Gå til innhold

Bergen Fjellmaraton turklassen - hvor ligger listen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ønsker å høre fra noen som har løpt Bergen Fjellmaraton om hvor listen ligger i turklassen. Hvor spreke er de som deltar her og hvor stor del av løypen/jogger løper de?

Jeg har fått startnummer i gave, og har veldig LYST å stille, men usikker på om jeg er i god nok form. Glad i fjellturer i rolig tempo, jogger rolig 2-3 ganger i uken. Målet må være å fullføre uten å skade meg. 

Anonymkode: 9deab...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Klarer du å gå en fjelltur på 2 mil så klarer du jo den der. Ser du på resultatlistene så gjennomfører over halvparten i mer eller mindre gangtempo. De ferreste i normal form blir vel og skadet av å gå 2,1 mil. 

Anonymkode: 123d6...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg ser det ut som det går litt fortere enn gangtempo...over vidden er det vel regnet 4-5 t gange fra Ulriken til fløien. Dette løpet er fra Montana til skansemyren,  så litt lenger. Det tyngste er vel opp til Ulriken, men det er jo ikke så langt, så er det fint og flatt, helt lett nedstigning. Før du skal opp til rundemannen igjen, men det er en relativt kort stigning.  

Det er en helt gjennomførbar tur for barnefamilier, så tror du fint skal klare et løp om du jogger regelmessig. 

Anonymkode: f306d...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...