Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har ikke barn. 
Han maser om å få barn. 
Jeg sendte klipp på sosiale medier som omhandlet barn og kosthold, etc. 

Jeg skriver at jeg er enig i det som blir sagt og at jeg ikke ønsker at mitt barn skal utsettes for alt det sukkeret osv. Skriver «se på videoene». 
Eneste svaret jeg får fra han er «Først må du få en unge før du begynner å melde om slikt!».

Men, er det ikke normalt å kunne dele synspunkter på hva man mener før en får barn? Er ikke det lurt ? 
Hva bør jeg svare ? 

Bare det at han maser om barn gjør meg psykisk sliten. Vi bor heller ikke sammen, og jeg jobber ikke i nærheten av han. Han mener jeg skal flytte til han. Han mener jeg skal bli gravid NÅ.

Han mener det ikke gjør noe at jeg ikke jobber i nærheten av han før jeg blir gravid, for svaret hans er at jeg skal jo i permisjon etter har fått ungen og tid på å finne jobb. 
Det er lite jobber i området der han bor som er rettet mot det jeg har tatt utdannelse i. De få stillingene som har vært mener han jeg skal søke på. Men jeg ønsker ikke å jobbe med AKKURAT  det, selvom jeg kan pga utdannelsen. 

Han kan sende meld der han skriver «Lyst på egen familie jeg!». 
Hva svarer jeg??

Han mener den biologiske klokka mi tikker og jeg blir 36 år. Han er 32 og vil ikke bli gammel far. 

Alt handler om hva han vil. Han vil ikke flytte på seg. 
Jeg skal liksom flytte til han, som er 2 timer vekk.

jeg skal liksom flytte fra venner og familie. 
Jeg skal liksom flytte og bytte jobb. Jeg har tatt høyere utdanning, og stor trives der jeg er nå. 

Og han skal bare sitte der og få alt servert.

Jeg merker jeg blir sint når jeg skriver dette. 
Han vil heller aldri bli med meg til mine venner når skal være sosial med dem. Jeg merker at det gjør noe med meg. Hvordan blir det da hvis jeg flytter, kan jeg da ha venner i hans hus? Det gjør noe med meg at han viser null interesse for å bli kjent med mine venner og aldri vil bli med på noe sosialt med mine venner. Han selv er ikke masse med sine venner, men de få gangene det har vært så har jeg måt møte hans venner. 

Han vil ha ny hund når nåværende hund dør, og han vil ha samme type hund. Hunden røyter masse og er stor. Han liker ikke å støvsuge og han grer pelsen ikke. Den som går tur med hundene hans og grer den er bestemoren. Jeg grer også hunden. 
Alt handler om hva han vil. Jeg vil ikke ha en hund med masse hår. Er jeg som støvsuger. 

Hvordan blir ting når skal få barn da?  

Beklager alle skrivefeilene, men nå er jeg irritert og lei meg merker jeg. 

Og han har selvfølgelig mange gode egenskaper som jeg elsker, ellers hadde jeg ikke vært med han. 

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gi han ultimatum at du kan være villig til å bli gravid dersom han flytter til deg.

Jeg hadde ikke flyttet to timer unna familie og venner til et sted med begrenset jobbmuligheter. 

Anonymkode: 79560...147

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Altså, han tar ikke vare på sin egen hund en gang. Hva får deg til å tro at han kommer til å ta sin andel av all jobben med et barn?

Vær så snill å ikke bli en av dem som skriver innlegg om at de ga opp livet sitt og flyttet til mannen sitt hjemsted,  og nå oppdager at de er venneløse og med alt ansvar for både hus og barn. 

Det er forøvrig galskap å tenke å lage barn med noen du ikke har bodd med en gang.

Han her er jo en egoistisk mannebaby. Det vet du jo, men siden du fortsatt er sammen med ham så trenger du kanskje at noen andre også sier det?

Anonymkode: 37eec...819

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

det virker som om du nettopp har fått satt ord på mange tanker og følelser som du muligens ikke har tillatt før iforhold til typen. 

Ikke la deg presse. 

Dere må snakke sammen, ansikt til ansikt - ikke hovedsakelig kommunisere via tekst og sosiale medier. 

Hvor lenge har dere vært et par?

Anonymkode: ebc18...1d7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså, han tar ikke vare på sin egen hund en gang. Hva får deg til å tro at han kommer til å ta sin andel av all jobben med et barn?

Vær så snill å ikke bli en av dem som skriver innlegg om at de ga opp livet sitt og flyttet til mannen sitt hjemsted,  og nå oppdager at de er venneløse og med alt ansvar for både hus og barn. 

Det er forøvrig galskap å tenke å lage barn med noen du ikke har bodd med en gang.

Han her er jo en egoistisk mannebaby. Det vet du jo, men siden du fortsatt er sammen med ham så trenger du kanskje at noen andre også sier det?

Anonymkode: 37eec...819

Han tar absolutt vare på sin hund. Men bestemoren passer den i arbeidstiden og bestemoren ønsker å gre da å gå tur Han tar vare på hunden 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt rart at du deler videoer av klipp til ham på den måten når ting er som de er. Det som overskriften sier, ja det er jo ganske vanlig å snakke om synspunkter før man får barn, men her blir jo alt bare helt rart for meg. Dere må jo snakke sammen og bli enige i hvordan dere skal ha det sammen, hvor dere skal bo osv før dere snakker om barn. Ikke noe hemmelighet at du begynner å få dårlig tid, men at han presser deg slik er ikke greit. Man må gi og ta. Bli enige. 

Anonymkode: 68af3...2c3

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at svarene på meldingene dine er en frustrasjon fordi han ønsker seg barn og kanskje opplever at du er litt uklar i hva du vil med forholdet. Slik jeg leser ditt innlegg så bør dere absolutt ikke få barn, for du virker egentlig ikke så interessert i et livslangt forhold med han? Siden han åpenbart er klar for barn bør du heller være tydelig på hva du vil, slik at han kan gå videre og finne en annen dame som er på samme plass som han i livet. 

Om jeg tolker feil, så bør du i hvert fall være tydelig med han om dine frustrasjoner. At han ønsker seg hund, men ikke gidder å bruke tid på de kjedelige men nødvendige tingene med den, er en ting han ikke kommer til å endre uten bevisstgjøring. Han er tydeligvis helt komfortabel med å overlate ansvaret for dyr (barn) til noen andre, om det er deler av det han synes er kjedelig. Hvem tror du må stå opp med barnet? Mate det? Vaske klærne? Støvsuge gangen etter det? Aktivisere det? Legge til rette for lekebesøk og barnebursdager? Om han ikke blir bevisstgjort at dette er like mye hans ansvar, så blir det fort bare ditt.

Jeg tror nok han romantiserer det å få barn litt, som jo er helt vanlig. Du har nok et mer realistisk syn på det, men bevisstgjør han på det, og ikke godta om han sier at det er annerledes. Problemet hans er ansvarsfraskrivelse, og et barn vil ikke endre det.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men, vil du ha barn, da?

Anonymkode: 55170...b63

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er selvrespekten din? Du har skrevet så mye om han her, og han er alt annet en en bra kjæreste, hvorfor er du fortsatt sammen med han?

Du burde gjøre det slutt og jobbe med deg selv i terapi.

Anonymkode: 6abbe...5f8

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor er selvrespekten din? Du har skrevet så mye om han her, og han er alt annet en en bra kjæreste, hvorfor er du fortsatt sammen med han?

Du burde gjøre det slutt og jobbe med deg selv i terapi.

Anonymkode: 6abbe...5f8

🏻

Anonymkode: e13e6...23f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke du hatt minst to tidligere tråder hvor du også har tatt opp alle problemene med denne mannen?

Uansett, svaret er det samme, dette er en mann som ikke er bra for deg, og du bør avslutte forholdet og så søke profesjonell hjelp for å finne ut hvorfor du fortsetter å være sammen med en mann som ikke er bra for deg!

Det forholdet du beskriver er ikke et godt forhold, det er et svært usunt forhold! Om man holder seg barnløs så ødelegger man bare eget liv (og gjør nære bekymret for deg). Å få barn inn i et slikt forhold er en form for omsorgssvikt, det er uforsvarlig.

Det hjelper ikke at du tror du elsker ham, når han ikke er bra for deg.

Få barn med en god mann som respekterer deg og elsker deg for den du er. Det er en annen mann enn han du er sammen med! Han du er sammen med blir aldri den mannen!

Anonymkode: 71a28...79a

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...