AnonymBruker Skrevet 30. mars #1 Skrevet 30. mars Har vært sammen med samboer i fem år. De siste to-tre åra har det gradvis blitt et mer og mer sexløst, så pliktfølende forhold. Jeg tror vi har vokst fra hverande, da jeg har hatt en litt voldsom personlig utvikling de siste åra etter å ha jobba gjennom litt ballast hos en psykolog. Samboeren er derimot på mange måter der jeg var da vi begynte forholdet, men har i motsetning til meg ikke tatt steget med å jobbe gjennom de… det har ført til at jeg nå føler meg som en omsorgsperson for han på en helt annen måte. Der vi før var like late, halvdeprimerte og passive sofagriser begge to, er jeg nå en hakket mer aktiv, ryddig, positiv og initiativtakende person. Det blør over i alle områder av livet, både i og utenfor hjemmet. Jeg er langt fra en perfekt person altså, men poenget er at mens jeg har tatt skritt inn i voksenlivet «henger» han litt på etterskudd. Det har vært merkelig å «vokse fra hverandre» på denne måten. I tillegg har jeg mistet absolutt alt av lyst, og tenkte kanskje det var meg det var noe feil med… inntil jeg forelsket meg i en annen. Da gikk det opp for meg at jeg kunne absolutt tenkt meg fysisk nærhet med et annet menneske, men ikke samboeren min. Dette skjedde for et års tid siden, uten noe utroskap, men jeg endte opp med å be han jobbe med seg selv (gjerne i samråd med en psykolog) i håp om at tiltrekningen skulle vende tilbake. Dette har ikke skjedd, og lysten uteblir. Han sier at han ikke vil ta seg råd til psykolog før han eventuelt går opp i lønn, fordi psykolog er jo ganske dyrt, men jeg opplever ikke at han prøver å gjøre noen endringer på egen hånd heller. Vi har heldigvis ingen barn, og vi eier ingenting i fellesskap, så et brudd vil jo være relativt ukomplisert. Jeg er bare usikker på hvor grensa går. Hvor lenge skal jeg forbli i et dødt forhold i håp om endring? Er det for mye å forlange at han skal endre seg like mye som jeg har gjort? Noen med erfaringer? Anonymkode: 4560d...062 1
Trolltunge Skrevet 30. mars #2 Skrevet 30. mars For min del høres der ut som du er rimelig klar til å gå nå. Man skal ikke bli i døde forhold. 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har vært sammen med samboer i fem år. De siste to-tre åra har det gradvis blitt et mer og mer sexløst, så pliktfølende forhold. Jeg tror vi har vokst fra hverande, da jeg har hatt en litt voldsom personlig utvikling de siste åra etter å ha jobba gjennom litt ballast hos en psykolog. Samboeren er derimot på mange måter der jeg var da vi begynte forholdet, men har i motsetning til meg ikke tatt steget med å jobbe gjennom de… det har ført til at jeg nå føler meg som en omsorgsperson for han på en helt annen måte. Der vi før var like late, halvdeprimerte og passive sofagriser begge to, er jeg nå en hakket mer aktiv, ryddig, positiv og initiativtakende person. Det blør over i alle områder av livet, både i og utenfor hjemmet. Jeg er langt fra en perfekt person altså, men poenget er at mens jeg har tatt skritt inn i voksenlivet «henger» han litt på etterskudd. Det har vært merkelig å «vokse fra hverandre» på denne måten. I tillegg har jeg mistet absolutt alt av lyst, og tenkte kanskje det var meg det var noe feil med… inntil jeg forelsket meg i en annen. Da gikk det opp for meg at jeg kunne absolutt tenkt meg fysisk nærhet med et annet menneske, men ikke samboeren min. Dette skjedde for et års tid siden, uten noe utroskap, men jeg endte opp med å be han jobbe med seg selv (gjerne i samråd med en psykolog) i håp om at tiltrekningen skulle vende tilbake. Dette har ikke skjedd, og lysten uteblir. Han sier at han ikke vil ta seg råd til psykolog før han eventuelt går opp i lønn, fordi psykolog er jo ganske dyrt, men jeg opplever ikke at han prøver å gjøre noen endringer på egen hånd heller. Vi har heldigvis ingen barn, og vi eier ingenting i fellesskap, så et brudd vil jo være relativt ukomplisert. Jeg er bare usikker på hvor grensa går. Hvor lenge skal jeg forbli i et dødt forhold i håp om endring? Er det for mye å forlange at han skal endre seg like mye som jeg har gjort? Noen med erfaringer? Anonymkode: 4560d...062 Nei men du må gå!!! Dere har vokst fra hverandre! Anonymkode: d451c...365
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå