Gå til innhold

Til deg med glød i huda i ansiktet, masserer du ansiktet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på hva jeg kan gjøre for å få mer glød. Er voksen dame, så skjønner at huden blir mer tørr og mindre elastisk. Tenker kanskje massasje er bedre enn peeling. Har du noe erfaring? Blir også glad for andre tips, gode kremer o.l. :) 

Anonymkode: 27d89...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg smører serum og krem godt inn i ansiktet, men masserer ikke. Jeg får glød og spenst pga. regelmessig eksfolidering og produkter som er riktige for min hud.

Anonymkode: de6b5...837

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En god rens, lett eksfoliering, serum og dagkrem med spf. 
Er 40 år men har finere og mer glødende hud enn da jeg var yngre. 
Viktig med nok søvn, nok vann og unngå mye stress. Godt kosthold med omega 3 og lite sukker og minimalt med alkohol spiller også inn. 

Anonymkode: 9954a...7bf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 43 og folk spør meg ofte om hva jeg bruker for glød i ansiktet. 

Svaret er fet hud. Endelig kommer det til nytte 😆

Anonymkode: 81618...0d6

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg smører serum og krem godt inn i ansiktet, men masserer ikke. Jeg får glød og spenst pga. regelmessig eksfolidering og produkter som er riktige for min hud.

Anonymkode: de6b5...837

Altså peeling? Hvilket serum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er 43 og folk spør meg ofte om hva jeg bruker for glød i ansiktet. 

Svaret er fet hud. Endelig kommer det til nytte 😆

Anonymkode: 81618...0d6

Heldig du da:) trenger du ikke krem? ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Et godt serum, frisk luft og masse vann gjør underverker!

Anonymkode: 495a8...c75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går mye tur, er ute en god del. Få ting sørger for den naturlige gløden som det å være mye ute i frisk luft 

Anonymkode: 3bca7...fbc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gode hudpleierutiner og gode produkter. 

Rengjøre ansikt/hals godt hver morgen/kveld. Serum. Krem. Evnt solkrem etter krem. Bruk riktige produkter for din hudtype. Jeg er snart 50 og har tørr/sensitiv hudtype. Bruker serum med c vitamin og krem fra dr Schrammek. Finnes sikkert andre gode merker som er gode, kommer an på budsjett og behov. 

Utover det så spiser jeg veldig sunt/drikker mye vann, og er mye ut i frisk luft. Men etter en viss alder er hudpleie/produkter er også viktig. 

Anonymkode: d1bf1...47b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trening og frisk luft.

Anonymkode: 86f55...e58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

C vitamin serum kombinert med nok vann og solkrem som gir fin glød

Anonymkode: 605db...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En god rens, lett eksfoliering, serum og dagkrem med spf. 
Er 40 år men har finere og mer glødende hud enn da jeg var yngre. 
Viktig med nok søvn, nok vann og unngå mye stress. Godt kosthold med omega 3 og lite sukker og minimalt med alkohol spiller også inn. 

Anonymkode: 9954a...7bf

Alt dette!

Min hud gikk fra døll, kjip med fine linjer overalt spesielt på siden av pannene og under øyene, til å ha superglød i huden og de linjene er alle forsvunnet! Alt beskrevet over er ca nøyaktig det jeg begynte med. + Av og til ansiktsmassasje og ansiktsyoga kanskje én kveld i uken. 

Ellers tar jeg av og til honningmaske på før dusjen, spesielt rundt mensen for å motvirke mensenkviser som kan komme.

Ang. Produktene jeg bruker, bruker jeg glycolic acid daglig for mild eksfoliering. videre av og til en helt ren(!!) Skrubbehanske sånn heeeeelt forsiktig over huden, uten å skrubbe liksom. Med rens på. Og dobbelrenser igjen etterpå også. Det gjør jeg maks 2 ganger i mnd.

Bruker koreansk rens, CeraVe fuktighetskrem. Låser det inn med en ansiktsplje som passer for meg (roseolje+castorolje)

Anonymkode: a2e2c...188

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansiktsmassasje er kjempefint for å øke blodsirkulasjonen og løse opp muskelspenninger i ansiktet, men vær oppmerksom på at man bør være varsom med å massere dersom man har rosacea, perioral dermatitt eller reaktiv hud.

Rens, fukt og solkrem er en god base, og så kan man supplere med antioksidanter, eksfoliering og evt. et retinoid.  Antioksidanter, spesielt C-vitamin og niacinamide, bidrar bl.a. til en jevnere. hudtone, mens eksfoliering hjelper huden å kvitte seg overskudd av døde hudceller som kan få huden til å se gusten og matt ut. Retinoider kan reparere solskader og forebygge rynker, samt at de stimulerer hudens egen produksjon av kollagen, som bidrar til å holde huden smidig. Det er viktig at du velger produkter tilpasset din hudtype, og det finnes gode hudpleieprodukter i alle prisklasser🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nå en viden forskjell mellom langrennsstjernene som trener hardt og i timevis i minusgrader og snøfokk kontra det å gå en daglig tur der man får opp pulsen litt. Frisk luft har definitivt mye å si for å få en fin glød i ansiktet, året rundt (men husk solkrem!) Folk som i hovedsak bare sitter inne får ei gusten hudfarge (med mindre de sminker seg med alt mulig stæsj for å få glød)

Ts; å drikke nok vann er viktig, likedan å ikke drikke alkohol hyppig. Koffein er vanndrivende og gjør at man mister væske, så drikker du mye koffein så kan det være greit å redusere litt (eller fylle på med drikke uten koffein for å gjenopprette væskebalansen)

En rens som ikke er hard mot huden er viktig, samt en ansiktskrem som gir god fukt. Personlig så foretrekker jeg også et serum som gir ekstra fukt og inneholder probiotika (jeg har fuktfattig og sensitiv hud)

Jeg bruker generelt lite sminke og kan gå flere uker uten sminke, men uavhengig av det så tror jeg at for de som sminker seg daglig, da mtp foundation, at det er viktig å ha noen sminkefrie dager innimellom sånn at huden får puste.

Selv så er jeg 48 år, og har vært heldig mtp lite rynker, har typ smilerynker men ingen grove rynker eller «sinnarynke» (skriver heldig pga grad av rynker er mye pga gener, og mamma og hennes side så får man ikke mye rynker), og jeg får flere ganger komplimenter for hvor frisk og fin hud jeg har. Jeg gjør ikke mye for det annet enn å passe på å drikke nok, jeg liker å gå tur og være ute, og bruker få, men gode (og ganske billige) produkter i ansiktet morgen og kveld. Og har et avslappet forhold til sminke (tror jeg har flere sminkefrie dager enn med sminke, selv om jeg skal på et eller annet og ikke bare være hjemme. Og en ting til; kjøp en mild peeling beregnet for ansiktet og peel regelmessig for å fjerne døde hudceller. Følg på med godt med fukt etter peeling. 

Delryddet,fjernet sitering av slettet innlegg.

Chantielle mod.

Endret av Chantielle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 19.05):

Lurer på hva jeg kan gjøre for å få mer glød. Er voksen dame, så skjønner at huden blir mer tørr og mindre elastisk. Tenker kanskje massasje er bedre enn peeling. Har du noe erfaring? Blir også glad for andre tips, gode kremer o.l. :) 

Vær i bevegelse utendørs hver dag.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 23.02):

Alt dette!

Min hud gikk fra døll, kjip med fine linjer overalt spesielt på siden av pannene og under øyene, til å ha superglød i huden og de linjene er alle forsvunnet! Alt beskrevet over er ca nøyaktig det jeg begynte med. + Av og til ansiktsmassasje og ansiktsyoga kanskje én kveld i uken. 

Ellers tar jeg av og til honningmaske på før dusjen, spesielt rundt mensen for å motvirke mensenkviser som kan komme.

Ang. Produktene jeg bruker, bruker jeg glycolic acid daglig for mild eksfoliering. videre av og til en helt ren(!!) Skrubbehanske sånn heeeeelt forsiktig over huden, uten å skrubbe liksom. Med rens på. Og dobbelrenser igjen etterpå også. Det gjør jeg maks 2 ganger i mnd.

Bruker koreansk rens, CeraVe fuktighetskrem. Låser det inn med en ansiktsplje som passer for meg (roseolje+castorolje)

Anonymkode: a2e2c...188

Dette "Godt kosthold med omega 3 og lite sukker og minimalt med alkohol spiller også inn." snakkes altfor lite om - en sunn livsstil og kosthold er nr. 1 ting man kan gjøre, og så kommer det de andre som kosmetikk man bruker masse penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...