Gå til innhold

170 søkere, ned til 6 utvalgte, siden 5 intervjuer. To av oss igjen - nå først gjøres referansesjekk!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Trådstarter her. Kan jo nevne at dette er privat sektor om jeg ikke allerede har sagt det. De sa til meg at vi er to igjen. Kan ikke se hvorfor de skulle juge om det, men nervepirrende er det jo - for det kan bety at referansen til syvende og sist er det som avgjør?! Jeg har gode referanser, men har jo aldri noen garanti for at kandidat nr to har bedre referanser. Og kan man virkelig bestemme seg på den måten? Vet ikke, men jeg hadde nok ikke lent meg på referanser alene om jeg stod igjen med to kandidater. Referanser kan til syvende og sist aldri utelukkes helt, at er noe feilaktig.

Anonymkode: 60916...d6d

Antagelig har de allerede bestemt seg, referansen vil bare ha avgjørende betydning hvis de to kandidatene i praksis står helt likt (sjelden), eller den ene kandidaten plutselig får en veldig dårlig referanse. 

Anonymkode: abf56...beb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 20.43):

Har også måttet ta diverse tester.

Dette er en Jobb med lønn rett under millionen. 

Det jeg stusser på er den lange prosessen, for så å gjøre referansesjekk på de to gjenstående kandidatene? Er dette kanskje mer vanlig enn jeg tenker?

Rekrutteringsfirma er engasjert i prosessen. Ryddig og bra opplegg, bare har personlig aldri blitt referansesjekket før jeg var siste kandidat.

Anonymkode: 60916...d6d

Jeg synes alt av tester og masse intervjurunder har gått over stokk og stein. Jeg forstår at arbeidsgiver vil forsikre seg at de ansetter rett arbeidstaker, men det er da måte på. Har faktisk opplevd noe som er enda drøyere. Søkte jobb i det offentlige, og to dager etter søknad fikk jeg to tester - evnetest (IQ-test) og personlighetstest som jeg måtte besvare. Svartid var estimert til mellom 45 minutter og 2 timer for begge testene. Jeg trodde at jeg da ble valgt ut til videre prosess, siden jeg kun hørte om tilfeller der man går gjennom slike tester mellom intervjurunde 1 og 2. Så jeg svarte testen og brukte rundt 1 time, svarene var greie. Så hørte jeg ikke noe mer. Det viste seg at ALLE søkere fikk disse testene tilsendt. Snakk om å kaste bort folks tid.

Anonymkode: 411d5...9c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...