skrevet 31. mars #12 Skrevet 31. mars Dealbreaker eller ikke – det var litt dårlig formulert av ham. Men ja… Eksen min sa ganske tidlig at han elsket å rimme og bli rimmet. Jeg er ikke fan av det, men sa det var ok om han ville gjøre det på meg. Han sa det var ok om jeg _ikke_ ville gjøre det på ham. Hans fascinasjon for rumpehull, rimming og analsex ble etterhvert litt turn-off for min del, og jeg tror nok han hele tiden ønsket at jeg skulle ombestemme meg. Men nei, slikking av rumpehull er ikke min greie, så det _kunne_ sikkert ha blitt en dealbreaker, om han maste på at jeg skulle gjøre det. Anonymkode: 904e8...ba6
AnonymBruker Skrevet 31. mars #13 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så i en teoretisk og hypotetisk diskusjon ga han uttrykk for en annen preferanse enn deg. Han sa ikke at han forventet at du skulle gjøre det, han gjorde ikke noe forsøk på å overtale deg, han prøvde ikkke fysisk å få deg til å gjøre noe du ikke ville mens dere faktisk hadde sex eller at han på noe vis tente på tvang og dominans eller likte tanken på å få deg til å gjøre noe du ikke likte. Han sa bare at han når det gjaldt denne konkrete handlingen hadde andre tanker enn de du hadde. Hvis det er nok til å være dealbreaker, skjønner jeg jo at mange sliter med å finne det de anser for en passende partner. Det er et ganske høyt nivå av eggeskallgåing og medhårsstryking som forventes her... Anonymkode: 903ae...f35 Nei, han sa han hadde likt at jeg gjorde det - til tross for at han visste jeg ikke likte det. Å nyte at ens egen kjæresten gjør noe h*n ikke liker, innenfor sex, det er creepy….. Anonymkode: b715b...2a3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #14 Skrevet 31. mars Hva menes med ikke liker? Som i det gir deg ingenting, eller at du synes det er ekkelt? For det er stor forskjell på å gjøre noe for å glede partner som en ikke får noe ut av selv(utenom å glede den andre), og det å gjøre noe en synes er ekkelt og ubehagelig Anonymkode: 52c70...5bb
AnonymBruker Skrevet 31. mars #15 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva menes med ikke liker? Som i det gir deg ingenting, eller at du synes det er ekkelt? For det er stor forskjell på å gjøre noe for å glede partner som en ikke får noe ut av selv(utenom å glede den andre), og det å gjøre noe en synes er ekkelt og ubehagelig Anonymkode: 52c70...5bb Jeg sa det var noe jeg ikke gjorde… noe som var uaktuelt.. og da sa han at han hadde likt at jeg gjorde det, elsket det faktisk - selv om han visste at jeg ikke likte det. Dette begrunnet han med at hvis jeg hadde utført dette, til tross for at jeg ikke likte det, så hadde det vært mitt ansvar siden jeg er en voksen kvinne. Anonymkode: b715b...2a3
AnonymBruker Skrevet 31. mars #16 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Dette begrunnet han med at hvis jeg hadde utført dette, til tross for at jeg ikke likte det, så hadde det vært mitt ansvar siden jeg er en voksen kvinne. Anonymkode: b715b...2a3 Som jo er ganske mye drøyere enn det du skrev i HI... Anonymkode: 903ae...f35 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå