AnonymBruker Skrevet 30. mars #21 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 15.50): Hvor ofte bør man dusje om man ikke vil være uhygienisk? Anonymkode: cb53c...cf8 Ekspander Det kommer jo helt an på hva du driver med, hvor mye du svetter osv. Men du må jo vaske deg daglig selv om du ikke dusjer, alt annet er uhygienisk. Anonymkode: 8418f...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #22 Del Skrevet 30. mars Dusjer de dagene jeg skal på jobb (jobber redusert) elles skal ut blandt folk. Når jeg bare er hjemme bryr jeg meg ikke så hardt. Ingen som skal lukte meg uansett Anonymkode: 06294...8e1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #23 Del Skrevet 30. mars Jeg dusjer hver morgen og etter trening. Noen ganger dusjer jeg på morgenen, selv om jeg vet at jeg skal løpe om 2-3 timer. Liker å føle meg fresh. Anonymkode: fafee...c42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #24 Del Skrevet 30. mars Veldig rart dette med dusjing. Når jeg var liten hadde vi ikke dusj. Vi dusjet hver lørdag i svømmehallen. Vi vasket oss hver morgen og kveld, og jeg ble badet i balje før jeg ble for stor. Så flytter vi til bolig med dusj og badekar . Hadde fortsatt utedo på hytta , og vasket oss i sjøen eller med klut hele sommeren. Helt til jeg ble voksen.så fikk vi bad med dusj på hytta og. nå er jeg sånn at hvis jeg er på hytte uten dusj i mer enn 2 dager så begynner jeg og « klø « og føler meg skitten. Hvordan ble det sånn? Var folk uhygeniske gjennom hele 1900- tallet? Nei, vi var ikke det. Jeg dusjer etter behov ( aktivitet , årstid ) , men føler meg mest vel om jeg dusjer på morgnen før jeg går ut døren. Tror ikke det er bra for huden i det hele tatt. Dyrt har det blitt og. Så nå prøver jeg annenhver dag med klutvask. Tror det psykisk og ikke hygienen det går på. Anonymkode: df40c...844 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #25 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 18.34): Dusjer de dagene jeg skal på jobb (jobber redusert) elles skal ut blandt folk. Når jeg bare er hjemme bryr jeg meg ikke så hardt. Ingen som skal lukte meg uansett Anonymkode: 06294...8e1 Ekspander Det begynner neppe og lukte av deg en dag uten dusj, om du ikke har svettet noe enormt. Klutvask under armene og i underlivet bør holde ved vanlig aktivitet for en dag eller to. Anonymkode: df40c...844 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 30. mars #26 Del Skrevet 30. mars Jeg dusjer minimum annenhver dag, de dagene jeg ikke dusjer vasker jeg alle steder det svettes med klut. Opplever ikke meg selv som uhygienisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #27 Del Skrevet 30. mars Ja. Spesielt for nordmenn som kun bruker dasspapir for å gjøre rent i ræva. Anonymkode: 8bb3c...9e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #28 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 18.34): Jeg dusjer hver morgen og etter trening. Noen ganger dusjer jeg på morgenen, selv om jeg vet at jeg skal løpe om 2-3 timer. Liker å føle meg fresh. Anonymkode: fafee...c42 Ekspander Jeg glemte å svare på spørsmålet: mitt svar er tja, kommer an på hva man har gjort og hva man skal. Anonymkode: fafee...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #29 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 18.06): Ikke uhygienisk. Men ekkel. Anonymkode: c601e...34e Ekspander Hva er forskjellen? Anonymkode: 2abad...0fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #30 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 18.35): Veldig rart dette med dusjing. Når jeg var liten hadde vi ikke dusj. Vi dusjet hver lørdag i svømmehallen. Vi vasket oss hver morgen og kveld, og jeg ble badet i balje før jeg ble for stor. Så flytter vi til bolig med dusj og badekar . Hadde fortsatt utedo på hytta , og vasket oss i sjøen eller med klut hele sommeren. Helt til jeg ble voksen.så fikk vi bad med dusj på hytta og. nå er jeg sånn at hvis jeg er på hytte uten dusj i mer enn 2 dager så begynner jeg og « klø « og føler meg skitten. Hvordan ble det sånn? Var folk uhygeniske gjennom hele 1900- tallet? Nei, vi var ikke det. Jeg dusjer etter behov ( aktivitet , årstid ) , men føler meg mest vel om jeg dusjer på morgnen før jeg går ut døren. Tror ikke det er bra for huden i det hele tatt. Dyrt har det blitt og. Så nå prøver jeg annenhver dag med klutvask. Tror det psykisk og ikke hygienen det går på. Anonymkode: df40c...844 Ekspander Tror nok heller det er en grunn til at levealderen er gått de siste 100 årene opp og fattigdomssykdommer har vi ikke etter at det å ha en god levestandard og en god hygiene med normalt renhold som dusj muligheter for alle. Det er ikke usunt å dusje seg. Anonymkode: 7c263...820 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 30. mars #31 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 18.09): Definisjonen på uhygienisk er noe som er usunt og fører til sykdom . Det skal mere til enn å droppe daglig dusj for å bli syk. https://sml.snl.no/hygiene Anonymkode: 92ad0...847 Ekspander Dette. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #32 Del Skrevet 30. mars Dusjer hver morgen, fordi det er slik jeg våkner, og liker ikke å ha tørket nattsvette på meg. Det er en rutine. Ellers kanskje en gang til om jeg har hatt en svett treningsøkt. Jeg er lærer og tett på mennesker, og reager ofte på hårlukt, svettelukt eller om man har klær som har lagt for lenge i maskinen før de er hengt opp. Når det lukter eller man har synlig fett hår, så synes jeg det er uhygienisk. Men bruker ikke mye såpe og vasker håret selv hver 2. Dag. Anonymkode: e9456...fcc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #33 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 18.41): Ja. Spesielt for nordmenn som kun bruker dasspapir for å gjøre rent i ræva. Anonymkode: 8bb3c...9e9 Ekspander Når var jeg på en byggeplass å jobba stod det vannflasker på brakke toalettet ingen tvil om hva som var bruks området, syntes det var ekkelt jeg da Selv dusjer jeg hver dag da jeg har en jobb som involverer vann og kloakk Anonymkode: 98ba0...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #34 Del Skrevet 30. mars Dusjer ca annenhver dag. Vasker meg under armene og i underlivet med klut morgen og kveld hvis jeg ikke dusjer. Samboeren min dusjer også annenhver dag - ish. Hver dag er for mye mtp tørr hud og håret som blir lett fett. Anonymkode: 2b44c...c1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #35 Del Skrevet 30. mars Jeg dusjer hver andre eller tredje dag. Det kommer an på om jeg skal være alene hjemme ei helg eller om jeg skal ut blant folk. Jeg vasker meg selvsagt der det trengs, og bytter undertøy hver dag, unntatt hvis jeg er hjemme alene ei helg, som nevnt over. Hvis jeg hadde hatt en partner, og vi hadde hatt sex ofte, så hadde jeg så klart også dusjet oftere. Håret vasker jeg annenhver gang jeg dusjer, siden jeg har tørt hår. Anonymkode: e68f9...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #36 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 18.44): Hva er forskjellen? Anonymkode: 2abad...0fe Ekspander Uhygienisk er et ord med definisjon og ekkel er det som sitter i hodet. Alle har sin egen definisjon av ekkel. Anonymkode: 92ad0...847 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #37 Del Skrevet 30. mars Jeg tenker det er uhygienisk å ikke opprettholde god hygiene. Hvordan man gjør det, varierer. For noen kan det være uhygienisk å ikke dusje hver dag, for andre er det ikke uhygienisk å dusje hver 5 dag. Mange faktorer spiller inn her, aktivitetsnivå og om man vasker seg på andre måter. Det er først når man ikke vasker seg når et behov har oppstått at det blir uhygienisk, i mine øyne. Anonymkode: 969b1...8b1 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #38 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 18.46): Tror nok heller det er en grunn til at levealderen er gått de siste 100 årene opp og fattigdomssykdommer har vi ikke etter at det å ha en god levestandard og en god hygiene med normalt renhold som dusj muligheter for alle. Det er ikke usunt å dusje seg. Anonymkode: 7c263...820 Ekspander Nå skal vel økt levealder heller tilskrives antibiotika, vaksiner og moderne helsemedisin fremfor daglig dusj da, men. Anonymkode: 969b1...8b1 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #39 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 19.01): Nå skal vel økt levealder heller tilskrives antibiotika, vaksiner og moderne helsemedisin fremfor daglig dusj da, men. Anonymkode: 969b1...8b1 Ekspander Ja for vi vet alle at bakterier og virus ikke trives i skitne miljøer sant? 🙄 Anonymkode: 7c263...820 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #40 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 18.58): Jeg tenker det er uhygienisk å ikke opprettholde god hygiene. Hvordan man gjør det, varierer. For noen kan det være uhygienisk å ikke dusje hver dag, for andre er det ikke uhygienisk å dusje hver 5 dag. Mange faktorer spiller inn her, aktivitetsnivå og om man vasker seg på andre måter. Det er først når man ikke vasker seg når et behov har oppstått at det blir uhygienisk, i mine øyne. Anonymkode: 969b1...8b1 Ekspander Og hva som er god hygiene er når man er så ren at man holder seg frisk. Skal mye til å være så skitten at man blir syk av det. Anonymkode: 92ad0...847 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå