AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:50 #1 Del Skrevet søndag kl 15:50 Hvor ofte bør man dusje om man ikke vil være uhygienisk? Anonymkode: cb53c...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet søndag kl 16:07 #2 Del Skrevet søndag kl 16:07 Vil si det kommer an på hvor mye du svetter, hvilken jobb du har, treningsnivå osv Jeg liker helst å dusje hver dag, ikke bare pga det helt nødvendige minstekravet om hygiene men også fordi det er en behagelig velvære rutine. Tar meg en dusj med engang jeg kommer hjem fra jobb for å lage et effektivt skille på jobb og uteliv og hjemme slappe av liv. Men kan fint gå to dager innimellom uten at jeg lager meg noe krise ut av det. Vask av intimsoner bør virkelig skje daglig. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:24 #3 Del Skrevet søndag kl 16:24 Kommer an på livsstil, men om du er inaktiv, og en type som svetter generelt lite, så er det ikke uhygienisk å dusje sjeldnere. Må se litt an personen og omstendighetene. Anonymkode: aff07...aac 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:26 #4 Del Skrevet søndag kl 16:26 Jeg dusjer to ganger i uken. Anonymkode: 45b65...2ca 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:26 #5 Del Skrevet søndag kl 16:26 Jeg vil si ja. Anonymkode: f45bb...c32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:30 #6 Del Skrevet søndag kl 16:30 Strengt tatt nei. Vi vasker oss faktisk for ofte. Man kan fint gå noen dager uten å dusje. Med mindre du svetter ekstremt mye, da er det greit å skylle seg oftere. På ferie i varme strøk svetter jeg sykt. så da blir det fort 2-3 turer i dusjen om dagen. men da holder jeg meg unna såpe. Bare skyller vekk svetten før den lukter (noe som tar lengre tid en folk tror) Anonymkode: 58221...e9e 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:31 #7 Del Skrevet søndag kl 16:31 Mest sannsynlig ikke, men hadde jeg likt det selv eller hos partner? Nei. Anonymkode: fb979...dd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:36 #8 Del Skrevet søndag kl 16:36 Har som mål to ganger i uken, men noen ganger blir det mindre, og en sjelden gang flere. Vasker meg i ansiktet, under armer, og nedentil morgen og kveld. Det er uansett, og vikes ikke fra. Ikke alltid jeg har krefter til å styre med å dusje. Er i mye aktivitet, men håret holder og jeg lukter visst ikke. (Jeg har mye med helsepersonell å gjøre og de hiver meg i dusjen om de mener det er nødvendig, så tror ikke det bare er mine tanker, men sånn det faktisk er.) Anonymkode: 45545...24c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:42 #9 Del Skrevet søndag kl 16:42 Dusjer bare etter trening, men trener 5-6 ganger i uken da. Anonymkode: f5d7f...0c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet søndag kl 16:45 #10 Del Skrevet søndag kl 16:45 Dusje? Nei. Jeg dusjer hver andre til tredje dag. Derimot vasker jeg meg med klut essensielle steder hvor det er relevant hver dag. https://illvit.no/helse/overlege-da-ofte-bor-du-dusje 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:00 #11 Del Skrevet søndag kl 18:00 Jeg dusjer hver morgen, og det er min måte å våkne på og gjøre meg mentalt klar for dagen. Bruker mild såpe og sjampo fra Vossabia som jeg elsker, samt naturlig deo fra samme merke. Prøver å unngå produkter som er sterke for hud og hår og har unødvendige ingredienser. Håret vaskes ikke hver dag, men etter behov. Anonymkode: 518dd...ee3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:05 #12 Del Skrevet søndag kl 18:05 Jeg dusjer to ganger i uken. Atopisk eksem, så for min kropp er dusj hver dag mer skadelig enn å ikke gjøre det. Jeg vasker meg likevel daglig. Anonymkode: 969b1...8b1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:06 #13 Del Skrevet søndag kl 18:06 Ikke uhygienisk. Men ekkel. Anonymkode: c601e...34e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:06 #14 Del Skrevet søndag kl 18:06 I ingen tilfeller er man uhygienisk om man ikke dusjer hver dag. Man kan vaske seg med klut eller la være å vaske seg en dag. Likevel er man ikke uhygienisk. Anonymkode: 92ad0...847 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:06 #15 Del Skrevet søndag kl 18:06 Dusjen ble vanlig på 80-tallet. Det finnes en rekke alternativer som badekar og en god klutvask. Men ingen av delene er ekkelt på voksne. Anonymkode: 79e71...acb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:08 #16 Del Skrevet søndag kl 18:08 Nei, men vil si det er ugreit å ikke vaske seg i underliv og under armene hver dag man skal være blant folk. Om man gjør det ved dusjing eller håndvask er det samme. Jeg forsøker å dusje så sjelden jeg kan, men det blir annenhver dag minst. Fordi jeg gjør ofte noe fysisk som gjør meg varm og/eller svett, og skal jeg håndvaske hele kroppen kan jeg like gjerne dusje. Anonymkode: 791af...158 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:09 #17 Del Skrevet søndag kl 18:09 Definisjonen på uhygienisk er noe som er usunt og fører til sykdom . Det skal mere til enn å droppe daglig dusj for å bli syk. https://sml.snl.no/hygiene Anonymkode: 92ad0...847 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:22 #18 Del Skrevet søndag kl 18:22 Jeg ville ikke levd med en partner som har for vane å ikke dusje hver dag Anonymkode: 7c263...820 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet søndag kl 18:26 #19 Del Skrevet søndag kl 18:26 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ikke uhygienisk. Men ekkel. Anonymkode: c601e...34e Å ikke vaske seg, er ekkelt - å ikke dusje er ikke nødvendigvis ekkelt... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet søndag kl 18:28 #20 Del Skrevet søndag kl 18:28 Jeg synes ikke det, kommer jo litt an på jobb og fysisk aktivitet i løpet av dagen. Jeg dusjer annenhver dag på normal basis, er anbefalt å ikke dusje for mye av hudlegen. Vasker meg dog når jeg skal ut blant folk( gidder ikke vis jeg bare skal være alene hjemme hele dagen) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå