Gå til innhold

Vitaminmangel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hjertebank, føler meg svak og sliten, blek, verking i bena og føler jeg skal falle sammen når jeg reiser meg opp. Samt at hjertet og pulsen dundrer etter jeg har løpt opp trappa… Jernlagret mitt er fint. Hva annet kan det evt være…. 

-kvinne 23 :)

Anonymkode: 9a82d...75e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Legen din har vel sjekket mer enn jern? Kan være b12 og folat, du må jo få legen til å sjekke alt av vitaminer/mineraler osv. Også er det vel greit om ferritin nivået ditt er godt over normalen, og ikke bare rett innenfor. Jeg ligger som oftest på 70-80 på ferritinin, det fungerer for meg. 

Anonymkode: 6a451...cf6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville sjekket b12, D vit, og jern om det ikke er gjort.

Anonymkode: 148c3...a2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utmattelse?  Har du hatt noen infeksjoner? Feks covid? Man kan utvikle POTs eller ortostatisk intoleranse etter slikt som kan kjennes slik du beskriver. Evt som andre sier her sjekk vitamin- og mineralstatus hos lege.

Anonymkode: df194...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville sjekket b12, D vit, og jern om det ikke er gjort.

Referansenivåene for D-vitamin gjelder bare for å forhindre skjelettskader som rakitt og osteomalasi. Hva hvis D-vitamin også brukes av immunforsvaret? 

Dette er omstridt og benektes av de som lager D-vitamin-anbefalingene, men vi har da hørt at D-vitamin brukes av immunforsvaret? 

Anonymkode: 1e75d...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Utmattelse eller long covid?

Anonymkode: 74bc2...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Referansenivåene for D-vitamin gjelder bare for å forhindre skjelettskader som rakitt og osteomalasi. Hva hvis D-vitamin også brukes av immunforsvaret? 

Dette er omstridt og benektes av de som lager D-vitamin-anbefalingene, men vi har da hørt at D-vitamin brukes av immunforsvaret? 

Anonymkode: 1e75d...143

Det hun nevner kan komme av D vitaminmangel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hjertebank, føler meg svak og sliten, blek, verking i bena og føler jeg skal falle sammen når jeg reiser meg opp. Samt at hjertet og pulsen dundrer etter jeg har løpt opp trappa… Jernlagret mitt er fint. Hva annet kan det evt være…. 

-kvinne 23 :)

Anonymkode: 9a82d...75e

Alt fra helseangst til noe annet. Snakk med legen. At blodprøvene dine er fine, sier fint lite. 
Det blir som de som sier jeg er godt undersøkt fordi de to tre glass med blod. 
Snakk med legen din. 

Anonymkode: dd39a...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...