Gå til innhold

Hvor mye og når sover hundene deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sover hunden din natten gjennom? Når våkner den? Sover den mye på dagtid? :) 

Anonymkode: 2a98c...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den legger seg og står opp sammen med meg, og den sover mye på dagtid. Noen ganger blir jeg bekymret for den fordi den sover så masse. 

Anonymkode: d5aa2...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hund legger seg samtidig som oss og står opp noen timer etter at vi har stått opp. Han sover lite på dagtid hvis det er aktivitet i huset. Mot kvelden er han aldeles trøtt og sitter gjerne å sover. Med stadig skulende blikk mot oss, skal vi ikke legge oss snart? Han snorker før jeg får hodet på puta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva som skjer den dagen, hunden vår tilpasser seg aktivitetsnivået vårt. Tar vi oss en 10 timer lang fjelltur eller har hunden med i et selskap blir det mindre soving enn om vi bare er hjemme i det vante.

Hunden vår er 10 år gammel og jeg merker at hun sover mer enn før. Hun sover hele natten igjennom ja, våkner med oss.  Legger seg nedpå og sover igjen etter å ha fått frokost når morgentur er overstått. Så gløtter hun på øynene når meg og mannen gjør oss klar til hovedturen. Så sover hun ganske mye etter turen inn imot kveldingen. Først på stuen med oss før hun går inn å legger seg på soverommet. Men kommer inn og ser litt på oss om hun mener vi drøyer for lenge før hun gir opp og går å legger seg på soverommet igjen.

Det snorkes og drømmes enten kl er 13 eller 23 her så det har ikke så mye å si hva klokken er for hun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover gjennom natten ja. Og en god del på dagen. Han er nå snart 15 år gammel og jeg merker at han nå sover mye dypere/tyngre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover når jeg sover, og generelt ganske mye i løpet av døgnet. Han sover ikke så tungt på dagtid, da går det fra 0-100 om noen reiser seg for å gå inn på et annet rom. Hunden vil helst være med på alt som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På hundene vi har hatt har det i hvert fall stor forskjell på hvor tungt de sov til forskjellige tider av døgnet. På natta sov de så tungt at hvis man prøvde å vekke de når de hadde mareritt var det nesten umulig. På ettermiddagen når de lå og "sov" i stua derimot våknet de bare du sa noe de likte. Når de sov i stua på ettermiddagen hadde de heller aldri noe mareritt eller drømmer virket det som. Vet ikke hva de gjorde mens vi var på jobb/skole på dagtid, men de møtte som regel logrende i døra når man kom hjem, unntatt noen få ganger hvor de latet som at de sov når man kom hjem av uviss grunn og ikke kom til inngangsdøra for å hilse på deg. Ja jeg vet at de latet som, for hvis man gikk bort til dem, eller pratet til de begynte halen å slå mens de fremdeles holdt øynene lukket (den underbevisste reaksjonen med logringen klarte de ikke å kontrollere), og sa man noe om kjeks eller godbit eller noe slik så spratt de opp med en gang...

Anonymkode: e9348...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En er på vakt 16/24 timer og sover som en stein på natten, den andre sover gjennom bombeangrep hele dagen og må nesten tvinges i aktivitet, men varsler om vinden treffer hushjørnet feil eller naboen slipper en fis på natten 😅

Anonymkode: 06871...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...