Gå til innhold

Hvordan takle manne-babyen min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Pha alenemødre klarer å studere med barn hele tiden

Ganske begrenset å trekke slike skillelinjer. Det finner nok forskjeller på alenemødre og.  Det handler vel om hva det enkelte individet er i stand til, ikke hva en stor gruppe klarer på generelt grunnlag. 

Anonymkode: af122...efa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er man ikke manne-baby når man prioriterer gaming over både studier og sitt eget barn?

ts

Anonymkode: 27ace...cfd

Nei, ikke nødvendigvis :) Man kan være lei, deprimert, overveldet av studiene, ha problemer med konsentrasjon når det foregår andre ting i huset og man blir avbrutt hele tiden osv. Det kan være veldig tungt å være student og ha familie ved siden av! Man blir ikke en mannebaby av disse tingene... Hadde mannen min kalt meg "kvinnebaby" da jeg ikke klarte studiene ved siden av hus og barn, hadde jeg mistet all respekt for ham. Heldigvis forstod han når det kom til stykket, og har aldri latt meg ha dårlig samvittighet for det. 

Anonymkode: f8aa1...3b8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og videre, egentlig, når du omtaler han slik, så synes jeg at han skal få slipper å være sammen med deg. Det er helt hinsides å omtale en livspartner på den måten. Det vitner om dyp forakt, så du burde bare gjøre det slutt jo før jo heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ganske begrenset å trekke slike skillelinjer. Det finner nok forskjeller på alenemødre og.  Det handler vel om hva det enkelte individet er i stand til, ikke hva en stor gruppe klarer på generelt grunnlag. 

Jo men poenget er at kvinner forventes å skulle klare det. Menn blir stakkarsliggjort

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Pha alenemødre klarer å studere med barn hele tiden

Hva har det med saken å gjøre? De fleste alenemødrene jeg kjenner som har studert, har hatt barn i barnehage/skole når de har studert. Veldig få av dem har jobbet ved siden av, slik at de har studert når barna var hos far eller når barna har vært på skolen. Kanskje har de sittet på kvelder når barna har vært lagt seg, og da uten andre forstyrrelser hjemme?? Da jeg studerte, så var det forstyrrelser hele tiden, med barn i forskjellig alder og mann som var hjemme og lurte på ditt og lurte på datt. Noe helt annet å studere når du sitter helt alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo men poenget er at kvinner forventes å skulle klare det. Menn blir stakkarsliggjort

Jeg forventer ikke at noen skal klare ting mer enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forventer ikke at noen skal klare ting mer enn andre. 

Hva du alene forventer eller ikke endrer ikke samfunnets forventninger

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han jobber ikke i tillegg (slik som noen hintet til), han studerer 100%. Han har også 8 timer hver hverdag til å studere uten distraksjoner når barnet er på skole/sfo, så er ikke slik at han må bruke helgene heller. Men det går visst ikke an å bruke de 8 timene fornuftig heller fordi «jeg er ikke skapt for å sitte med skolearbeid i flere timer av gangen» og «nå har jeg hatt 4 undervisningstimer, nå må jeg slappe av før barnet kommer hjem». Det blir mye gaming og tv-titting når 6-åringen er på skole…

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (14 minutter siden):

Hvem forventer det? Dette lukter offerrolle. I denne saken lukter det i tillegg litt at kvinnen har forventninger til at mannen skal klare det, med sin 'mammaholdning'. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han jobber ikke i tillegg (slik som noen hintet til), han studerer 100%. Han har også 8 timer hver hverdag til å studere uten distraksjoner når barnet er på skole/sfo, så er ikke slik at han må bruke helgene heller. Men det går visst ikke an å bruke de 8 timene fornuftig heller fordi «jeg er ikke skapt for å sitte med skolearbeid i flere timer av gangen» og «nå har jeg hatt 4 undervisningstimer, nå må jeg slappe av før barnet kommer hjem». Det blir mye gaming og tv-titting når 6-åringen er på skole…

ts

Patetiske unnskyldninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem forventer det? Dette lukter offerrolle. I denne saken lukter det i tillegg litt at kvinnen har forventninger til at mannen skal klare det, med sin 'mammaholdning'. 

Men leser du hva hun skriver, så prøver han ikke engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ts

Så dropp han da, hvis du ikke fikser dette. Du kan ikke endre ham hvis han ikke gjør det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå tror jeg egentlig ikke at du ønsker måter å få det bedre med kjæresten din, mer bare å få ut litt agg, men dersom du er oppriktig i ønsket ditt om et bedre forhold, så er det første du gjør å slutte å kalle ham manne-babyen din, og å være så respektløs som du gjør. 

Ellers anbefaler jeg boken "The empowered wife" av Laura Doyle og "you're the one you've been waiting for" av Richard Schwartz. I tillegg instagramkontoen Heybeginnerwife. 

Hadde jeg hatt en partner som deg, hadde jeg heller ikke følt meg så veldig inspirert til å få til noe i livet. Ta en kikk på deg selv i speilet, er du virkelig et catch? En person som skriver slik du gjorde i HI om din partner? 

Anonymkode: 5cd18...236

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men leser du hva hun skriver, så prøver han ikke engang

Så får hun droppe han da. Han var ikke så ambisiøs og flittig som hun forventet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får be han begynne å jobbe igjen da. Kanskje ta studiet på deltid ved siden av. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nå tror jeg egentlig ikke at du ønsker måter å få det bedre med kjæresten din, mer bare å få ut litt agg, men dersom du er oppriktig i ønsket ditt om et bedre forhold, så er det første du gjør å slutte å kalle ham manne-babyen din, og å være så respektløs som du gjør. 

Ellers anbefaler jeg boken "The empowered wife" av Laura Doyle og "you're the one you've been waiting for" av Richard Schwartz. I tillegg instagramkontoen Heybeginnerwife. 

Hadde jeg hatt en partner som deg, hadde jeg heller ikke følt meg så veldig inspirert til å få til noe i livet. Ta en kikk på deg selv i speilet, er du virkelig et catch? En person som skriver slik du gjorde i HI om din partner? 

Hva jeg skriver i et anonymt forum på nett i frustrasjon, betyr ikke at jeg sier det samme til han. Jeg har vært veldig pedagogisk, jeg har tatt meg av alt av husarbeid og barnet en periode for å gi han tid til å studere. Men når jeg tar med barnet ut i et par timer for å komme hjem å finne han midt i et game, og han benytter alle muligheter til å game da blir jeg lei…

ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 14.09):

Hæ, tror du mannen søler bort viktig studietid på gaming og tull fordi ts ikke er pen nok??

Anonymkode: 328c6...a1d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 14.11):

Så får hun droppe han da. Han var ikke så ambisiøs og flittig som hun forventet.

Men det at han dasser rundt når han skal studere går jo ut over dem begge to. Skal han stryke og sitte med studielån til oppover ørene?

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han jobber ikke? Men bidrar han til økonomien? 
Hvis ikke si at du ikke gidder mer. 8 timer om dagen er mer enn nok. 

Anonymkode: 706aa...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor startet du en ny tråd om dette, TS?

Anonymkode: b14dc...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...