Gå til innhold

Rådet å ikke få barn med noen som har dårlige vaner...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

...for de forandrer seg ikke selv om det kommer barn inn i bildet.

Det er et råd, eller en kritikk kamuflert som et spørsmål, jeg ofte ser her på kg. Enten det gjelder en partner som gamer, ikke vet hvordan man rydder, har en lurvete økonomi, jobber for mye, er dårlig i senga, eller har dårlig relasjoner til egen familie eller andre mangler. 

Og dette rettes oftest av alt mot menn. 

Men hva om jeg som kvinnen (som blir å gå gravid) er en slubbert som prioriterer jobb, hobby og avkobling fremfor husstell? 

Opplever dere å ha gått gjennom noen forandringer i prioritering og personlighet på grunn av å ha født barn? Ble barn en glede eller anger? 

Anonymkode: aeaf4...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror ikke du skal lese det som skrives her så bokstavelig og som en sannhet. Du hører en versjon av en sak og ofte er det slik det ville bli oppfattet annerledes av de utenforstående. 

Leste et innlegg her for en tid tilbake som var veldig gjenkjennende, hennes versjon av saken var så stikk motsatt av hvordan vi andre i bekjentskapskretsen tenker om den saken at de ble sittende helt målløse når jeg fortalte det til de. 

Anonymkode: d48d7...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 barn ...glede...elste er 12 ...har jeg forandre meg på 12 år..ja...til bedre og verre...

Har mannen min forandre seg...i løpet av de 20 år årene vi har vært sammen..ja...på godt og vondt.

Merket jeg at jeg har tatt en rolle etter vi ble sammen...ja...har jeg tatt en annen rolle etter blitt mor i forhold..ja ..

Har han forandre sin rolle i alt dette ja....

Men sånn må mener jeg er normalt...at etter mange år sammen og etter fått barn vil msn se ulike sider med hverandre man kanskje ikke så før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste av oss blir vel bedre voksne med voksenrollen det innebærer. Jeg ble veldig tidlig mor og måtte lære meg alt «samtidig». Altså holde hus, økonomi, oppdrsgelse etc.

Anonymkode: 505a8...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel jeg er kvinne som gamet mye på fritiden, kom hjem 18-18.30 på kvelden fordi jeg dro hver dag etter jobb rett på trening, har dårlige familierelasjoner. Gikk allikevel helt fint å få barn. Gamingen er for øyeblikket lagt på hylla, selv om jeg i teorien fint hadde hatt mulighet å spille hver dag men er jeg selv som ikke "gidder" . Har et barn på 2.5 år og venter et til snart. Dårlige familierelasjoner betyr ikke at vi må ha dårlige familierelasjoner med mannens familie. 

Anonymkode: e4dc2...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil på det sterkeste fraråde å basere dine livsvalg på rådene man får på kg eller andre anonymfora.  

Anonymkode: 5a0cd...f17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er vel morsinstinktet som kicker inn sterkere hos kvinnen, hun dropper dårlige vaner når hun blir mor (stort sett) fordi man innser at barnet er viktigere enn alt annet. 

Anonymkode: 034b6...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en slubbert, og har 3 barn. Jeg elsker å være mamma, men bare fordi jeg har en ektefelle som ikke er en slubbert. Jeg elsker både og jobbe, studere og å være mamma (ikke i den rekkefølgen, å være mamma kommer alltid først). Jeg er bare ikke så flink huslig, men jeg er helt rå på den følelsesmessige biten. 

Anonymkode: a9697...317

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, kvinner gjennomgår mye mer endringer en det menn gjør av å gå gravid, hormoner bl.a spiller en stor rolle når det gjelder det å bli klar for å bli mor. I 4illegg til st barnet er inne i kroppen til kbinnen slik at det ogdå påvirker slik at en fpr 3n mer direkte endring og kropp og hjerne blir klar til å skulle ta seg av en baby. 

Dette skjer naturlig nok, i mindre grad hos menn

Pluss at pga fysiske påkjenninger under graviditet og etterpå er det lurt å ha en mann som kan gi omsorg, ta ansvar  ikke grine fordi han må avbryte gamlingen eller syns synd på sel selv fordi barnet kommer i veien for hwsjrøykinga. Eller han blir sjalu på barnet for at hsn får for lite oppmerksomhet fra mor. 

Anonymkode: 30e36...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...