AnonymBruker Skrevet 30. mars #1 Del Skrevet 30. mars Jeg har over 2.år blitt utsatt for seksuell trakassering av en avdelingsleder på jobben. Han har også vært min avdelingsleder frem til jeg ble flyttet til en annen, fordi jeg varslet. Han er 20.år eldre enn meg, og har lang fartstid som avdelingsleder. Det har vært seksuelle meldinger, seksuelle kommentarer, han har tatt på meg, og vært svært intens. En gang da vi var alene etter arbeidstid prøvde han også å kysse meg og holdt meg fast slik at jeg måtte rive meg vekk fra han. Han prøvde ikke på nytt igjen etter dette, selv om han hadde hatt mulighet. Jeg vet også at det er 2 andre på arbeidsplassen som har opplevd litt det samme, men ikke i like stor alvorlighetsgrad som det jeg har opplevd. Jeg har arbeidet på arbeidsplassen min i 10.år , og trives svært godt med kollegaene mine og miljøet. Den øverste sjefen har sagt at han tror meg, og tar det svært alvorlig. Han har også snakket med denne avdelingslederen om sakene som er blitt varslet mot han. Likevel sier den øverste sjefen at det er svært utfordrende å flytte han, men at det "snart" kommer til å skje et skifte i ledelsen, og at han da vil prioritere å få flyttet denne avdelingslederen. Det har han sagt til meg i et møte vi hadde etter at jeg brøyt sammen på jobb pga en hendelse med denne avdelingslederen. Neste år skulle jeg egentlig få nytt ansvarsområde på jobb, som er et jeg ønsker. Dette medfører at jeg hadde fått han som avdelingsleder, men jeg nektet å ha han som avdelingsleder. Resultatet har da blitt at jeg til neste år får en langt mindre attraktiv posisjon på jobb, men med lovnad om at jeg til neste år der igjen skal få den stillingen jeg egentlig ønsker. Denne lovnaden har jeg fått av den øverste sjefen, som også uttrykker at han er frustrert over situasjonen - men at det er folk over han igjen som har bestemt dette. Så til utfordringen, jeg har nå fått tilbud om stiling på et annet arbeidssted. Det er en stilling jeg ønsker, men jeg vet jo svært lite om miljøet jeg eventuelt går til. Hva hadde dere gjort? Hadde dere blitt i den gamle jobben, som egentlig har et godt miljø - bortsett fra denne ene mannen, eller prøvd på nytt et annet sted? Anonymkode: 59808...735 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #2 Del Skrevet 30. mars Bruk det som pressmiddel for å få ledelsen til å få ut fingeren! Anonymkode: 71d36...a9d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #3 Del Skrevet 30. mars Bytt. Anonymkode: f1a07...b56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #4 Del Skrevet 30. mars Jeg ville byttet jobb siden sjefen til lederen tydeligvis ikke tar grep. Anonymkode: 523a1...d46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #5 Del Skrevet 30. mars Det er jo ikke et godt mijø på din nåværende arbeidsplass i det hele tatt - denne personen får fortsette i stillingen sin og det sier mye. Det høres også ut som at det påvirker din karriere negativt å bli der. Ville ikke tenkt meg om to sekunder. Anonymkode: d9e1b...5b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #6 Del Skrevet 30. mars Som tidligere sagt. Bruk dette tilbudet om pressmiddel. Si det at enten får du stillingen nå og dem flytter sjefen. Alternativet er at du forlater arbeidsplassen. Om du ender opp med å forlate ville jeg vurdert å kontakte fagforeningen før du forlater. Dem kan faktisk sørge for at avdelingslederen din får store problemer, med tanke på at seksuell trakassering på arbeid er straffbart. Jeg hadde brukt det som pressmiddel. Og skifta om jeg ikke fikk det som jeg ville. Anonymkode: 2d4a4...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå