Gå til innhold

Ptsd, hva er dine symptomer? Milde og mer seriøse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ok, da må jeg bare si tusen takk for da er jeg kurert! 🥳

At flere forskjellige uavhengig av hverandre (fra tre forskjellige kommuner, til og med) har kommet frem til samme diagnose, med flere års mellomrom, ja det må bare være en stor sammensvergelse? (Han siste brukte til og med bildet du viser mens han forklarte). Eller har det bare alle dårlig utdanning? Ikke vet jeg, ikke bryr jeg meg noe særlig for det betyr lite for meg i dagliglivet mitt.

Men takk så mye, alt jeg lærer her på KG! Jeg er FRIIIIIII!

Anonymkode: 4d0dd...a63

Når du kommer med påstander som overhodet ikke har rot i virkeligheten så får du akseptere at folk faktisk kommer med kilder som motbeviser påstanden. Og resten av disse sarkastiske kommentarene dine kan du bare spare deg for.

Anonymkode: f9b09...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja hører ymse erfaringer om behandinger som ikke alltid er like bra (virker mot sin hensikt og gjør vondt verre). Men jeg er egentlig bare så glad for at jeg endelig har kommet inn i et system hvor jeg blir hørt og tatt på alvor. Det tok mange år før jeg fikk hjelp.
Og jeg føler at terapeuten genuint ønsker å hjelpe, utredningen har vært veldig grundig (og utmattende). 

Det er ikke alt tradisjonell behandling nødvendigvis trenger å være god hjelp i, jeg tror det viktigste er å få en endelig diagnose slik at jeg vet hva jeg har å forholde meg til. Så kan jeg teste ut forskjellige ting hvis det DPS tilbyr ikke er tilstrekkelig. Sikkert mange veier til Rom. 

Takk for at du har tatt deg tid til å fortelle og dele, setter veldig pris på det ❤️ :klemmer:

Anonymkode: 50e1d...d58

Gjør meg veldig glad å høre at du opplever en god og imøtekommende terapeut! Kanskje jeg forsøker igjen med helsevesenet en gang i fremtiden om det jeg gjør nå ikke fører frem. Det er godt å høre at det finnes god hjelp der, blant all "røkla". :P Bare det å bli tatt på alvor er en så viktig opplevelse, var kanskje litt det jeg følte da fastlegen støttet meg i å droppe terapi for en stund også.

Takk i lige så du! ❤️ Det gjorde godt.  

Anonymkode: babdb...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Gjør meg veldig glad å høre at du opplever en god og imøtekommende terapeut! Kanskje jeg forsøker igjen med helsevesenet en gang i fremtiden om det jeg gjør nå ikke fører frem. Det er godt å høre at det finnes god hjelp der, blant all "røkla". :P Bare det å bli tatt på alvor er en så viktig opplevelse, var kanskje litt det jeg følte da fastlegen støttet meg i å droppe terapi for en stund også.

Takk i lige så du! ❤️ Det gjorde godt.  

Altså, terapeuten kommer som sagt med utsagn som får meg til å 🤯
Men, sånn i større perspektiv så opplever jeg at de ønsker å hjelpe, så jeg jobber med å overse småtingene :ler:

Skal gå bra for oss, må bare få løsnet opp i rotet som har låst seg fast og tuller ting til ❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når du kommer med påstander som overhodet ikke har rot i virkeligheten så får du akseptere at folk faktisk kommer med kilder som motbeviser påstanden. Og resten av disse sarkastiske kommentarene dine kan du bare spare deg for.

Det må være fint å være så enkel at du kan bare avfeie andres sannheter på denne måten. Enten HAR mine påstander rot i virkeligheten (ikke meg som har diagnoser meg selv, så jeg tar litt avstand til at dette blir "mine" påstander, men ok for diskusjonen skyld) ELLER har du rett, jeg kan umulig ha diagnosen (og dermed er jeg kurert!). 

Jobber du i psykiatrien? 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det må være fint å være så enkel at du kan bare avfeie andres sannheter på denne måten. Enten HAR mine påstander rot i virkeligheten (ikke meg som har diagnoser meg selv, så jeg tar litt avstand til at dette blir "mine" påstander, men ok for diskusjonen skyld) ELLER har du rett, jeg kan umulig ha diagnosen (og dermed er jeg kurert!). 

Det var nok ikke ment at du ikke hadde vesentlige utfordringer selv om du ikke hadde diagnosen. 

Når det er sagt, har du lest det vi skrev om emosjonelle flashbacks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det var nok ikke ment at du ikke hadde vesentlige utfordringer selv om du ikke hadde diagnosen. 

Når det er sagt, har du lest det vi skrev om emosjonelle flashbacks?

Ja det har jeg, og det er veldig mulig at jeg kan ha dette, er dog veldig usikker da det er nytt for meg og dermed usortert. Akkurat nå ønsker jeg at jeg kunne snakke med min behandler og høre om Akkurat det, men er på egne bein nå så får google litt og la det synke inn. Det er veldig godt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja det har jeg, og det er veldig mulig at jeg kan ha dette, er dog veldig usikker da det er nytt for meg og dermed usortert. Akkurat nå ønsker jeg at jeg kunne snakke med min behandler og høre om Akkurat det, men er på egne bein nå så får google litt og la det synke inn. Det er veldig godt mulig.

Poenget var at du kan ha flashbacks uten at du forstår at det er dette du har. Jeg forstod ikke at mine emosjonelle reaksjoner på adferd og visse lyder var flashbacks, så derfor trodde jeg ikke at jeg hadde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 15.23):

Først var det vel fornektelse. Jeg ville ikke være et offer, ville ikke bli sett på som et offer, det var svakt og jeg ville ikke føle meg liten. Liten betyr du ikke har noe valg, er ubetydelig og svak. Dette er en del av min trauma grunnet mine opplevelser. Jeg lærte tidlig å ikke gråte (for da vant de) eller vise følelser (for da var det plutselig noe som kunne taes fra meg eller brukes i mot meg) alt annet enn sinne (det var forsvar). Sinne ble den eneste følelsen jeg beholdt og er nok grunnen til at valium ikke fungerer på meg (opplevelse av å miste kontrollen utløser sinnerespons= forsvar). Det hele er veldig kompleks, men det er system i galskapen. Veldig lett for meg selv å se, spesielt nå som jeg står på den andre siden av alt, men veldig vanskelig for andre. Jeg speiler folk jeg er sammen med og skjuler det jeg ikke vil de skal se (mine svakheter feks).

Jeg kan gjerne lyve så det renner av meg om det hjelper meg ut av en vanskelig situasjon, har ikke dårlig samvittighet heller om jeg føler løgnen er berettiget. Eks så lyver jeg mer eller mindre hele tiden når jeg snakker med min mor. Lyver og unnlater å si ting, for å beskytte meg selv fra henne.

Nå har jeg jobbet med meg selv nokså intens de siste årene og jeg jobber med å lære hvem jeg er, ikke hvem jeg tror andre vil jeg skal være. Noe så enkelt som å kunne si: "nei takk, jeg er ikke så glad i appelsin" har vært helt umulig tidligere. Jeg var flinkpike, manipulert av min mor, mobbet, misbrukt, mishandlet psykisk og fysisk, dårlig selvfølelse, og jeg har alltid sett skjevt på dem som "var" sine diagnoser. Jeg har venninner som ikke bare har angst, men ER angsten sin. Jeg har ei venninne som er hyperkonder, og ei annen som alltid konkurrerer med meg om alt: enten er hun best eller har det verst. Det er ikke forståelse eller aksept, og jeg har nok sett ned på dem for de ikke kjempet mer for seg selv. Men i terapien har jeg lært at jeg, i mitt evige strev for å kjempe for meg selv også kjempet i mot meg selv. Jeg har endelig tatt det inn over meg at det finnes ikke en person der ute som kan skade meg mer enn meg, jeg er en rå og hensynsløs motstander som sparker beina under meg selv ved hver anledning. Derfor har jeg valgt å slutte fred med meg selv og mine indre demoner. Jeg har akseptert det som skjedde med meg, og at det ikke var ok, men at det er også greit å legge det bak meg. Ikke fortrenge det, men anerkjenne det og så la det være. Jeg er ikke et offer, men om jeg skal fortsette å krige og sloss for alt resten av livet også vil jeg (sannsynligvis) ende opp med å ta livet av meg selv. Jeg sliter meg selv ut, tankekjøret er endesløs, kontrollbehovet altoppslukende... men jeg jobber med å slippe taket. Jeg prøver å leve livet mitt for meg, for første gang for meg selv, og forlate krigssonen som har vært mitt liv frem til nylig. 

For noen av oss er diagnoser noe som blir sett ned på og derfor kjempet jeg i mot det. Når du møter en lege for første gang og han tror han vet hvem du er pga noen tallkoder i en journal, det er rett og slett krenkende. Samtidig jobber jeg med å ta innover meg at selv om diagnosekodene ikke forandrer noe for meg så hjelper de kanskje deg med å forholde deg til meg. Det hjelper deg å forstå hvorfor jeg reagerer som jeg gjør, kanskje til og med når jeg ikke skjønner det selv..

Tusen takk for at deler med meg, da forstår jeg litt mer. Sinne er en god beskytter mot å få noen innpå seg og vise noe sårbart om seg selv som potensielt kan bli brukt mot deg, ja. Synes du høres reflektert ut og ser du har lagt i mye arbeid og blitt kjent med deg selv. Det er en nyttig og fin egenskap å ha. 
Diagnoser kan være veldig stigmatiserende og kan bli brukt mot deg, det har jeg opplevd nok av, men veldig viktig det du skriver med at det kan hjelpe andre med å forstå deg også. 

Anonymkode: 7c439...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg foreslår at du faktisk leser det som blir skrevet og ikke lager egne tolkninger og sannheter for så å beskylde andre for å mene og si de tingene. Jeg har ikke sagt noe om at du ikke har den eller den diagnosen, jeg har ikke sagt noe om at dine behandlere tar feil, jeg har ikke sagt noe om at du ikke er syk osv.  Det eneste jeg sier er at nei man kan ikke få diagnosen kompleks PTSD uten å oppfylle kriteriene for PTSD  og at det du sier i kommentaren under her ikke stemmer.

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 13.36):

Nå er dette en ny diagnose her I Norge, det er mye forvirring ang hva som skal og ikke skal være med. Når spesialistene ikke kan uttale seg bastant om diagnosen og hva det innebærer så bør vel heller ikke du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 16.54):

Hva mener du med paraplyen flashbacks? Definisjonen på flashback er ganske tydelig

Ja emosjonelle flashbacks er veldig vanlig ved kompleks PTSD, men for å få den diagnosen må man jo også oppfylle kriteriene for «kun» PTFD og da slipper man ikke unna kriteriet som innebærer flashbacks i form av gjenopplivning av traume.

Jeg visste ikke selv hvordan jeg skulle forklare det, for jeg har ikke fått det forklart for meg selv. Jeg vet bare at jeg ikke hadde de voldsomme visuelle flashbackene, men at noe i det jeg fortalte må ha blitt sett på som flashback det også. Og denne forklaringen med emosjonelle flashback gir full mening! Dvs at flashback ikke må være visuelle og da kan man lett ende med å si at man ikke har flashback, for det er visuelle man ofte ser for seg. 

Anonymkode: 9be87...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 15.40):

Ikke sikkert du kjenner til emosjonelle flashbacks, så tenkte jeg ville nevne det. Mange tror at flashback utelukkende er visuelle. Men det kan også være lukt, taktil, smak i munnen, hørselshallusinasjoner o.l. Men mest av alt for K-PTSD er det vel helst emosjonelle flashback. At en i en relativt harmløs situasjon brått kjenner på en enorm frykt, eller en enorm skuffelse, sorg, desperasjon. F.eks fikk jeg ofte det som lignet "separasjonsangst" med min voksne kjæreste, det jeg innså var at det var et emosjonelt flashback og handlet lite om det faktum at han skulle på jobb. 

Tusen millioner takk for at du tok opp dette! Jeg har opplevd så utrolig mye av det i min nye kjæresterelasjon. Han har vært enormt tålmodig og vi har jobbet oss gjennom det hver eneste gang. Ting har roet seg veldig nå, men jeg er glad for å ha fått et navn på det og at jeg nå kan henge det på en enda tydeligere knagg som jeg kan lære mer om. 

Jeg har forstått at flashback ikke har kunnet være bare sterke visuelle minner, men jeg har ikke forstått at de emosjonelle lynene som slår ned er flashback også! Det gir så mye mening. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg foreslår at du faktisk leser det som blir skrevet og ikke lager egne tolkninger og sannheter for så å beskylde andre for å mene og si de tingene. Jeg har ikke sagt noe om at du ikke har den eller den diagnosen, jeg har ikke sagt noe om at dine behandlere tar feil, jeg har ikke sagt noe om at du ikke er syk osv.  Det eneste jeg sier er at nei man kan ikke få diagnosen kompleks PTSD uten å oppfylle kriteriene for PTSD  og at det du sier i kommentaren under her ikke stemmer.

Du sier definitivt alt det du sier at du ikke sier. Det er samme hva vi selv har av full innsikt i egen diagnose. Utreder har sett at dette er PTSD. Da er det ikke viktig om jeg sier at jeg ikke har det eller det symptomet. Det kan ha vist seg på en annen måte, som utreder har plukket opp. Ref det med emosjonelle flashback. Selvom personen selv ikke sier at den har emosjonelle flashback, så kan det være den har det. 

Jeg lærte nylig om det og jeg kan lett ha sagt at jeg ikke har noe særlig flashback tidligere. Jeg lurte faktisk en stund på om jeg virkelig kunne ha diagnosen nettopp pga det med flashback. Det var jo noe der, men ikke så voldsomt som det enkelte steder ble beskrevet. Nå forstår jeg mye mer. 

Derfor synes jeg din kamp i dette er totalt unødvendig. Hvertfall når du fortsetter å male på. Flere har prøvd å forklare deg her, på ulike måter, hvordan det med flashback kan sees på. Og det viktigste er kanskje at selvom en selv ikke har full innsikt i hva flashback innebærer så har utreder det og de kan se ting en selv ikke ser. Enkelt og greit. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tusen millioner takk for at du tok opp dette! Jeg har opplevd så utrolig mye av det i min nye kjæresterelasjon. Han har vært enormt tålmodig og vi har jobbet oss gjennom det hver eneste gang. Ting har roet seg veldig nå, men jeg er glad for å ha fått et navn på det og at jeg nå kan henge det på en enda tydeligere knagg som jeg kan lære mer om. 

Jeg har forstått at flashback ikke har kunnet være bare sterke visuelle minner, men jeg har ikke forstått at de emosjonelle lynene som slår ned er flashback også! Det gir så mye mening. 

Aw, nå ble jeg veldig glad for å lese dette, av å kjenne at jeg hadde vært litt nyttig for noen. Og jeg kjenner meg også inspirert av at du har en så tålmodig kjæreste. Jeg håper at jeg en dag kommer dit. Og så unner jeg det så veldig. Å leve med PTSD er en så stor belastning og jeg synes vi alle fortjener tålmodighet og støtte rundt oss. ❤️ 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du sier definitivt alt det du sier at du ikke sier. Det er samme hva vi selv har av full innsikt i egen diagnose. Utreder har sett at dette er PTSD. Da er det ikke viktig om jeg sier at jeg ikke har det eller det symptomet. Det kan ha vist seg på en annen måte, som utreder har plukket opp. Ref det med emosjonelle flashback. Selvom personen selv ikke sier at den har emosjonelle flashback, så kan det være den har det. 

Jeg lærte nylig om det og jeg kan lett ha sagt at jeg ikke har noe særlig flashback tidligere. Jeg lurte faktisk en stund på om jeg virkelig kunne ha diagnosen nettopp pga det med flashback. Det var jo noe der, men ikke så voldsomt som det enkelte steder ble beskrevet. Nå forstår jeg mye mer. 

Derfor synes jeg din kamp i dette er totalt unødvendig. Hvertfall når du fortsetter å male på. Flere har prøvd å forklare deg her, på ulike måter, hvordan det med flashback kan sees på. Og det viktigste er kanskje at selvom en selv ikke har full innsikt i hva flashback innebærer så har utreder det og de kan se ting en selv ikke ser. Enkelt og greit. 

Igjen så må du lære deg å lese. Jeg har ikke sagt at du ikke har den diagnosen. Så det er du som må slutte å male og legge ord i munnen på meg og heller lære deg å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 22.18):

Nå er det sånn at du kan ikke få kompleks PTSD med mindre du fyller kriteriene for PTSD og flashback er faktisk et av kriteriene man må oppfylle for å kunne få diagnosen.

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 16.54):

Hva mener du med paraplyen flashbacks? Definisjonen på flashback er ganske tydelig

Ja emosjonelle flashbacks er veldig vanlig ved kompleks PTSD, men for å få den diagnosen må man jo også oppfylle kriteriene for «kun» PTFD og da slipper man ikke unna kriteriet som innebærer flashbacks i form av gjenopplivning av traume.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Igjen så må du lære deg å lese. Jeg har ikke sagt at du ikke har den diagnosen. Så det er du som må slutte å male og legge ord i munnen på meg og heller lære deg å lese!

Du krangler jo på at personen har diagnosen. Og du vil ikke være med på noe annet enn visuelle flashbacks kvalifiserer til flashbacks. Jeg forstår at du nok reagerer brått på at personen sier "har ikke flashbbacks", men tror du virkelig ikke at i utredning så forstår terapeuten at pasienten faktisk har flashbacks, selv om det ikke innebefatter visuelle flashbacks? 

Jeg ante ikke selv at det som slo ned som akutt lyn av følelser i situsjoner som trigget minner om traumer, faktisk var flashbacks. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du krangler jo på at personen har diagnosen. Og du vil ikke være med på noe annet enn visuelle flashbacks kvalifiserer til flashbacks. Jeg forstår at du nok reagerer brått på at personen sier "har ikke flashbbacks", men tror du virkelig ikke at i utredning så forstår terapeuten at pasienten faktisk har flashbacks, selv om det ikke innebefatter visuelle flashbacks? 

Jeg ante ikke selv at det som slo ned som akutt lyn av følelser i situsjoner som trigget minner om traumer, faktisk var flashbacks. 

Dersom en terapeut hadde oppdaget at en pasient har emosjonelle flashbacks, eller andre flashbacks, så hadde de fortalt det til pasienten. Og forklart hva det er, hvorfor det skjer m.m. Det er en del av terapeutens jobb, å informere om hva, hvorfor, hvordan etc.

Nå har denne personen aldri blitt fortalt at hun har flashbacks og derfor skriver at hun ikke har det. 

Anonymkode: 3dadd...aa2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dersom en terapeut hadde oppdaget at en pasient har emosjonelle flashbacks, eller andre flashbacks, så hadde de fortalt det til pasienten. Og forklart hva det er, hvorfor det skjer m.m. Det er en del av terapeutens jobb, å informere om hva, hvorfor, hvordan etc.

Nå har denne personen aldri blitt fortalt at hun har flashbacks og derfor skriver at hun ikke har det. 

Kanskje hun dissosierer såpass mye at ikke all informasjon som formidles når frem? Det er mye jeg ikke husker fra mine timer hos DPS. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje hun dissosierer såpass mye at ikke all informasjon som formidles når frem? Det er mye jeg ikke husker fra mine timer hos DPS. 

Da får hun ta ansvar selv og å lese journalen da. 

Emosjonelle flashbacks er ikke noe man glemmer heller. Det er ganske traumatisk å gjenoppleve traumer på den måten. Jeg får det som oftest med dissosiasjon, som blir trigget av diverse triggere og når jeg sitter i terapirommet og skal prate om traumer ned på detaljnivå. 

Husker lite fra de første 4 årene i terapi selv på grunn av dissosiasjon. Psykologen skrev lange og detaljerte beskrivelser fra timen på grunn av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 19.07):

Du som er diagnostisert PTSD, hva er dine symptomer?Jeg vil gjerne høre om de som har mildere symptomer og de som har alvorlige som gjør livet umulig. 

Opplevde et traume for fem år siden og mer og mer kjenner jeg at mye jeg kjenner på kanskje kan linkes dit.. 

Anonymkode: a5238...2bd

Traumet mitt er at jeg har vokst opp med en mor som ikke følte noe for meg og viste det daglig. I tillegg utført psykisk og fysisk vold, samt tvunget til overgrep av en venn av henne. Jeg hadde en far oppi dette som var så ekstremt konfliktsky at han lukket øyne og ører for alt. Hvis jeg ba om noe så ble jeg oversett, i blant ba jeg tre ganger før jeg ga opp.

Etter å ha jobbet heftig med det tøffeste over flere år så syns dette best med flink-pike syndromet. Det andre er å finne meg noen som virker så bra i starten også viser det seg at det er samme ulla jeg vokste opp med. 

Tidligere symptomer, før psykologtimene var: 

Var sengeliggende et helt år, akkurat som om jeg trengte å hente meg inn for flere år med søvn. Depresjon, angst, flashbacks både med minner, drømmer og lukt. Følelser i sving for hver minste lille ting. 

Jobbet meg igjennom det med å godta at det er søvn jeg trenger. Møtte til psykolog så lenge det trengtes. Etter en stund klarte jeg endelig å se litt fremover. Begynte så smått å jobbe igjen, først deltid et år så fulltid. Da jeg akkurat begynte å jobbe fulltid så rakk jeg bare å spise etter jobb før jeg sov til neste dag.

Nå er det 13 år siden jeg begynte å jobbe igjen. Nå er jeg mor til noen små barn som jeg følger godt opp. Trives med livet, kjenner ikke spor av angst eller depresjon. Fyller livet med barn, venner, jobb, øker utdanningen min, hobbyer og takler det aller meste. 

Har du angst daglig? Har du panikkanfall så ofte at det går utover livskvaliteten? Har du mareritt som gjør deg gjennomsvett og redd for å sovne? Må du stoppe opp for å huske å trekke pusten? Har du alltid en vond klump i magen? Unngår du å snakke om lignende, skrur av tv ved lignende eller reagerer med panikk ved lignende lukter? Da ville jeg gått til legen. 

Anonymkode: 3b09e...fa4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da får hun ta ansvar selv og å lese journalen da. 

Emosjonelle flashbacks er ikke noe man glemmer heller. Det er ganske traumatisk å gjenoppleve traumer på den måten. Jeg får det som oftest med dissosiasjon, som blir trigget av diverse triggere og når jeg sitter i terapirommet og skal prate om traumer ned på detaljnivå. 

Husker lite fra de første 4 årene i terapi selv på grunn av dissosiasjon. Psykologen skrev lange og detaljerte beskrivelser fra timen på grunn av det. 

Jo, det kan man absolutt glemme. Det er ganske vanlig å fortrenge ting med ptsd, spesielt vonde og ubehagelige ting. Og hvis man ikke vet at man har det, hvordan skal psykologen fange det opp? De fleste psykologer merker ikke at man dissosierer en gang. 

Anonymkode: 1430c...95b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...