AnonymBruker Skrevet 30. mars #1 Skrevet 30. mars Hei. Jeg har blitt rundlurt av en mann de siste tre årene og har nå funnet ut at han har hatt flere forhold på siden, noen av dem lengre en mitt forhold til han. Det virker som han har damer mange steder i Norge og i Europa og at han lurer de alle. Hva kan jeg gjøre for å få advart andre mot han? Anonymkode: 7e142...c24
AnonymBruker Skrevet 30. mars #2 Skrevet 30. mars Har du bilder av ham? Noen form for bevis? Har du oversikt over de andre? Anonymkode: 4db2a...f21
AnonymBruker Skrevet 30. mars #3 Skrevet 30. mars Ja jeg har jo masse bilder av han og jeg har vært i kontakt med to av de andre og jeg vet det finnes flere. Anonymkode: 7e142...c24
AnonymBruker Skrevet 30. mars #4 Skrevet 30. mars Hva mener du med å lure andre? Anonymkode: 4520c...147
Grüner Skrevet 30. mars #5 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hei. Jeg har blitt rundlurt av en mann de siste tre årene og har nå funnet ut at han har hatt flere forhold på siden, noen av dem lengre en mitt forhold til han. Det virker som han har damer mange steder i Norge og i Europa og at han lurer de alle. Hva kan jeg gjøre for å få advart andre mot han? Anonymkode: 7e142...c24 Hvis det er bevisst kjærligssvindel, og en fyr som f.eks. lurer penger fra folk og bruker falsk identitet kan du gå til politiet med det. Selv om det er fristende å henge ut en slik drittsekk offentlig med navn og bilde, må du ikke gjøre det, da du kan bli straffet for det. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars #6 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja jeg har jo masse bilder av han og jeg har vært i kontakt med to av de andre og jeg vet det finnes flere. Anonymkode: 7e142...c24 Gjør det du mener er rett. Om du føler et ansvar for å forhindre at dette skjer igjen, så har du svaret ditt. Anonymkode: 4db2a...f21 1
Sparkling_Pink Skrevet 30. mars #7 Skrevet 30. mars Det som skjedde forfatter Neil Gaiman var at damene tok kontakt med hverandre og begynte å fortelle hva de hadde opplevd. De lagde vist ei gruppe hvor de møttes digitalt og samtalte. Men merk, du kan ikke legge ut opplysninger og påstander åpent offentlig og på nett helt uten videre i hvilken som helst form. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars #8 Skrevet 31. mars Bli medlem i " are we dating the same guy" på Facebook /norsk versjon Anonymkode: f7fe3...36a 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars #10 Skrevet 31. mars En viss norsk kjendis ble jo tatt i det ved at kvinnene tok kontakt med hverandre. En del svindlere har blitt det også. Ta en telefon, lag en lukket facebook-gruppe. Jeg vet ikke hva som passer best. Dere får jo ikke advart nye ofre så lett, men kanskje det også, siden man gjerne kan få med seg hvem det er via some. Men det kan ofte være fint bare som en støttegruppe, hvor dere kan bearbeide sammen. Anonymkode: fed63...920
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå