Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har endelig landet drømmejobben, og da mener jeg virkelig drømmejobben. Var virkelig et trangt nåløye med personlighetstest og to intervjuer, 126 veldig kvalifiserte søkere. Problemet er at jeg er veldig glad i både sjefen min og kollegaene mine. Men VELDIG lei av selve jobben. Den gir meg ingenting lenger og altfor administrativ. Sjefen har en historikk med å fryse ut ansatte i det øyeblikket de slutter, og takler dette dårlig. Jeg har nettopp forhandlet meg ganske mye opp i lønn, og i tillegg har jeg bindingstid i forbindelse med videreutdanning. Denne må jeg betale meg ut av, noe jeg er innforstått med. Jeg skal få skriftlig tilbud i morgen (fikk telefon på fredag om at ansettelsesråd hadde godkjent å innstille meg som nr.1). Av det jeg vet nå er oppstart 1. august. Hvordan skal jeg gå frem her? Jeg er et ganske ærlig menneske, og det å gå å holde dette skjult i nesten en mnd vil tære på meg. Samtidig kan sjefen plutselig sette seg på bakbena i forhold til permisjon til eksamen og diverse. Jeg aner ikke hva som er lurt å gjøre her. Synes det bare er forferdelig trist når jeg egentlig har et så godt forhold til sjefen, og vet hvordan jeg vil bli behandlet med en gang jeg sier opp :( ikke aktuelt å sykemelde meg eller bytte avdeling (selvom begge deler er mulig), siden jeg ønsker å jobbe med kollegaene mine ut tiden… 

Anonymkode: 15b4f...c7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville holdt det skjult til du må si opp. Det sparer deg for en del drit høres det ut som 😕

Anonymkode: 2bb38...122

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk feriedager til eksamen. Det burde jo være rett og rimelig, da de ikke får nytte av at du tar eksamen. 

Anonymkode: 7b560...7a5

AnonymBruker
Skrevet

Nå var vel ikke det spørsmålet. Men man har rett på lesedager til eksamen uansett, og når de i tillegg skal ha tilbakebetaling for at jeg har tatt studie tenker jeg at det er en rettighet jeg ønsker å benytte meg av. Jeg har i tillegg ikke fått noe «ekstra» i forbindelse med studiet, akkurat samme arbeidsmengde og ingen som gjør oppgavene når jeg er på studie, og jeg har måtte betalt selv. Har fått permisjon med lønn, men arbeidsgiver har ikke hatt noen utgifter i forbindelse med dette da det ikke blir tatt inn vikarer og jeg fortsatt har måtte vært tilgjengelig i løpet av studieuke. Så er vel ikke en avtale som var så fantastisk for min del…

AnonymBruker
Skrevet

Du er glad i sjefen som fryser ut ansatte som sier opp🫤

Du sier opp dagen før oppsigelsestidfristen også står du i det. Du trenger ikke å gjøre dette til en big deal. Folk bytter jobb. Det må sjefen din også forstå 

Anonymkode: 474b1...055

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ønske det var så enkelt 😕 Vi er en liten avdeling, og jeg har i min tid her vært gjennom tøffe ting privat. Jeg har fått skikkelig god støtte i disse periodene av både kollegaer og sjefen, i en sånn grad at det faktisk har hjulpet meg å gå på jobb. I tillegg har min leder vært alvorlig syk og vært borte en stund og nettopp kommet tilbake. Jeg tror ikke sjefen er sånn for å være slem, men jeg tror sjefen takler det dårlig og at det blir en form for avvisning, og jeg tror ikke sjefen ser det selv. I tillegg tror jeg at det er et herk med det arbeidet det medfører med ansettelse, noe som ikke alltid er så enkelt i dette fagfeltet. Men ja, det blir nok å si opp rett før fristen for oppsigelse, så i slutten av april en gang. Så håper jeg at det går greit, vet at mine kollegaer er glad på mine vegne og vil støtte meg om det blir kjipt. Har bare alltid avsluttet alle arbeidsrelasjoner godt tidligere, og aldri hatt «brente broer». Så dette har vært litt vanskelig for meg 😕 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kunne ønske det var så enkelt 😕 Vi er en liten avdeling, og jeg har i min tid her vært gjennom tøffe ting privat. Jeg har fått skikkelig god støtte i disse periodene av både kollegaer og sjefen, i en sånn grad at det faktisk har hjulpet meg å gå på jobb. I tillegg har min leder vært alvorlig syk og vært borte en stund og nettopp kommet tilbake. Jeg tror ikke sjefen er sånn for å være slem, men jeg tror sjefen takler det dårlig og at det blir en form for avvisning, og jeg tror ikke sjefen ser det selv. I tillegg tror jeg at det er et herk med det arbeidet det medfører med ansettelse, noe som ikke alltid er så enkelt i dette fagfeltet. Men ja, det blir nok å si opp rett før fristen for oppsigelse, så i slutten av april en gang. Så håper jeg at det går greit, vet at mine kollegaer er glad på mine vegne og vil støtte meg om det blir kjipt. Har bare alltid avsluttet alle arbeidsrelasjoner godt tidligere, og aldri hatt «brente broer». Så dette har vært litt vanskelig for meg 😕 

Du brenner ikke broer om du sier opp og jobber ut oppsigelsestiden slik du skal. 

Anonymkode: 38bc8...8af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vært i en tilsvarende situasjon, minus det med en leder som oppfører seg som et barn. Var drittlei selve jobben, men elsket kollegene mine. Det var veldig vondt å si opp og det ble mange tårer både fra meg og de nærmeste, men samtidig ønsket de jo også det beste for meg. Det er nå ett år siden jeg sluttet og vi har fortsatt kontakt, selv om det naturlig nok blir mindre nå når vi ikke snakkes daglig. 

Anonymkode: 18021...a26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...