Gå til innhold

Postafen for å sove?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen prøvd? Har fått stilnoct men vil prøve reseptfritt først.

Anonymkode: 40df5...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir veldig trøtt av Cetirizin. Det er ca. 10% av de som bruker Cetirizin som blir trøtte. Kanskje du er heldig.

Anonymkode: 3f1fc...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker som bare det på meg. Tar det mot kvalme i blant, men blir veldig trøtt. Tar jeg to og legger meg for å sove, sover jeg i flere timer. 
Men vet ikke hvor bra det er å ta det regelmessig? Spør på apoteket!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt samme tanke selv, men ikke faktisk prøvd. Men jeg blir kjempetrøtt av Postafen! 

Anonymkode: ab6cd...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har brukt postafen mange ganger for søvn. Sovner godt og sover lenge. Tar litt kvalme hvis man er uggen. Tar det av og til, ikke hver dag så klart. Kanskje 2-5 ganger i løpet av en måned. 

Anonymkode: 186e0...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postafen kan fungere en natt eller to, men på sikt fungerer den dårlig som sovemedisin er min erfaring. Jeg har prøvd flere ganger da jeg har vært desperat etter en natt med søvn. Det er i tillegg en kostbar søvn hvis du kjøper den på apoteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor ikke heller bruke reseptfri melatonin? Jeg bruker en tablett vanlig Melatonin (mot innsovning) og en tablett Melatonin Natt (for å sove natta gjennom) hver kveld, fungerer utmerket. Ingen hang-over eller andre bivirkninger som jeg får av andre preparater.

Anonymkode: 1ea03...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg blir veldig trøtt av Cetirizin. Det er ca. 10% av de som bruker Cetirizin som blir trøtte. Kanskje du er heldig.

Samme her, jeg går rett i bakken av Cetirizin/Zyrtec. Sover gjerne 10-12 timer også, ganske deilig egentlig. Pluss at det hjelper mot PMDD.

Anonymkode: 070b8...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Postafen: 1 el 2? 

kan prøve cetirizin. Bruker de sommerhalvåret pga allergi, blir trøtt men ikke prøvd de til å sove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det antihistamin i den? Eller hva er det som gjør at man sover?

Anonymkode: 68511...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke, men folk mener det fungerer for å sove? 
flere erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet ikke, men folk mener det fungerer for å sove? 
flere erfaringer?

Kan du ikke bare prøve da og oppdatere med hvordan det gikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Datteren min i tenårene har angst for å kaste opp og tok uten at jeg visste det tre postafen før en biltur på 10 timer.

Jeg måtte ringe giftsentralen og hun fikk en kraftig preken.

Hun sov i alle ti timer i strekk i bilen som var på dagtid. Gikk deretter og sov natten gjennom😳

Da skjønte jeg hvor søvndyssende denne medisinen er. 

Anonymkode: a5d52...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Postafen eller citrisin har null effekt på meg.  Har ikke virkning av melantonin heller.  Jeg på ha benzodiasapiner

Anonymkode: a585f...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi reiste med en fritidsaktivitet nedover Europa i min ungdom, og fastlegen ba meg ta Postafen hver dag. De første dagene bare sov jeg på bussen. Alle var så gira og glade og der lå jeg å sov 🤣🫣 Men de virket litt mindre søvndyssende for hver dag, så når vi kom til returen så var jeg lys våken og de andre lå og sov. Ordentlig kjipt, men gikk jo fint 🤪 Jeg tar Postafen innimellom idag som voksen, én tablett, og blir hverken beroliget eller søvnig. (Veier cirka det samme som den gangen i ungdommen også.) 

Av mildere ting er vel de, og allergitabletter de mer søvndyssende, men jeg hadde nok heller gått for Melatonin. Legger ved en link til reseptfrie legemidler for søvn her: https://www.vitusapotek.no/livsstil-og-kosthold/sovn/utfordringer-med-sovn%3f-sovnpreparater-uten-resept/a/A157001 Anbefaler deg å ta en prat med legen, og/eller apoteket. En skal jo helst bruke legemidler som «forskrevet» fra legen, og noen ganger er jo det for bivirkningen av medisinen, men greit å høre med noen som kan det. Jeg har selv god erfaring med Melatonin, og det finnes jo reseptfritt idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Postafen eller citrisin har null effekt på meg.  Har ikke virkning av melantonin heller.  Jeg på ha benzodiasapiner

Anonymkode: a585f...2cf

Benzo er verken sovemedisin eller uten resept. Når TS helst ikke vil ha Stilnoct, da vil hun garantert ikke ha benzo.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har fått utskrevet alimezanine for søvn. 20 mg. Kan ta opptil 2 ved behov.

aldri hørt om eller prøvd men har noen erfaringer med disse for søvn? Vs postafen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har fått utskrevet alimezanine for søvn. 20 mg. Kan ta opptil 2 ved behov.

aldri hørt om eller prøvd men har noen erfaringer med disse for søvn? Vs postafen

Det er en type allergimedisin, akkurat som Cetirizin som jeg nevnte ovenfor. Du må bare prøve den for å finne ut om det funker for deg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...