AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:53 #1 Del Skrevet søndag kl 15:53 En venn er en som bruker tid på deg. Er faktisk interessert i hvordan du har det og spør. Er en som bruker tid på deg og ville være med deg og viser det med å ta initativ. Enten på å møtes eller sender en meld og hører. Det er ikke en venn å sende en snap for å skryte om hvor fint de har det eller noe de har gjort for å fiske etter skryt og ikke et ord om hvordan det går. Dette er kvalme skryt. Og de som lenner seg på at andre alltid skal ta initativ og er bare opptatt av seg selv. Dette er ikke noe gode venner eller mennesker. Alle har tid og muligheter til det de vil og velger. Så om du er en av dem jeg beskriver. Gjør en innsats for andre enn deg selv og være en venn og et medmenneske og tenk litt på andre enn deg og ditt. Anonymkode: bf560...120 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet søndag kl 16:24 #2 Del Skrevet søndag kl 16:24 En venn er et menneske jeg tilbringer tid sammen med og har kontakt med etter eget ønske fordi jeg setter pris på vedkommende, fortrinnsvis i en gjensidig relasjon og forståelse. Hvilken form denne relasjonen tar og hva kommunikasjonen innebærer, hva jeg får ut av og hva jeg tilfører den og hvorfor jeg setter pris på og hva jeg tolerere fra denne personen varierer fra relasjon til relasjon og kan også skifte over tid. Det som er helt greit, eller i det minste akseptabelt i en relasjon kan være helt utenkelig i en annen. Vennskap har ikke klart definerte og allmenne regler og fasiter, de kommer i mange varianter. 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:33 #3 Del Skrevet søndag kl 16:33 En venn er en som vil du skal ha det bra, men ikke på bekostning av andre. Det er ikke en god venn. En god venn er ikke redd for å - være ærlig når det trengs - gi deg støtte og forståelse når du trenger det - hjelper deg om de kan når du ber om det - er glad i deg og vil ditt beste - en god venn er ikke egoistisk - er villig til å lytte til deg om de klarer det Anonymkode: 3d398...941 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:38 #4 Del Skrevet søndag kl 16:38 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En venn er en som vil du skal ha det bra, men ikke på bekostning av andre. Det er ikke en god venn. En god venn er ikke redd for å - være ærlig når det trengs - gi deg støtte og forståelse når du trenger det - hjelper deg om de kan når du ber om det - er glad i deg og vil ditt beste - en god venn er ikke egoistisk - er villig til å lytte til deg om de klarer det Anonymkode: 3d398...941 Nydelig sang ❤️ Sånne venner ønsker jeg meg! Har ingen venner! Anonymkode: bf560...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:41 #5 Del Skrevet søndag kl 16:41 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nydelig sang ❤️ Sånne venner ønsker jeg meg! Har ingen venner! Anonymkode: bf560...120 Da må du bare finne de rette menneskene. De er der ute. Jeg har funnet noen av dem jeg. De vokser ikke på trær 🌳 Så er man heldig og vet at man har, eller blir kjent med en slik venn, så må man ta godt vare på dem, ellers blir de borte. Anonymkode: 3d398...941 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:42 #6 Del Skrevet søndag kl 16:42 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nydelig sang ❤️ Sånne venner ønsker jeg meg! Har ingen venner! Anonymkode: bf560...120 Da er vi i samme båt ♥️ Anonymkode: 35540...b8b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:51 #7 Del Skrevet søndag kl 16:51 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da må du bare finne de rette menneskene. De er der ute. Jeg har funnet noen av dem jeg. De vokser ikke på trær 🌳 Så er man heldig og vet at man har, eller blir kjent med en slik venn, så må man ta godt vare på dem, ellers blir de borte. Anonymkode: 3d398...941 Jeg er sånn mot dem som jeg liker og betyr noe for meg, men de gjør eller gir ingenting tilbake så kaller dem ikke venner lengre og sluttet å bry meg om dem å ta initativ. Heldig er dem som har venner som faktisk er venner. Anonymkode: bf560...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:52 #8 Del Skrevet søndag kl 16:52 hvordan er jeg venn i denne situasjonen? De møtte hverandre for seks måneder siden. Har truffet hverandre fysisk to-tre ganger. Likevel har de rukket å slå opp og bli sammen igjen minst 6 ganger. Han viser voldsom sjalusi og kontrollbehov gjennom tekstmeldingene han skriver. Nå skal han flytte inn hos henne. Dvs. han forlater landet sitt for henne. Hun har nå blitt veldig avmålt og tilbaketrukket overfor meg. Jeg forstår at det er pga at typen ikke vil at hun har kontakt med venner. Jeg er redd det er et katastrofalt skritt de gjør nå med å flytte sammen. Hva gjør jeg? Hvordan forblir jeg en god venn i denne situasjonen? Anonymkode: b088f...69d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:58 #9 Del Skrevet søndag kl 16:58 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er sånn mot dem som jeg liker og betyr noe for meg, men de gjør eller gir ingenting tilbake så kaller dem ikke venner lengre og sluttet å bry meg om dem å ta initativ. Heldig er dem som har venner som faktisk er venner. Anonymkode: bf560...120 Ingen mennesker er perfekte. Dømmer man dem for hardt, så blir det vanskelig å opprettholde et vennskap. Gir de ingenting tilbake så er jeg enig. Slike venner trenger man ikke. Anonymkode: 3d398...941 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:04 #10 Del Skrevet søndag kl 17:04 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen mennesker er perfekte. Dømmer man dem for hardt, så blir det vanskelig å opprettholde et vennskap. Gir de ingenting tilbake så er jeg enig. Slike venner trenger man ikke. Anonymkode: 3d398...941 Der har du rett i. Ingen er det. Er skikkelig lei meg for dette. Har ikke venner. Hvorfor skal jeg være en god venn mot dem når de ikke er det for meg? Eller bryr seg om meg og viser det? Eller de ser ikke meg som en venn så da må jeg og slutte med det. Anonymkode: bf560...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:07 #11 Del Skrevet søndag kl 17:07 Du høres slitsom ut. Legg merke til at alt du beskriver ved et vennskap er hva du krever at vennen skal gjøre for deg. Mens du selv ikke tåler å høre om en venns gleder og aktiviteter - det stempler du som skryt, og noe du ikke orker. Hvem gidder å pleie vennskap med noen som en ikke kan dele hele livet sitt med…? Og nei - vennskap handler i liten grad om hva en gjør for hverandre. Det er ingen transaksjon som ligger bak at det mellom noen mennesker dannes nære bånd og vennskap. Tenker du slik vil jeg tro du har vanskeligheter med å bygge og ivareta vennskap. Anonymkode: ae11c...4ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:19 #12 Del Skrevet søndag kl 17:19 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du høres slitsom ut. Legg merke til at alt du beskriver ved et vennskap er hva du krever at vennen skal gjøre for deg. Mens du selv ikke tåler å høre om en venns gleder og aktiviteter - det stempler du som skryt, og noe du ikke orker. Hvem gidder å pleie vennskap med noen som en ikke kan dele hele livet sitt med…? Og nei - vennskap handler i liten grad om hva en gjør for hverandre. Det er ingen transaksjon som ligger bak at det mellom noen mennesker dannes nære bånd og vennskap. Tenker du slik vil jeg tro du har vanskeligheter med å bygge og ivareta vennskap. Anonymkode: ae11c...4ef Du må lese hva jeg skriver. Du må tolke som du vil, men du tar vekk det jeg faktisk skriver. Om ikke vennskap er det man gjør sammen og det å være sammen fordi man har lyst. Man får tid til det man vil og prioriterer. Nei, jeg har null interesse av hva de holder på med når det er det jeg får og bare det. Anonymkode: bf560...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:21 #13 Del Skrevet søndag kl 17:21 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må lese hva jeg skriver. Du må tolke som du vil, men du tar vekk det jeg faktisk skriver. Om ikke vennskap er det man gjør sammen og det å være sammen fordi man har lyst. Man får tid til det man vil og prioriterer. Nei, jeg har null interesse av hva de holder på med når det er det jeg får og bare det. Anonymkode: bf560...120 Ikke er det venner heller når det er det de gjør. Anonymkode: bf560...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:25 #14 Del Skrevet søndag kl 17:25 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke er det venner heller når det er det de gjør. Anonymkode: bf560...120 Trenger ikke noen som du aldri hører fra, aldri er med eller at de bryr seg om meg og viser det. Det er ikke venner eller er det det? Anonymkode: bf560...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:56 #15 Del Skrevet søndag kl 17:56 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Trenger ikke noen som du aldri hører fra, aldri er med eller at de bryr seg om meg og viser det. Det er ikke venner eller er det det? Anonymkode: bf560...120 Minstekravet jeg har til en venn er at de viser de bryr seg om meg. Det må være en gjensidighet i en eller annen form. Det trenger ikke å være så mye. Noen hyggelige ord. Hvordan går det med deg? Har du lyst til å treffes snart? Det er egentlig ganske enkelt så lenge de mener det oppriktig. Anonymkode: 3d398...941 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:03 #16 Del Skrevet søndag kl 18:03 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Minstekravet jeg har til en venn er at de viser de bryr seg om meg. Det må være en gjensidighet i en eller annen form. Det trenger ikke å være så mye. Noen hyggelige ord. Hvordan går det med deg? Har du lyst til å treffes snart? Det er egentlig ganske enkelt så lenge de mener det oppriktig. Anonymkode: 3d398...941 Så enig. Er ikke det i bunn er det ikke venner. Jeg er dritt lei av å bry meg om mennesker som ikke bryr seg om meg. Anonymkode: bf560...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:04 #17 Del Skrevet søndag kl 18:04 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så enig. Er ikke det i bunn er det ikke venner. Jeg er dritt lei av å bry meg om mennesker som ikke bryr seg om meg. Anonymkode: bf560...120 Og å høre hvordan det går, eller vise omtanke om ting som er skjedd i deres liv fordi jeg husker datoer eller vet de har vært syk. Anonymkode: bf560...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:22 #18 Del Skrevet søndag kl 18:22 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og å høre hvordan det går, eller vise omtanke om ting som er skjedd i deres liv fordi jeg husker datoer eller vet de har vært syk. Anonymkode: bf560...120 Datoer er jeg selv elendig på å huske. Bortsett fra bursdager. Om jeg har en venn jeg vet har vært syk så tar jeg kontakt. Det som er litt vondt er at de gjør ikke det tilbake når jeg er syk, selv om de vet om det. Jeg har en venn som til og med presterte å si at hen skulle komme innom, og at hen hadde hatt så dårlig samvittighet for at hen ikke hadde gjort det. Enda har hen ikke vist seg så da tenker jeg mitt. Jeg slår ikke hånda av vennene mine, men jeg holder kontakten til et minimum. Har en god venn som jeg føler jeg virkelig kan stole på. Hen er en engel 😇 Litt styrete av og til, men heller det enn å ikke bry seg. Det synes jeg er verre. Jeg vet jeg alltid kan ringe denne vennen om jeg har behov for det. Det er en god følelse. Så har jeg flere jeg kan ringe, og prate med om jeg ønsker det. Anonymkode: 3d398...941 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:37 #19 Del Skrevet søndag kl 18:37 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Datoer er jeg selv elendig på å huske. Bortsett fra bursdager. Om jeg har en venn jeg vet har vært syk så tar jeg kontakt. Det som er litt vondt er at de gjør ikke det tilbake når jeg er syk, selv om de vet om det. Jeg har en venn som til og med presterte å si at hen skulle komme innom, og at hen hadde hatt så dårlig samvittighet for at hen ikke hadde gjort det. Enda har hen ikke vist seg så da tenker jeg mitt. Jeg slår ikke hånda av vennene mine, men jeg holder kontakten til et minimum. Har en god venn som jeg føler jeg virkelig kan stole på. Hen er en engel 😇 Litt styrete av og til, men heller det enn å ikke bry seg. Det synes jeg er verre. Jeg vet jeg alltid kan ringe denne vennen om jeg har behov for det. Det er en god følelse. Så har jeg flere jeg kan ringe, og prate med om jeg ønsker det. Anonymkode: 3d398...941 Du er heldig om du har sånne venner. Og det er det som er vennskap. En kan får snap av om fjas og nesten aldri møter og har ingen kontakt med i mellom er ikke venn. Ingen unnskyldning at man ikke har tid osv. Det tar to sek å sende en meld og å ringe. Jeg er blitt så lei dette at jeg er på grensen til å hate dem i stedet for å like dem. For noen dritt mennesker. Anonymkode: bf560...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:39 #20 Del Skrevet søndag kl 18:39 Og ikke minst disse kommentaren som: vi skulle gjort som aldri blir. Anonymkode: bf560...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå