Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen steder som trekker meg til. Nå flyttet jeg sist pga jobb. 

Som regel skulle det være sosiale relasjoner, familie eller kjæreste som trakk meg til et trygt sted. 

Hva gjorde du når du stod i en situasjon der du stod uten sosiale relasjoner eller nettverk du bodde, da ver det vel enkelt for deg å flytte på deg? 

Anonymkode: 87a71...17a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fant et sted hobbyen min hadde aktivt miljø. 

Anonymkode: 8b939...26b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ti år siden. Flyttet fra Trondheim hvor jeg hadde stort nettverk og mange nære venner, til en by på Østlandet hvor jeg kun hadde vært for jobbintervjuet tidligere. Viste ikke noe om byen, kjente ingen. 

Kan ikke se for meg noen gang flytte herfra. Aldri følt meg så hjemme noen steder før, fikk raskt ett fint nettverk via hobbyer og interesser, og flere gode venner til tross for at alle var i 30årene (den alderen man ellers hører det er umulig få nye venner).

Anonymkode: 3483e...764

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro med en koffert til det stedet lengst nord jeg kunne tenke meg, og hadde planlagt seks mnd på å "jobbe meg nedover kysten" for å finne riktig sted. Reiste aldri vodere, fikk meg plutselig bolig, jobb og venner det første stedet og da ble det bare sånn 😂

Anonymkode: 3fc10...42b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er inne på tanken pga høye boligpriser i byen min(og omegn!), og ser at det blir 30-40m2 her, i et eller annet hønsebur-OG gjeldsslave uten frihet til noe mer😏Men som syk og ufør er jeg ikke i stand til å opprette vennskap lenger, så forblir på et dyrt leiemarked🤭Men skulle ønske jeg kunne bodd et helt annet sted. Er sånn 270 regndager ila året og. De gangene jeg har flyttet tidligere uten å ha noe form for nettverk(alt fra venner til fastlege), har det vært for kortere perioder. 

Anonymkode: c1c26...4d3

Skrevet

Flyttet til en by som jeg hadde forelsket meg i.

AnonymBruker
Skrevet
Helikopter skrev (7 timer siden):

Flyttet til en by som jeg hadde forelsket meg i.

Hvordan var prosessen?

Skrevet

Jeg jobbet i reisebyrå og tilfeldigheter gjorde at jeg ble sendt til en by som jeg falt litt for og senere flyttet til. 

AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (Akkurat nå):

Jeg jobbet i reisebyrå og tilfeldigheter gjorde at jeg ble sendt til en by som jeg falt litt for og senere flyttet til. 

I Norge? 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg trenger noe nytt. Klarer ikke å peke ut retningen. 

Skrevet

Jeg har alltid flyttet enten på grunn av studier eller jobb. Har aldri hatt problemer med å finne meg et nettverk der jeg har bodd. Mest sannsynlig på grunn av både jobb og fritidsaktiviteter. Disse to tingene er nok noe av det viktigste hvis man tenker på å flytte på seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...